potřebuji měřít otáčky v automobilu z palubní sítě

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od ZdenekHQ »

IMHO nebylo by od věci se na tu palubní síť (nikoliv až na výslednou nahrávku) podívat spektrákem, jestli jsou tam nějaké body ve spektru, které by se potom daly odfiltrovat třeba LC obvodem (což sice nenahradí DSP, ale na první pokusy to třeba stačí) . Prostě se na to dívat tak, že když připojíš sluchátka na anténu, taky neslyšíš hrát rádio...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#32 Příspěvek od Sendyx »

Jenže to bude kus od kusu auta jiné a proměnné s otáčkama... to už je 100x spolehlivější čidlo vibrací na blok motoru + filtr

Uživatelský avatar
misumi
Příspěvky: 153
Registrován: 14 říj 2006, 02:00

#33 Příspěvek od misumi »

bylo by moc hezounké vědět jak to dělá ten ATAL.Telefonoval jsem tam, ale spíš tahali informace oni ze mně než já z nich.O nějakém schémátku ani prd

Uživatelský avatar
ViPali
Příspěvky: 524
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Bratislava

#34 Příspěvek od ViPali »

Ak som dobre rozumel, tak rozbehneš auto na voľnobeh, potom zošľapneš plyn a budeš merať čas za aký dosiahzne maximálne otáčky. Z toho vypočítaš výkon motora.
Pri benzíne vieš merať iskry, pri nafte máš problémy.
Podľa Hilla ťažko zmeriaš pulzy na batérii ... no ale Hill uvažoval o ideálnej batérii - v ktorom aute asi je? Takže to spektrum 200mV je asi reálne.
Riešil by som to:
Oddelením striedavej zložky z 12V cez kondenzátor, na záťažový odpor 100 - 500Ohm.
Cez pásmovu priepusť 3. radu 500Hz, na komparátor a derivačný člen.
Ihly nahráš a ďalej spracuješ.

Uživatelský avatar
misumi
Příspěvky: 153
Registrován: 14 říj 2006, 02:00

#35 Příspěvek od misumi »

páš 100%pravdu.Toto zapojení jsem uělal,bohužel mi to neumí kreslit a namohu ho sem zatím dát k prohlídnutí,ale snad večer až přijde domů mladej tak to provede.Akorát jako filtr jsem použil integrační člen sločený c=m1 ar=10k to celé2krát.Asi je to špatně protože,když to nastavím při 800ot tak to nechodí při4000ot.

Uživatelský avatar
misumi
Příspěvky: 153
Registrován: 14 říj 2006, 02:00

#36 Příspěvek od misumi »

http://www.fanclub-do.net\phpBB2\images\Foto\image%2027.jpg
http://www.fanclub-do.net\phpBB2\images\Foto\image%2026.jpg
Zde jsou ty slíbené odrázky

Uživatelský avatar
misumi
Příspěvky: 153
Registrován: 14 říj 2006, 02:00

#37 Příspěvek od misumi »

musi se to podtrhnout celé,jinak to nefunguje.Já to meumím.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od ZdenekHQ »

Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
misumi
Příspěvky: 153
Registrován: 14 říj 2006, 02:00

#39 Příspěvek od misumi »

moc děkuji ale já se asi už nepolepším

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#40 Příspěvek od Sendyx »

jaké je časové měřítko ?

Uživatelský avatar
misumi
Příspěvky: 153
Registrován: 14 říj 2006, 02:00

#41 Příspěvek od misumi »

nevím .Je to nahraté na kazeták a přez telefon do kompu.Voldoběh dízl 800ot za min.Kmitočet asi27hz

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#42 Příspěvek od rezis »

pockej u dieselu nedostanes vstriky ale jedine alternator a ten bude daleko vys nez 27Hz nebo jak muze mechanicke cerpadlo delat bordel? Jinak jestli bude o vikendu tepleji tak vemu ven osiloskop a co uvidim to sem dam :wink:
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
misumi
Příspěvky: 153
Registrován: 14 říj 2006, 02:00

#43 Příspěvek od misumi »

to REZIS:Před kompresí o po výbuchu se změní prudce rychlost otáčení.Vstřik.čerpadlo to samozřejmě neovlivní.Tyto devijace se potom zesílí zbaví zbytečného bordelu a detekují.Na STK,když to nejde vyčíst,tak musíš rosvítit světla,aby byl odběr altík se asi víc prohne a začne generovat.Nezáleží ani na poměru řemenic.Skrátka je to bomba věc.Jen kdyby mi to chodilo jak jim.

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#44 Příspěvek od Sendyx »

No tak to chce posbírat analyzátorem spoustu dat ze spousty vozů, udělat analýzu podkladů, navrhnout jednoduchý hw asi s nějakým rychlým AD (rozhodně to bude muset stíhat nejméně desítky kHz), k tomu nějaký algoritmus adaptivní filtrace, pak to zadrátovat a je to hotovo :D

Uživatelský avatar
ViPali
Příspěvky: 524
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Bratislava

#45 Příspěvek od ViPali »

Môj ideový návrh je asi takýto:

Obrázek

Kondenzátorom oddeliť striedavú zložku, ktorá ide na záťažový odpor rádove 100 Ohm. Ide o to, že na jednosmernej zložke je nasuperponovaná striedavá zložka z alternátora a množstvo signálu z "iných" zdrojov. Predpokladám, že alternátor je tvrdý zdroj a odpor 100 Ohm ho nezatlmí, rušivé spektrum pochádza z mäkkých zdrojov a 100 Ohm ho vyskratuje. Za tým nasleduje integrátor (dolná priepusť), ktorého hraničná frekvencia je málo vyššia ako najvyšší kmitočet. Komprátor a integrátor len upravia výstupný signál.
Program vypočítava strmosť krivky df/dt z čoho počíta vlastnosti motora, takže vôbec nezávisí od spekra frekvencie ... ide o lineárne funkcie, kde jedinou premennou sú frekvencia a čas. Všetko ostatné sú konštanty, ktoré sa vložia do vzorcov.
Môj názor je, že by to malo fungovať.

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“