potřebuji měřít otáčky v automobilu z palubní sítě

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#46 Příspěvek od Sendyx »

Můj názor je, že takhle změříš kulové.

Uživatelský avatar
ViPali
Příspěvky: 524
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Bratislava

#47 Příspěvek od ViPali »

Naopak, je to jednoduché. Nabíjacie napätie alternátoru je väčšie ako napätie batérie, preto pri každej polvlne vzrastie napätie v sieti z Ubat na Ualt. Toto zvlnenie má frekvenciu úmernú otáčkam. Čím je staršia batéria, alebo čím je väčšia záťaž, tým je amplitúda väčšia.
Všetko ostatné je fyzika.
Teleso zostáva v pokoji, alebo rovnomernom pohybe ak sila, ktorá naň pôsobí je rovná nule.
Ak na teleso pôsobí konštantná sila, teleso sa pohybuje rovnomerne zrýchleným pohybom.

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#48 Příspěvek od Sendyx »

Jen tak mezi náma, jak vyhodnotíš, jaký je převod mezi otáčkami motoru a počtem pólů alternátoru ?
Jenže ty potřebuješ vyhodnotit ne konstantní otáčky, ale potřebuješ nejlépe vyhodnotit pulzaci otáček, ke které dochází při zážehu směsi ve válci.

Uživatelský avatar
misumi
Příspěvky: 153
Registrován: 14 říj 2006, 02:00

#49 Příspěvek od misumi »

to je úplně jedno,kolik má altík fází,nebo jak to zveš ty polů.Ono se opravdu vybírá jen ta DEVIACE pískání před a po výbuchu.Ze to není jadnoduché,o tom jsem se již přesvědčil.Viz ATAL113.Ted de o to jestli je drahé ta identifikace imp.nebo to převedení a zobrazení na displeji.Asi ten nápad .Prodávají to za 50 kolíků.

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#50 Příspěvek od Sendyx »

Já to chápu, stačí vyhodnocovat okamžitou změnu úhlové rychlosti, o tom se tady bavíme už po třetí. V tom případě je zcela jedno, jaká je vazba mezi napětí altu a motorem, pokud se na něj tento jev dostatečně přenese. Jednoduchým analogovým zapojením to prostě nepůjde, možná v úzkém oboru otáček.
Jestli chce někdo bádat pořádně, je třeba nakreslit a rovnicemi popsat chování motoru, chování převodů a alternátoru (bude to filtr asi 2. řádu), následně převod otáčky-napětí s vazbou na odezvu regulátoru nabíjení, a vazbu na palubní síť. Taky je třeba analyzovat zdroje dalších signálů, ev. rušení, selektivně je odfiltrovat. To vše pro celý rozsah otáček a více typů motorů. Bastlení nějakého filtru je k ničemu, požadovaný signál je třeba REKONSTRUOVAT z příznaků, prostě je třeba se podívat "za roh".

Uživatelský avatar
ViPali
Příspěvky: 524
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Bratislava

#51 Příspěvek od ViPali »

Chlapci zabudnite!!!
Ak nastane v motore výbuch paliva, tak dostane impulz ktorý ho roztočí. Ak nenastane v krátkej dobe ďalší a ďalší výbych, tak sa motor zastaví. Teória o tom, že pred výbuchom motor spomalí a po výbuchu zrýchli je síce pravdivá, ale logicky ani nič iné nemôže nastať. Od posledného výbuchu až po ďalší motor stále spomaľuje. V konečnom dôsledku stále hovoríme o priemerných otáčkach, takže nam netreba merať nič iné len otáčky !!! (Teória o spomalení je len krytie know-how autora programu.)
Ak má alt. 3póly (p), N pulzov a prevod na kľuku k1 a kľuka na kolesá k2 a obvod kolesa k3, potom rýchlosť auta je v = N.k2.k3/p.k1
Ak dodáš autu jednotkový impulz = zošľapneš plyn na podlahu a meriaš čas za ktorý dosiahne maximálne otáčky = maximálnu rýchlosť, tak vypočítaš energiu, výkon a deriváciou podľa času moment sily.
Hmotnosť auta zadáš ako konštantu, kolesá ako konštantu, odpor auta ako konštantu, ...

Nevidím problém.

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#52 Příspěvek od Sendyx »

Odpor auta jako konštantu ????? joj, a to vraveli v tej múdrej televízii ? :D

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#53 Příspěvek od rezis »

Hele porad stim ATALEM nac potrebujes merit otacky? Tobe staci zmena cisla z X na Y za urcitou dobu tak proc si nevzit ten sinus co bude na baterce z altu a nezjistit jak meni frekveci. Na volnobeh treba 200Hz na plny 1,5kHz. Ten sinus dostat pujde ne? Treba si nedovedu prestavit ten ATAl u motoru s vyvažovaci hrideli nebo s otocnym zavazim v setrvacniku (tusim u TDI PD). Vsak tam bys mel (spis tedy nemel) deviaci ze bys nespocital valce :lol:
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
ViPali
Příspěvky: 524
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Bratislava

#54 Příspěvek od ViPali »

On to chce snímať z kabíny auta (zapaľovač je univerzálna zásuvka vo všetkých autách), inak by musel ťahať káble od motora.
Nechce to merať na stolici, ale na rovnej asfaltke.
Tá frekvencia nie je lineárna a práve v tom je tá finta, keď spraví dreriváciu podľa času, tak nájde miesto - frekvenciu, kde má motor najväčší výkon.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#55 Příspěvek od rezis »

Ok pokud pujde po tech devijacich dostane skutecne otacky namotulovane na f altu. Pokud jsem dobre pochopil princip mereni :?: :?: :?: tak kroutak urci prirustek otacek za cas v oblasti vetsiho kroutaku bude narust otacek vetsi a naopak. proto by mu stacilo vyrubat si tu frekvenci altu. sice nebude nic vedet o otackach motoru ale prirustek to to urci. Pokud ma to auto otackomer tak si to dokonce muze prenest v grafu. Jinak by se mu ty krivky sibly jen v otackach. ale mely by zustat stejne. Chapu dobre ten princip mereni? At nevypadam jako blbec :cry:
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
ViPali
Příspěvky: 524
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Bratislava

#56 Příspěvek od ViPali »

:prst: presne, najčistejšie sú na alternátore (hovoríme o nafťáku), ale aby sa nemusel napichovať krokodilom na káble, tak využije zásuvku zapaľovača, ktorá je rovnaká v Škode aj vo Fiate. To koľko pólov má alternátor a aký je prevod je nezaujímavé, pretože v každom okamihu bude vyhodnocovať prírastok otáčok.
Alternátor má pevný prevod s motorom a motor má pevný prevod na kolesá. Počas testu nesmie preradiť rýchlosť a na začiatku nesmú prekĺznuť kolesá.
Podľa sily motoru možno na trojke, bude motor spočiatku lenivý, postupne budú rásť otáčky (rýchlosť) a v závere motor bude hučať, ale na výkone sa to už neprejaví, lebo sa prejavia mechanické tlmenia. Takže niekde v 70% bude maximálny výkon - to všetko vyrieši PC.
Pre misumi - zadaj to ako úlohu synovi, uvidíš pri správnej stimulácii si poradí.

Podľa môjho názoru, chyba bola v tom, že misumi najskôr zosilňoval signál aj s celým spektrom a potom ho čistil. Ak ho najskôr vyčistí a potom zosilní, mohlo by to pracovať.
Príznačná je ukážka toho priateľ z indukčnej cievky. Ten neodstránil tie zákmity a potom mal softvér pri vyšších otáčkach problém určiť správnu frekvenciu. Ak by to bol pustil cez dolnú priepusť a derivoval na ihly, bolo by meranie pri vysokých otáčkach presnejšie.

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#57 Příspěvek od Sendyx »

Co se stane s filtrovaným signálem po derivaci ? No nic, raději toho nechme...

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#58 Příspěvek od ZdenekHQ »

Nemohl bys někde pověsit ve WAVu 48Khz mono nahrávku tohu "šumu", a to pro volnoběh a pro nějaké vyšší otáčky ? Prosím ne MP3 ! Stačí dvě tři vteřinky, ať to není moc velký.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
ViPali
Příspěvky: 524
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Bratislava

#59 Příspěvek od ViPali »

Sendyx
Keď pustíš veľa úzkych impulzov cez integračný člen, tak z nich urobí jeden široký impulz. Ak sú to tlmené kmity, tak je vhodné vybrať úroveň prvého najväčšieho, podľa neho spraviť integráciu a následnou deriváciou vznikne ihla v čase nástupnej hrany prvého originálneho kmitu.
Ak pôvodne mohol byť problém rozlíšiť kedy končia predchádzajúce a začínajú následné impulzy, tak pri ihle bude táto jednoznačne vždy na začiatku impulzov.

Obrázek

Spýtaj sa aj druhý krát, nemám problém odpovedať.

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#60 Příspěvek od Sendyx »

Jenže to, cos namaloval, není prostá integrace, ale integrace absolutní hodnoty stříd. složky, dalo by se asi říct demodulace nebo "obálkování".

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“