potřebuji měřít otáčky v automobilu z palubní sítě

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
misumi
Příspěvky: 153
Registrován: 14 říj 2006, 02:00

#61 Příspěvek od misumi »

vyrobím nahrávku a pošlu na ni odkaz.Jak píše vipali :musí se zařadit kvalt ,na krerý nehrabou kola a znát převod a poměr diferáku a kola a váhu a odpor vzduchu atd.Nahrává se 2krát.Tam a zpět.Program to zprůměruje.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#62 Příspěvek od Crifodo »

myslím že problém začíná dostávat dadaistické rysy :wink: . Už hotové zařízení stojí 50 000. Aby se misumi mohl na srazu tunerů předvést s přístrojkem vlastní výroby, podle svých slov zkouší už rok vyvinout jednoduchou alternativu, pak tady dá deset lidí hlavy dohromady a zjistí, že jednoduše to nepůjde, nebo určitě ne tak, aby byly výsledky věrohodné a ne jen pro efekt. Je to tak trochu metoda Přemka Podlahy ad absurdum. Za ten čas strávený na objevování ameriky už bych možná měl i tu brzdnou stolici... doufám že jen brzdnou :lol:

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#63 Příspěvek od Sendyx »

Stejně mi není jasné, jak se určí odpor vzduchu... z nějakých údajů výrobce ? První žehlicí prkno, uchycené vzadu (MHC - viz www.tuzing.com) změní poměry...

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#64 Příspěvek od Sendyx »

2 Crifodo - dadaismus při věci za 50000 ještě jde, ale běžně se na netu utratí spousta času tím, že někdo vymýšlí, jak ušetřil 16Kč a věnuje tomu i pár dní 8O

Uživatelský avatar
ViPali
Příspěvky: 524
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Bratislava

#65 Příspěvek od ViPali »

Nemôžem sa zbaviť pocitu, že Sendyx a Crifodo sú výhradnými dodávateľmi tohto zariadenia do zemí českých.
Toto je fórum, kde sa niekto (napr. misumi) opýta či sa dá niečo vyriešiť, a kto má čas, chuť, a nápad, ten odpovie. Ak sa mýlim opravte ma.
V konečnom dôsledku sa asi dohodneme, že je tu 50% ľudí, ktorích zaujíma ako problém vyriešiť a 50% takích, ktorí si z radosťou prečítajú "prečo sa to nedá".

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#66 Příspěvek od Sendyx »

Myslím, že jsem k tomuto tématu napsal dost informací. Jestli si je někdo nechce nebo neumí přebrat a hledá nějaké zkratky tam, kde nejsou, nebo jsou pro něj neschůdné, to už není můj problém. Myslím, že nemá cenu, abych diskutoval s radily nad tím, proč nefunguje to, co nefunguje. Čas je vzácný a raději se budu více věnovat práci než planým diskuzím.

BTW, rekonstrukce periodických signálů, adaptivní rekonstrukční algoritmy a podobné věci jsou už dávno rozpracovány třeba pro účely vibrodiagnostiky apod.

Uživatelský avatar
misumi
Příspěvky: 153
Registrován: 14 říj 2006, 02:00

#67 Příspěvek od misumi »

tady ani tak nejde o 100% přesnost,ale o to,co udělá třeba otevřené sání,lepší výfukové svody,jiný tvar spalováků ale taky kolik ti ubere to křídlo a pod.U 1,9tdi jsem dal vstřiky superb a suběktivně to jede víc.Měrěni by bylo fajn

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#68 Příspěvek od Sendyx »

Myslím, že měření pouze krouťáku je pro tuning motorů naprosto nedostatečná věc. Znám pár lidí, kteří se zabývali úpravama a stavbou motorů pro speciály a pouhá zdánlivě jednoduchá úprava u sériového motoru může být něco, co způsobí zkrácení životnosti na zlomek plánované výrobcem.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#69 Příspěvek od rezis »

Jak tak premyslim tak ta stolice by nemusely byt tak slozita. Tedy vicemene by byla vice mechanicka :) dva valce spravny prevod asychronni motor s amprmetrem a tlait to do site :wink: myslim ze asynchronak tak 25kW bude stacit
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#70 Příspěvek od Crifodo »

Vipali: klidně se toho pocitu (aspoň co se mě týká) můžeš zbavit, nejenže nejsem dealer takových zařízení, ale ani mě auto nezajímá o moc víc než jako prostředek, jak sebe nebo zboží dopravit z bodu A do bodu B s přijatelným opruzem okolo (náklady, bezpečnost, starosti...). Něco jiného by byl třeba výzkum v nějaké opomíjené oblasti, jako je třeba motor pana Perny z Brna :wink: Chápu lidi, kteří se vrhnou do konstrukce a výroby D/A převodníku pro CD přehrávač, když to dokážou a když si věří, že tak obdrží technickou kvalitu jakou jim sériovka nenabízí nebo nabízí ale za nepřiměřenou cenu. Ale těžko bych se třeba pustil do výroby měřicích mikrofonů a spektráků pro výzkum reprobeden na srazu hifistů, abych ušetřil za drahý Bruel & Kjaer a přitom věděl, že nakonec nebudu v součtu ani lepší, ani levnější. Nikomu nic nechci sugerovat, sám za sebe si myslím která cesta k řešení vede a která ne a každý ať si zkusí tu, která mu vyhovuje :) Samozřejmě že čas strávený na koníčku nebude nikdo efektivitou poměřovat, když restauruju rádio, taky vím, že za pár korun bych měl mnohem slušnější tuner...
Jestli je motivem toho ladění motorů ale ekonomika, pak by možná nebyl k zahození ani přesný okamžitý průtokoměr paliva, protože každá úprava a doplněk se nakonec přes výkon motoru na odtoku z nádrže projeví a to včetně prokluzů daleko líp, než jakékoliv laboratorní podmínky :wink:

kobr

potøebuji zmìøit napìtí

#71 Příspěvek od kobr »

a jak zmìøím výkon motoru, když auto stojí na špalkách?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#72 Příspěvek od EKKAR »

Tak to tady "poslouchám" a zatím jsem dospěl k následujícímu názoru:
misumi potřebuje výtvor, který mu po napojení na zásuvku v kabině auta zaznamená pro budoucí vyhodnocení na PC časově-otáčkovou charakteristiku motoru při rozjezdu na neměnný převodový stupeň od minimálních otáček do maxima, a chce to snímat pomocí zvlnění modulovaného alternátorem na palubní síť, protože to nechce dělat při otevřené kapotě, ale za jízdy. A chce to mít možnost udělat u různých aut s co nejmenším zdržením při přechodu z jednoho do druhého.Originální tovární věc stojí 50 litrů, v servisu jim to chodí, tak proč ne jemu?
Řešení je jednoduché: ten tovární měřák má za sebou LÉTA vývoje a odlaďování algoritmů na přepočet charakteristik a určitě přitom spolupracoval nějaký motorářský gigant. Jednotlivec mnoho šancí na znovuobjevení Ameriky nemá, navíc továrně použité řešení asi bude mít dost pevnou patentovou ochranu proti amatérskému využití. Ale i profesionálové přece používají při mobilních testech snímače DOČASNĚ připojené pod kapotu a rekordér v kabině, na propojení používají normální kabely přivřené mezi karosérii a kapotu a karosérii a dveře nebo okno, vždyť je tam přece těsnicí guma, která zabrání přestřižení kabelů, takže toto bych pokládal za vyřešené, povlávání kabelů kolem kastle mezi kapotou a dveřmi zabrání prostá izolepa. A otáčky i laikovi změří naprosto lehce a jednoduše kousek ( nebo dva, nebo tři...) lesklé reflexní izolepy, nalepený na hlavní motorové řemenici a snímaný optickým reflexním snímačem, a pro jistotu a pro odolnost proti zábleskům světla zvenčí bych ten snímač moduloval tak asi 10 - 50kHz. Na naprosté přesnosti polohy na řemenici také nezáleží, nejde nám o absolutní délku intervalu mezi průchody pod čidlem (kolem čidla) ale o jeho relativní změnu. Pokud se mi jedná o nárůst otáček za jednotku času v závislosti na poloze na výkonové křivce motoru, nemám jednodušší řešení. Dřív se vyváděla na alternátoru svorka jedné z fází, speciálně u "dehťáků" pro připojení otáčkoměru, dnes se spíš používá tenzometrický nebo piezosnímač na vstřikovací trubku, ale je to drahé... Možná nedělám autotuning, ale bastlit jsem ještě nezapomněl... A izolepu používají občas při testech i ve Formuli 1... Zlomte vaz, pánové!!!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
WLAB
Příspěvky: 867
Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Bydliště: Praha

#73 Příspěvek od WLAB »

Jab bych to resil asi tak, ze bych pocital spektrum signalu palubni site a zjistoval jeho posuv (resp. posuv jeho spicek) v zavislosti na otackach. Pak staci zjistit jaka poloha spektra odpivda treba 1000 ot./min. a je vyhrano.
Pro zacatek by bylo vhodne meodu vyzkouset terba v Matlabu a pak implementovat do patricneho hw.

Pochopitelne jednorazove naklady vyvoje asi budou vyssi, nez tech zminovanych 50kKc, vyrobni naklady pak zase vyrazne nizsi.

Obavam se, ze soucastkova konstrukce a snaha lovit a generovat nejake pulsy neobstoji - zejmena, ma-li to fungovat na ruznych autech....

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#74 Příspěvek od EKKAR »

Rezis napsal:


Jak tak premyslim tak ta stolice by nemusely byt tak slozita. Tedy vicemene by byla vice mechanicka Smile dva valce spravny prevod asychronni motor s amprmetrem a tlait to do site Wink myslim ze asynchronak tak 25kW bude stacit...

Jak výkonný motor by to mělo odbrzdit??? Do fichtla??? Pokud tam totiž dáš 25kW a křápneš na to cokoliv nad 25kW, budeš v situaci, že pokud to rozchodíš, budeš horký kandidát na Nobelovku, protože popřeš polovičku všech fyzikálních zákonů, co jich je ve známým vesmíru.
Pokud bych měl vysvětlit podstatu tohoto problému do detailu, Jeho Administrátorské Vysokoprevoschoditělstvo ALOVKA I. Veliký by mne vystřelil takovým fofrem, že by moc nechybělo do rychlosti světla. Ale je to otázka fyziky pro střední školy...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“