Regulace otáček třífázového motoru

Vše co se týká silnoproudu.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
FRANSIMOR
Příspěvky: 643
Registrován: 06 bře 2007, 01:00
Bydliště: Teplice nad Metují
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od FRANSIMOR »

nemusi bejt stejnosmernej.komutator motor uz jde lehce regulovat.narok na vykon taky neni krytyckej.horsi je to s provozem-casem je potreba delat udrzbu na komutatoru atd.ve vasem pripade bych se toho 3fazaku vzdal a zacal uvazovat timto smerem....smerem co vam navrhuji predesle nazory.

Uživatelský avatar
EL34
Příspěvky: 604
Registrován: 21 zář 2009, 02:00
Bydliště: Chrast u Chrudimi

#17 Příspěvek od EL34 »

Máš být členem ČSV. Minulý rok jsme dostali nový nerezový medomet i s regulátorem a trafem zadarmo. Dotace z EU.
Moc nechápu proč třífázový motor. To je nějaký velký medomet? Na kolik rámků?
Já bych se teda taky přiklonil k PWM. Dva tranzistory + výkonovej fet na konci a je to.
Trafo tam mám 12V/12A.
A navíc zařízení na 400 bych se bál vždycky víc než na 230.
400V taky všude není.

Uživatelský avatar
josido
Příspěvky: 73
Registrován: 26 bře 2009, 01:00

#18 Příspěvek od josido »

Tyto informace shanim pro znameho, ktery to chce realizovat pro sveho tchana, tudiz informace o dalsich vecech nevim. Muzete mi nekdo dat kontakt na nejakeho osvedceneho prodejce dc motoru a regulatoru. Asi bych nejradeji koupil jiz hotove a jen to zapojil a spustil.

Uživatelský avatar
josido
Příspěvky: 73
Registrován: 26 bře 2009, 01:00

#19 Příspěvek od josido »

Na netu jsem nasel tohle:
http://cgi.ebay.com/PWM-CVT-10-100-12V- ... 4aac4dd954

To by mohlo stacit, maximalne tam dam vetsi chladic. Ted je jenom otazka, kde u nas koupit nejaky cca 200W ss motor. Cena je smesna, tak za pokus, ktery by se i mel vyhodit to bude stat.

Uživatelský avatar
josido
Příspěvky: 73
Registrován: 26 bře 2009, 01:00

#20 Příspěvek od josido »

Tak se to opet trochu pohnulo, objednam ten regulator z ciny a k nemu mi znamej, co prodava a servisuje voziky necha zadarmo dc motor, co slouzi k pohonu voziku.

V podstate ted potrebuju jenom motor zmerit a pak k tomu koupit prislusny dc zdroj, ktery kvuli hmotnosti koupim v CR. Nejaky tip na levny zdroj, napr 12/24V 10-15A? Predem diky.

Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#21 Příspěvek od Eleman »

Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich

Uživatelský avatar
kony2807
Příspěvky: 305
Registrován: 29 črc 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava

#22 Příspěvek od kony2807 »

________________________________
"Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí." K.Čapek

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#23 Příspěvek od petrfilipi »

Možná je to blbost, ale nebylo by možné ten 3f motor připojit na 1f (přes rozběhový kondenzátor) a pak regulovat ten 1f klasickou triakovou regulací?
Mírná ztráta výkonu vadit nebude, 200W je až dost, před nedávnem jsem dělal regulátor pro 4rámkový medomet, motorek PAL měl 12V/65W/4000 ot/min a chodí to v pohodě.
Jinak ten 3f motor není špatná volby, nesype se z něho prach do medu (pokud je nahoře). Navíc - na 200W by určitě bylo možné napájet měnič z 230V. No a kde měnič koupit - přece na Aukru. Takhle malý by byl za pár korun a možná by uměl i nějakou automatizaci (přes rampy), takže by stačilo stisknout tlačítko a motor by se sám a pomalu rozběhl požadovaným směrem a to samé s bržděním. Mohl by dobíhat sám a řízeně.

Petr Filipi

Uživatelský avatar
Mewrick
Příspěvky: 14
Registrován: 22 zář 2011, 02:00

#24 Příspěvek od Mewrick »

Otázkou je jestli ho potřebuješ plynule regulovat, nebo jen konstantně zpomalit. Ja mam sice jednofázovej asynchroní s kotvou na krátko, ale 2mF svitkovej kondík 630V to vyřešil:) a ventilátor věží cca na 50%.
Ale u takového to druhu regulace doporučuju ventilátor regulovat s provozní zátěží ( myslím tlakovou ).

Na třífázovej motor sem to bohužel nezkoušel, ale jak říkám za pár kaček...

Uživatelský avatar
Dingo7
Příspěvky: 442
Registrován: 05 kvě 2007, 02:00

#25 Příspěvek od Dingo7 »

Co třeba komutátorový motor z pračky a k němu triaková regulace?

Uživatelský avatar
voitano
Příspěvky: 466
Registrován: 02 pro 2009, 01:00

#26 Příspěvek od voitano »

www.irf.com/technical-info/appnotes/an-985.pdf - záleží jak moc chceš nebo nechceš kutit

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#27 Příspěvek od petrfilipi »

Anebo mě teď napadlo čistě mechanické řešení, a to pomocí variátoru (http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... -variator/)..
Když to může fungovat u motorky, tak proč ne u medometu. Jeden variátor je teď na Aukru, cena 1.350 Kč (http://aukro.cz/variator-top-racing-sv1 ... 01507.html). Zkuste taky hledat v ukončených aukcích, variátorů je tam dost.
Osobně si sice variátor představuji tak, že mám dvě řemenice, kde od sebe oddaluji bočnice (u jedné oddaluji, u druhé přibližuji), čímž měním převodový poměr. Ale dneska už asi variátory vypadají jinak.
Petr

Uživatelský avatar
voodoo400
Příspěvky: 144
Registrován: 23 pro 2009, 01:00

#28 Příspěvek od voodoo400 »

josido píše:Takze kdyz vezmu hotove nove zarizeni, tak mi zatim nejlepe vyhcazi novy stridavy jednofazovy motor na 220V ve vyprodeji (cca 1000,-) a k nemu pak frekvencni menic profi za necele 3000,-. Vyjde to levneji, jak pouzit stavajici trifazovy motor+ koupit pro nej frekvencni menic (necelych 6000,-).

Novy medomet vyjde na necelych 6000,- komplet.

Posledni variantou je tedy pouziti nejakeho ss motoru+ regulatoru. Poradi nekdo prosim odkaz na eshop, kde se da koupit motor+ regulator stejne jak u vyse uvedenych odkazu na frekvencni menice?
a preco nepouzijes tento http://www.pohony-menice.cz/gds/2-frekv ... ---037-kw/ za 2900Kc s motorom, ktory uz mas?

Odpovědět

Zpět na „Silnoproudá technika“