Automatické stěrače ve vozidle
Moderátor: Moderátoři
Automatické stěrače ve vozidle
Dobrý den.
V dnešní době má spousta aut automatické stěrače, které se samy zapínají, když začne pršet.
Něco takového bych chtěl vyrobit. Jak to zapojit v autě už zvládnu, Vás jsem se chtěl zeptat, zda existuje čidlo, které bude skrz čelní sklo spínat, když bude na druhé straně voda. Samozdřejmě napájení 12V DC je výhodou.
Vím že tenhle dotaz je tak trošku zvláštně napsanej, ale nevím jak líp to napsat. Za odpovědi a návrhy děkuji.
V dnešní době má spousta aut automatické stěrače, které se samy zapínají, když začne pršet.
Něco takového bych chtěl vyrobit. Jak to zapojit v autě už zvládnu, Vás jsem se chtěl zeptat, zda existuje čidlo, které bude skrz čelní sklo spínat, když bude na druhé straně voda. Samozdřejmě napájení 12V DC je výhodou.
Vím že tenhle dotaz je tak trošku zvláštně napsanej, ale nevím jak líp to napsat. Za odpovědi a návrhy děkuji.
Dělá se to na principu odrazu IR světla - sklo zvenku pokapané deštěm odráží jiné množství světla z IR-LED umístěné uvnitř do čidla, které je odstíněně umístěné vedle té LED. Pak jen trochu vyhodnocovací elektroniky, nějaký komparátor a spínač - a stěrače VYJÓ!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
V prvom rade budeš musieť vyriešiť a aplikovať optické snímanie nečistôt a dažďových kvapiek na čelnom skle a to bude problém ktorý nezvládneš a to je iba začiatok. Potom softwér na riadenie a škoda ísť ďalej.Radšej si ho vykuchaj z vrakoviska alebo kúp hotový. Nazýva sa to dažďový senzor a stojí cca 140€ .
Ale moja prax je opačná všetci to chcú s auta vykuchať lebo je to na prd a ja im dávam za pravdu. Skús sa povozíť a vyskúšať ho v praxi na nejakom aute a zistíš aj jeho negatíva .
Ale moja prax je opačná všetci to chcú s auta vykuchať lebo je to na prd a ja im dávam za pravdu. Skús sa povozíť a vyskúšať ho v praxi na nejakom aute a zistíš aj jeho negatíva .
Tak je to s téměř každou automatikou, která neslouží přímo k tomu, aby to jelo (pokud možno i levně) a drželo na silnici. Je sice pravda, že elektrické vyhodnocení neelektrických veličin dost pokročilo, nicméně zrovna u stěračů ta automatika až nepříjemně často spíše obtěžuje, než aby zvýšila komfort. Ručně ovládaný přepínač přece tolik nezaměstná, přinejmenším je třeba mít možnost vypnout stěrače i s automatikou, aby nespouštěly za sucha jen proto, že se o sklo rozplácla vosa (a dobře rozmazaná na skle velmi sluší, to je opakovaná zkušenost ze dvou služebáků, na kterých jsme tu automatiku ještě nevyřadili).
Podobně se doplňovala možnost vyřazení automatiky denního svícení hlavními světly, protože v řadě okolních zemí byla už povinnost svítít za jízdy po celý den nejméně přes léto, ale i celoročně, zrušena. A, co si budeme povídat, mnozí naši řidiči nám celoevropsky vytvořili takovou pověst, že je lepší nebýt mezi ostatními příliš nápadným a svítit jen, když svítí i ostatní. Takže přejedu do Rakouska nebo Německa a světla vypínám.
Tolik k automatikám, které jsme už vyřazovali.
Podobně se doplňovala možnost vyřazení automatiky denního svícení hlavními světly, protože v řadě okolních zemí byla už povinnost svítít za jízdy po celý den nejméně přes léto, ale i celoročně, zrušena. A, co si budeme povídat, mnozí naši řidiči nám celoevropsky vytvořili takovou pověst, že je lepší nebýt mezi ostatními příliš nápadným a svítit jen, když svítí i ostatní. Takže přejedu do Rakouska nebo Německa a světla vypínám.
Tolik k automatikám, které jsme už vyřazovali.
Hille, máte pravdu, mně zase na autech vadí automatické zapnutí stěračů při ostříknutí skla. Bere mi to možnost si sám podle situace aplikovat kolik vody chci a v předstihu před stíráním a pak pustit stěrače podle potřeby. A navíc ta automatika setře ještě jednou po chvilce, což už často ani není potřeba a stěrače jedou skoro nasucho.
A hlavně až donedávna VW group mělo ostřik zapojený tak, že po zmačknutí páčky do polohy ostřikování se nejdřív pustí stěrače (!!!) a až s cca půlvteřinovým zpožděním se na sklo dostane sprcha !!! Takže minimálně půl kyvu jdou gumy po skle zcela na sucho resp po svinstvu, které tam je BEZ KAPALINY... Zdůvodňují to tím, že půl €ura za zpětný ventil do hadičky ostřikovačů by auta příliš prodražilo - a úpravu softu do řídicí jednotky udělali až po sáhodlouhém bombardování požadavky majitelů na nápravu 🤐 závady... Bohužel, úprava je akorát v nových autech, do starých (prý) nový soft nahrát nejde...!!!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!