Senzor na přechod mezi díly autodráhy

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
frantajetel11
Příspěvky: 1922
Registrován: 13 lis 2008, 01:00
Bydliště: Kladno

#31 Příspěvek od frantajetel11 »

Bernard píše:
frantajetel11 píše:No jestli jsem se neseknul, tak to auto může jet až kilo/h. Z toho mi vychází, že ten 1mm, kterej chceš řešit je za 0,000036s......
Ten 1mm/36us znamená 100 km/h. To je vážně takovej fofr?
JJ kilo/h = 100km/h :lol:
Aspoň jsem to někde vyčet

Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#32 Příspěvek od Bernard »

Kdyby hmotnost toho modelu byla 150 g a na dosáhnutí těch 100 km/h by měl dráhu 5 m, musel by být k dispozici výkon přes 600 W. Asi to to "kilo" nebude.

Uživatelský avatar
frantajetel11
Příspěvky: 1922
Registrován: 13 lis 2008, 01:00
Bydliště: Kladno

#33 Příspěvek od frantajetel11 »

Dobře tak kilo ne, tohle jsou ty nejrychlejší... ale i kdyby šede, furt je to dost :wink:
http://plzen.idnes.cz/video-v-plzni-zav ... zpravy_alt

Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#34 Příspěvek od Bernard »

Tak jo, už do toho nekecám. To je jiná dráha než člověk vidí v hypermarketech. :o

Uživatelský avatar
voodoo400
Příspěvky: 144
Registrován: 23 pro 2009, 01:00

#35 Příspěvek od voodoo400 »

Bolo by vhodné popísať aspoň približne pravidlá a technické údaje autíčka.

Signál notočenia kartáčov sa mi zdá zbytočný, podobné údaje sa dajú získať z akcelerometra. Je možné snímať otáčky zadných kolies? Keby sa zabezpečilo primerané zrýchlenie a spomalenie najlepšie na hranici šmyku, tak aby kolesá nikdy nepreklzovali (nejaký preklz tam v zátačkách bude, auto nemá asi diferenciál) mohol by si merať vzdialenosť a tým odhadovať príchod ďalšej zátačky a včas nasadiť brzdenie.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od ZdenekHQ »

Řekl bych, že mezi údajem z kartáčů a akcelerometrem přes A/D bude rozdíl hezkých pár cm ujeté dráhy...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
kevin_mitnick
Příspěvky: 1724
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00

#37 Příspěvek od kevin_mitnick »

Ptal jsem se kamose, ktery tohle taky resi. Byl tajemny jako hrad v karpatech, ale v jeho auticku jsem videl tohohle milasska http://www.honeywell-sensor.com.cn/prod ... MC1053.pdf

Uživatelský avatar
Prochy
Příspěvky: 287
Registrován: 12 lis 2011, 01:00

#38 Příspěvek od Prochy »

voodoo400:
pravidla jsou na http://hw.cz/FRC2012

Uživatelský avatar
Vojta7
Příspěvky: 510
Registrován: 28 zář 2010, 02:00
Bydliště: Františkovy Lázně

#39 Příspěvek od Vojta7 »


Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od ZdenekHQ »

Mě se tyhle projekty líbí, student se na tom kolikrát naučí víc než v součtu za všechny praktika na VŠ. Pokud tedy chce...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
ramici
Příspěvky: 143
Registrován: 13 led 2010, 01:00

#41 Příspěvek od ramici »

ZdenekHQ píše:Tak 36us není žádnej krátkej čas, ale napadlo mě ještě kapacitní snímání. Nikdy jsem ale neměřil dielektrickou konstantu toho plastu.
Kapacitní je pomalej.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od ZdenekHQ »

Oscilátor na 100Mhz a dvě tyčky jako kondík + cívka a za to dělička určitě pomalý nebude. Jen to správně vyhodnotit.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
voodoo400
Příspěvky: 144
Registrován: 23 pro 2009, 01:00

#43 Příspěvek od voodoo400 »

ja by som urobil optický senzor otáčok zo zadných kolies napr. 5 pulzov na jednu otáčku, celý okruh trate by mal napr.1000-5000 pulzov. Po štarte by sa auto rozbehlo konštantnou bezpäčnou rýchlosťou a program by počítal pulzy. Zmapoval by som trať nasledovne, ku každému pulzu by som priradil bočné preťaženie, v tej autodráhe existujú dva, tri druhy polomerov zákrut, takže ide o to zistiť pri ktorom pulze začína a končí konkréty typ zákruty (1,2,3, rovinka). Takto vznikne digitálna mapa trate. A v dalšom kole už može ísť auto plnou rýchlosťou podľa mapy, malé prešmyky tam budú vznikať, takže bude treba počítadlo pulzov v zátačkách synchronizovať so signálom akcelerometra. Program musí zvládnuť auto zrýchlovať a brzdiť bez prešmyku, treba vyskúšať a podľa potreby naprogramovať, musí ho stihúť včas dobrzdiť, odhadujem, že po dlhej rovinke treba brzdiť aj 30cm pred zatáčkou. Na optimálne zrýchlenie a brzdenie by sa možno dal použiť aj výstup z pozdĺžneho akcelerometra. Treba vyskúšat akou rýchlosťou zvládne prechádzať danný typ zákruty a podľa toho naprogramovať.

Na pohár by to asi nebolo ale na začiatok by som išiel touto cestou.

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#44 Příspěvek od procesor »

Prečo nie z predných? Pri pravo/ľavom snímaní by aj akceleromer mohol vypadnúť. Samozrejme, že by to malo mať potom viac inkrementov/ot.

Uživatelský avatar
voodoo400
Příspěvky: 144
Registrován: 23 pro 2009, 01:00

#45 Příspěvek od voodoo400 »

z predných by to bolo super, lenže oni sú na spoločnej oske a sú väčšinou vo vzduchu aspoň na synových autíčkach je to tak. Vpredu auto sedí na zberných kartáčoch a kolesá sa spoľahlivo dotknú dráhy len v náklone v zátačke.
A možno by to šlo upraviť, tak aby sa spoľahlivo točili a brať z nich presnejšie hodnoty, treba odskúšať...

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“