Stabilizator napatia /regler/
Moderátor: Moderátoři
Stabilizator napatia /regler/
Pokazil sa mi regler /regulacne rele 13,8v/ na motocykli Cagiva.
Problem je v tom ze bol zaliaty do nejakeho epoxidu.
Rozhodol som sa nahradit ho nejakym podobnym, ale vsetky dostupne reglery reguluju budenie alternatora, ale ja mam rotor z permanentnych magnetov cize bez budenia. Usmernovac som si uz zhotovil ale nejak
neviem navrhnut stabilizator. Alternator ma okolo 180W. Meral som napatie bez zataze za diodami /jednosmerne/ volnobeh=18V, 3000 ot/min=45V, 7000 ot/min 80V. Viete mi poradit?
Problem je v tom ze bol zaliaty do nejakeho epoxidu.
Rozhodol som sa nahradit ho nejakym podobnym, ale vsetky dostupne reglery reguluju budenie alternatora, ale ja mam rotor z permanentnych magnetov cize bez budenia. Usmernovac som si uz zhotovil ale nejak
neviem navrhnut stabilizator. Alternator ma okolo 180W. Meral som napatie bez zataze za diodami /jednosmerne/ volnobeh=18V, 3000 ot/min=45V, 7000 ot/min 80V. Viete mi poradit?
PWM regulátor
Má to byt na 12V rozvod čiže nejakych 13,8V na dobijanie batérie.
V šuplíku mám nejakú KD 503. Iba že si neviem poradit
s tým PWM regulátorom. Nenašla by sa nejaká schéma na regulaciu
toho tranzistora ? Poradte dík
V šuplíku mám nejakú KD 503. Iba že si neviem poradit
s tým PWM regulátorom. Nenašla by sa nejaká schéma na regulaciu
toho tranzistora ? Poradte dík
KD 503 bývala hodně dobrá do lineárních čili topných regulátorů. PWR znamená Pulse Width Regulation, neboli regulace ŠÍŘKOU pulsu, a je to tam hlavně kvůli tomu, že to minimálně topí, takže se vrhni na katalogy a hledej nějakou spínanou pecku, neboli SWITCH REGULATOR... a těch 180W na alternátoru znamená, že bude schopný dodat na výstupu z toho PWR stabilíku kolem 10 - 12A, podle účinnosti. Je to stejnej princip, jako zdroj z počítače nebo nějaký modernější TV.
regulátor
pøed pár lety jsem øešil podobný problém - spálený regulátor pro
Kawasaki 650
regulátory pro motocykly jsou ve dvou provedeních:
propustný - seriový, kde napìtí, které je "navíc" regulátor nepropustí
a vlastnì promìní v teplo
zkratový - paralelní, napìtí "navíc" je regulátorem svedeno na kostru
experimenty s pulsní regulací budou asi na úkor životnosti baterie,
žárovek a dalších komponentù elektroinstalace
regulátor jsem øešil individuálnì s èeským výrobcem, vzhledem
k fatálnímu selhání originálu v extrémních podmínkách
to ale není tvùj pøípad - doporuèuji sehnat originální náhradu
Kawasaki 650
regulátory pro motocykly jsou ve dvou provedeních:
propustný - seriový, kde napìtí, které je "navíc" regulátor nepropustí
a vlastnì promìní v teplo
zkratový - paralelní, napìtí "navíc" je regulátorem svedeno na kostru
experimenty s pulsní regulací budou asi na úkor životnosti baterie,
žárovek a dalších komponentù elektroinstalace
regulátor jsem øešil individuálnì s èeským výrobcem, vzhledem
k fatálnímu selhání originálu v extrémních podmínkách
to ale není tvùj pøípad - doporuèuji sehnat originální náhradu
Nechápu, proč by měla PWR škodit akumulátoru, pokud ho má dobíjet. Aku má minimální vnitřní odpor, a když se za pulsní zdroj s tlumivkou ve výstupu a minimálním vyhlazovacím kondem zapojí něco takovýho, aku se chová jako (téměř) ideální filtr, protože zatíží výstup natolik, že na vlastním vnitřním odporu toho PWR zdroje dojde k tak velkým úbytkům napětí a asi i zasáhne proudové omezení, že prostě napětí nepřeleze přes nějakou hodnotu - pokud teda do 12V aku nebudeš cpát (byť i jen pulsně ) třeba 230V. Podle všeho je ten generátor dost měkkej zdroj a dočasně by ho asi uregulovala i samotná baterie, teda pokud by vydržela nabíjecí proud o hodnotě cca 15 A.
- HiGhLaNdEr
- Příspěvky: 912
- Registrován: 08 bře 2005, 01:00
- Bydliště: Českobudějovicko
- Kontaktovat uživatele: