Hrnky, ventily, brzdy, prostě jen tak o autech (odděleno)
Moderátor: Moderátoři
ako v 1,2 tsi poháňa vačkový hriadeľ olejové čerpadlo?EKKAR píše: protože vačkový hřídel pohání také olejové čerpadlo a vysokotlakou vstřikovací pumpu, bylo pro jeho pohon zvoleno řešení s víceřadovým ozubeným řetězem
- Přílohy
-
- rozvody.jpg
- rozvody 1,2 TSI
- (77.41 KiB) Staženo 42 x
Myslel jsem spíš pohon od rozvodu - prostě to, že výkon nutný pro olejovou pumpu že přenáší od kliky rozvodový řetěz. Přitom jeho stav je závislý na tlaku oleje v napínáku - a než se natlakuje napínák, jede řetěz "na volno"...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Sa čudujem. Ešte ma presvedčíte, že koliesko by vyšlo horšie.
Napadlo niekoho dať tam kráľovský hriadeľ (ak som si nepoplietol terminológiu)? Prečo nerobia tak? Ušetrilo by sa jedno kurvítko.
Edit, asi áno. http://sk.wikipedia.org/wiki/Ventilov%C3%BD_rozvod
Ale prečo tak nerobia?
Napadlo niekoho dať tam kráľovský hriadeľ (ak som si nepoplietol terminológiu)? Prečo nerobia tak? Ušetrilo by sa jedno kurvítko.
Edit, asi áno. http://sk.wikipedia.org/wiki/Ventilov%C3%BD_rozvod
Ale prečo tak nerobia?
Protože královský hřídel (máš pravdu, jmenuje se to tak) je složitá součástka na výrobu a je "typově unikátní" - potřebuješ ke každýmu typu motoru jinou délku atd. Navíc výroba kuželových ozubených kol tak, aby měly životnost odpovídající třeba 250 000km proběhu je silně adrenalinová záležitost - spíš teda z pohledu ceny... Když použiješ řemen nebo řetěz, výroba stojí 1/10 a výměna také není drahá - a vydrží to bez problémů daleko vyšší točky, než královský hřídel. Nejspolehlivější pohon vačky je ale čelními ozubenými koly - kvůli hluku a rovnoměrnému průběhu záběru nejčastěji se šikmým nebo dokonce šípovitým (dvojitě šikmým) ozubením - co já vím, tak se to vyskytuje hlavně u motorek...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- hafca
- Příspěvky: 4401
- Registrován: 27 črc 2004, 02:00
- Bydliště: 25km na západ od Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Stará Volha řečená též Nataša to měla taky ozubenými koly. A nebylo to úplně bezproblémové jak by se zdálo. Jednou mi přitáhli ze služební cesty na laně, protože jsem nedokázal nastartovat. Auto nejdřív šlo špatně nastartovat, pak už chcípalo v malých otáčkách a nakonec zdechlo úplně. Než jsem volal o pomoc vyzkoušel jsem všechno co jsem uměl, ale nic nepomohlo. Po přitažení na dílnu jsem si jako mladý řidič vyslechl přednášku o neumětelech co si neumí očistit kladívka, vyfoukat karburátor, kouknout na svíčky a já nevím co ještě. Jenže nic ze zmiňovaného ani mechanikům nepomohlo. Začalo velké bádání a na konci šichty se zjistilo, že se protočilo velké rozvodové kolo. Bylo totiž z něčeho podobného texgumoidu ale s ocelovým středem. Takže ani tohle není stoprocentně splehlivé, ale možná to ve velké zemi jen špatně okopírovali.
I takhle může vypadat rozvodové kolo. A ke stažení je těch obrázků v prezentaci ze servisů ještě víc.
I takhle může vypadat rozvodové kolo. A ke stažení je těch obrázků v prezentaci ze servisů ještě víc.
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Jenže zrovna tohle není ozubený kolo s ozubením pro přímý záběr do jinýho kola, ale dokonale omletý řetězový kolo ...hafca píše:Stará Volha řečená též Nataša to měla taky ozubenými koly. A nebylo to úplně bezproblémové jak by se zdálo. ... Začalo velké bádání a na konci šichty se zjistilo, že se protočilo velké rozvodové kolo. Bylo totiž z něčeho podobného texgumoidu ale s ocelovým středem. Takže ani tohle není stoprocentně splehlivé, ale možná to ve velké zemi jen špatně okopírovali.
I takhle může vypadat rozvodové kolo. A ke stažení je těch obrázků v prezentaci ze servisů ještě víc.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!