Priemer vodiča na 16A istič
Moderátor: Moderátoři
No a takových opálených míst může být v bytě s takovou instalací víc včetně míst o kterých nevíš, protože jsou skrytá. Když při maléru poteče takovým ohlodaným místem zkratový proud, bude impedance poruchové smyčky třeba taková, že jistič vůbec nevypne a nakonec se přeruší někde PEN a na kostře se ti přes zapnutý spotřebič objeví nebezpečné napětí. Nebo to někde zahoří. V bytech se svorky s Al celá desetiletí nekontrolujou a pak to končí u hasičů nebo i hůř. Proto píšu o proměření, kontrole a rekonstrukci.
Crifodo máš pravdu a napísal si to jasne a slušne! Je to tak tie spoje nikto nekontroluje a pritom by sa mali Al vodiče kontrolovať/doťahovať minimálne raz za rok. Budem teda doma urgovať celú výmenu el. inštalácie.
Teraz ma už len zaujíma jedna otázka: keď som sa zle vyjadroval o tom priemere/priereze, koľko vlastne bude mať priemer tá medená žila s prierezom 2,5mm2?
Teraz ma už len zaujíma jedna otázka: keď som sa zle vyjadroval o tom priemere/priereze, koľko vlastne bude mať priemer tá medená žila s prierezom 2,5mm2?
to Vonder123: Hele, tvoji situaci znám. Není růžová. Proto jsou tu příspěvky takové, jaké jsou. Ideální je rekonstrukce, ale pokud to není třeba zatím možné, udělej alespoň to minimum, co můžeš a to jak psal Crifodo- kontrolu RT. On ti i poradí co a jak dál. V tomto případě jde přeci o to nejcennější ...
Jinak pro výměnu toho kousku můžeš použít Cu 2,5mm2 a je to.
Jinak pro výměnu toho kousku můžeš použít Cu 2,5mm2 a je to.
Žádnej učenej z nebe nespadl ...
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Myslím, že Cu je pořád Cu, jinak by to muselo být uváděný jako slitina.TAKJAN píše:Průřez vodičů je nyní takový, aby měl stejnou vodivost jako daný základ, tj 2,5 dnešní (ošizená) má stejnou vodivost jako stará poctivá 2,5. Dle EU. Ale podle toho, jak se dnes vše ojebává, se mi nechce věřit, že dnešní měď je lepší-má lepší vodivost...
Průřez je danej i uložením kabelu, někde pro 16A TN-S vyhoví 1.5mm2, někde 2.5mm2, pro TN-C a PEN platí pokud vím trošku větší průřezy.
Spějete z bezpečnostních důvodů k LOCKu.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
dejtam 2.5 CU. usetris si starosti ze ho bydes menit.
pokud mas instalaci v trubkach, a rad si hrajes, tak si muzes koupit vodice na TN-S a zacit protahovat. na protahovani si porid za stovku takovej pruznej drat na to urceny. vymenit draty dokaze i cvicena opice, a pak si na to pozvci chlapika co ti to zkontroluje a pripoji do rozvadece.
ale zpet k tve otazce. kup tri vodice 2.5mm2 jeden cernej nebo hnedej, zelenožlutej a modrej. protahni trubkou od krabice k zasuvce, zapoj zasuvku podle TN-S, a v krabici dej zelenozlutej a modrej pod jeden sroubek svorkovnice ke ktere vedou puvodni zelene draty.
jinak originalni vago svorky dokazou pracovat s CU i AL, tak muzes do krabice je dat misto venečku. a odpadne ti utahovani svorek.
jinak bacha, je rozdil mezi original VAGO za 7kc a fejk rychlospojkou za 3kc. rozdil ti vysvetli zdejsi odbornici , jen ja vim ze proste na hlinu jen original.
pokud mas instalaci v trubkach, a rad si hrajes, tak si muzes koupit vodice na TN-S a zacit protahovat. na protahovani si porid za stovku takovej pruznej drat na to urceny. vymenit draty dokaze i cvicena opice, a pak si na to pozvci chlapika co ti to zkontroluje a pripoji do rozvadece.
ale zpet k tve otazce. kup tri vodice 2.5mm2 jeden cernej nebo hnedej, zelenožlutej a modrej. protahni trubkou od krabice k zasuvce, zapoj zasuvku podle TN-S, a v krabici dej zelenozlutej a modrej pod jeden sroubek svorkovnice ke ktere vedou puvodni zelene draty.
jinak originalni vago svorky dokazou pracovat s CU i AL, tak muzes do krabice je dat misto venečku. a odpadne ti utahovani svorek.
jinak bacha, je rozdil mezi original VAGO za 7kc a fejk rychlospojkou za 3kc. rozdil ti vysvetli zdejsi odbornici , jen ja vim ze proste na hlinu jen original.
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Jo tak očka?
U hliníku se na to přišlo už před nějakými 50 lety, že očka jsou blbost - drát pěkně rovně pod šroubek, aby spoj pružil.
Sice ne tak dlouho, ale přesto už nejméně 25 let se nedělají očka ani na mědi - to pružení šroubku s hlavou podepřenou jen na jedné straně se ukázalo jako spolehlivější.
Wagovky naproti tomu šetří místo a čas při montáži.
U hliníku se na to přišlo už před nějakými 50 lety, že očka jsou blbost - drát pěkně rovně pod šroubek, aby spoj pružil.
Sice ne tak dlouho, ale přesto už nejméně 25 let se nedělají očka ani na mědi - to pružení šroubku s hlavou podepřenou jen na jedné straně se ukázalo jako spolehlivější.
Wagovky naproti tomu šetří místo a čas při montáži.
Atlan píše:A ked to daas pod skrutky tak pekne ocka nie ako niektory rychlici...
Hill píše:Jo tak očka?
U hliníku se na to přišlo už před nějakými 50 lety, že očka jsou blbost - drát pěkně rovně pod šroubek, aby spoj pružil.
....- to pružení šroubku s hlavou podepřenou jen na jedné straně se ukázalo jako spolehlivější.
To mě podrž. Zatím 2:1 pro očko. Ale spíš se mi zdá pravděpodobnější , že je správně jen rovný drátek pod půl hlavičky. Je to dost nečekané a má to logiku. Tady selský rozum selhává. Taky jsem si doteď myslel, že očko je lepší.workhard píše:Očko se dá pěkně utáhnout, když se dá drát jenom z jedné strany, žvejkne se závit.
A kromě toho, ještě se mi nestalo, že by se žvejknul závit. U hliníku už vůbec ne. To se spíš žvejkne ten vodič.