Dobíjení JAWA 250 "panelka"

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
vorel007
Příspěvky: 53
Registrován: 12 dub 2011, 02:00

Dobíjení JAWA 250 "panelka"

#1 Příspěvek od vorel007 »

Dobrý večer. Dělal jsem novou elektroinstalaci na Jawa 250 panelka, v originále má tuto spínací skříňku Obrázek
protože od staré jsem neměl klíč, musel jsem to předělat na spínačku bosch, vše jsem dělal podle tohoto schématu, je to sice na kývačku, ale jediné schéma s "bošákem" Obrázek
po zapojení všechno funguje, ale nehází jiskru, nevíte prosím někdo, čím to může být?

Uživatelský avatar
bardot13
Příspěvky: 153
Registrován: 01 črc 2007, 02:00

#2 Příspěvek od bardot13 »

Pokud jde na civku na přívod č.15 napětí baterie, tak zkontrolovat zda se při otáčení vačkové hřídele zapalování nadzvedává kladívkový kontakt, který přerušuje primární vinutí zapalovací cívky.Paralelne je na přerušovač připojen odrušovací kondenzátor.Může být špatný.Porucha bývá i v samotném kladívku zkrat na kostru.Dále vyloučit poruchu osazením ověřené nové zapalovací cívky.

Uživatelský avatar
vorel007
Příspěvky: 53
Registrován: 12 dub 2011, 02:00

#3 Příspěvek od vorel007 »

motorka normalne jezdila ale krome jiskry nefungovalo nic...tak jsem to predelal a ted nefunguje jen ta jiskra

Uživatelský avatar
vorel007
Příspěvky: 53
Registrován: 12 dub 2011, 02:00

#4 Příspěvek od vorel007 »

originalni schema je toho, lisi se tam akorat 61 z magneta...prave nevim jak funguje ta originalni spinacka, ktery kontakty spina, podle toho bych to vyvodil
Obrázek

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#5 Příspěvek od BOBOBO »

Základ! Při otočení klíčku doprava se MUSÍ na 15ce objevit napětí z aku . Dál nikde nic nehledej , než se stane . No a když AŽ POTOM odpojíš 1čku od zapalování-kladívka a dáš žárovičku-kontrolku mezi ten drát a kostru , musí trvale svítit . Když zapojíš 1čku zpět na kladívko a protočíš motor nebo ručně zvedněš kladívko (v prstu ti zatrne , naindukuje se apětí ) , musí ta žárovka , připojená paralelně (spolu s ) ke kladívku opět blikat-svítit . Pokud ta žárovka bliká a po jejím odstranění nemáš jiskru , tak je vadná -cívka , kabel , fajfka , svíčka . Po přiblížení CU kabelu bez fajfky ke kostře bez jiskry je vadná cívka . !! Pro tyto zkoušky musí být nabitý aku , musí perfektně rozsvítit hlavní světlo ! Otočení klíčku vlevo je pro start s rozběhem bez aku nebo s prázdným , kdy všechnu vyrobenou energii odevzdá dynamo zapalování .

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#6 Příspěvek od procesor »

Na 15 sa má objaviť 30 po zasunutí, mne to jazdilo aj s klincom.
Tých BOSH skriniek je veľa druhov..podľa polôh kľúča, nepíšeš či 2,3,4 polohová.
aj tu:
http://kejvamania.sweb.cz/navody/spskri ... krinka.htm
Naposledy upravil(a) procesor dne 26 led 2012, 07:51, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
vorel007
Příspěvky: 53
Registrován: 12 dub 2011, 02:00

#7 Příspěvek od vorel007 »

díky, valím to vyzkoušet

Uživatelský avatar
vorel007
Příspěvky: 53
Registrován: 12 dub 2011, 02:00

#8 Příspěvek od vorel007 »

BOSCH je dvojpolohová, 0 1 2

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#9 Příspěvek od BOBOBO »

Ale procesore , tobě se nezobrazují obrázky ? Co má tahle skříň co dělat s bošárnou ? Víš proč se bošárna jmenuje bošárna ? Plkáš . Tohle je skřń s FABkama !

Uživatelský avatar
vybihal
Příspěvky: 297
Registrován: 04 čer 2007, 02:00
Bydliště: Suchý

#10 Příspěvek od vybihal »

Přílohy
el_j559-04.jpg
(73.16 KiB) Staženo 1098 x
VyBiSu

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#11 Příspěvek od BOBOBO »

No a tady to máš potvrzeno i pro třiapůlu , já jsem jezdil dvěapůlu . 559

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#12 Příspěvek od EKKAR »

A ještě sem někdo může pověsit schéma pro "dvěpade" kejwu s panelem na nádrži - typ 353...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#13 Příspěvek od BOBOBO »

Ale tam by byl ten bošák !

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#14 Příspěvek od EKKAR »

Nn, kejwa 353 s panelem na nádrži používala plochej klíček, kterým se muselo otočit o 1 polohu proti směru hodinových ručiček, aby se zapnulo zapalování - zamáčknutí jako u klasický bošárny nestačilo.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#15 Příspěvek od procesor »

BOBOBO píše:Ale procesore , tobě se nezobrazují obrázky ? Co má tahle skříň co dělat s bošárnou ? Víš proč se bošárna jmenuje bošárna ? Plkáš . Tohle je skřń s FABkama !
Nič v zlom, len píše sa v dotaze inšie, čítaj všetko :wink:

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“