Elektronická spoušt

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
regis24
Příspěvky: 7
Registrován: 13 úno 2012, 01:00

Elektronická spoušt

#1 Příspěvek od regis24 »

Cus,
poprosim o radu s konstrukci jednoduche "elektronicke" spouste do vetrovky. Misto uderniku chci pouzit elektromagnet - napr. tento http://www.conrad.cz/valeckovy-magnet-i ... dc.k502695
na spoust nejaky mikrospinac a nabijeci akumulator. V cem je podle me problem - pokud stisknu spoust tak sepnu magnet a ten bude sepnuty tak dlouho, jak dlouho budu drzet spost sepnutou. To je blbe, potrebuji neco podobneho jako je treba blesk u fotoaparatu - rychly a silny proudovy "vyboj" do magnetu. A idealne abych dobu a sily sepnuti mohl jednoduse ladit. Neni to moc velka blbost?

Uživatelský avatar
jasin
Příspěvky: 1440
Registrován: 22 úno 2005, 01:00
Bydliště: Kunratice u Prahy

#2 Příspěvek od jasin »

Nejjednodušší je přes odpor nabíjet elyt a ten pak spínačem vybít do elektromagnetu. Nabíjecí odpor zvolit tak aby na samotný magnet nepřitáhnul.
Nastavování doby přítahu se ovšem neobejde bez nějakého monostabilního klopného obvodu a síla se nastaví nejlépe změnou napští na elmagnetu.
Svět vypadá dobře jen při pohledu přes koňské uši.

Uživatelský avatar
fifiju
Příspěvky: 400
Registrován: 05 zář 2010, 02:00
Bydliště: u Kyjova

#3 Příspěvek od fifiju »

trošičku ti naznačím různé okolnosti,mající souvislosti s vlivem prostředí,kterým jsi možné nevěnoval dostatek pozornosti,nebo jim nepřikládal zásadní význam. Orosení kovových částí prudkou změnou teploty (venku mrzne - doma je teplo),a vliv této vlhkosti na mikrospínače,destičky plošných spojů... a při dnešním zamoření étéru všemožnými frekvencemi a různé intenzitě, (wifi,mobily...) bych se též vyvaroval použití jakékoli i sebeprecizněji provedené jemné elektroniky. Já osobně tento nápad považuji zrovna v tomto případě za hodně slepou uličku,kterou není třeba zkoumat,a náklady a čas tímto získaný bych věnoval preciznímu čistě mechanickému provedení. ale je to jen takový můj názor,který nemusí cokoli znamenat... Hodně zdaru.

Uživatelský avatar
Lukar
Příspěvky: 411
Registrován: 18 čer 2009, 02:00
Bydliště: Karviná

#4 Příspěvek od Lukar »

Nějaká inspirace
http://pokusy.chytrak.cz/schemata.htm
--Cyklovač pro časozběrné snímání--

Uživatelský avatar
fifiju
Příspěvky: 400
Registrován: 05 zář 2010, 02:00
Bydliště: u Kyjova

#5 Příspěvek od fifiju »

teď mě tak napadlo,myslel jsi pod pojmem "vetrovka" toto? : Pneumatické vzduchovky - větrovky, znají dva typy. PCP (pre-charged pneumatic), kde zbraň má svůj zásobník stlačeného plynu, který dává konzistentních několik výstřelů, dle objemu zásobníku a mechaniky, která plyn dávkuje. (běžně od 30 do 300 ran) A druhým typem jsou Multi-Pump, které svůj malý zásobník na vzduch umožňují doplnit nějakou pumpou na zbrani, nejčastěji pákou pod hlavní. Tyto jsou však díky menší energii střely používány hlavně v terčové střelbě. Větrovky se vyznačují vysokou přesností.

Uživatelský avatar
jankop
Příspěvky: 679
Registrován: 04 dub 2007, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od jankop »

fifiju píše:trošičku ti naznačím různé okolnosti...
.. děláš si srandu? V jakých podmínkách pracuje řídící elektronika v autě? Digitální foťák venku nefunguje? Elektronika se v tvrdém provozu přece běžně používá. Když se to udělá špatně, tak to někoho přizabije, tak je to holt potřeba udělat dobře

Uživatelský avatar
fifiju
Příspěvky: 400
Registrován: 05 zář 2010, 02:00
Bydliště: u Kyjova

#7 Příspěvek od fifiju »

dělám do zbraní celý život. jsi si jistý že v domácích podmínkách se dá vyrobit elektronická spoušť,která bude fungovat na 100%,a neovlivní ji ani vlhko,ani rušení? kolik pokusů a omylů bude třeba k uvedení do provozu a celkovému vyladění takového systému? i jeden může být poslední,nebo nešťastný.nikomu neříkám,co má či nemá dělat,jen jsem popsal důvody,proč já bych to zrovna tak nedělal.

Uživatelský avatar
jankop
Příspěvky: 679
Registrován: 04 dub 2007, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od jankop »

Nikde nemluvíš o domácích podmínkách. Mluvíš o tom, že elektronika je v náročných podmínkách nespolehlivá. V současné době musí mít všechna nově homologovaná auta ESP, systém, který bude autonomně ovlivňovat kola při úhybných manévrech na základě dynamiky vozidla.
Když znáš zbraně, tak víš, že sama mechanika není stoprocentní ochrana před nehodou. Na druhé straně mechanický vypínač napájení elektromagnetického ventilu je slušná pojistka.
Možná se zhodnem bez problému na tom, že nejlepší by bylo amatérsky zbraně, byť větrovky, neupravovat.
V každém případě - hezký den, dobré světlo i skvělou mušku

Uživatelský avatar
fifiju
Příspěvky: 400
Registrován: 05 zář 2010, 02:00
Bydliště: u Kyjova

#9 Příspěvek od fifiju »

prosimtě,přečti si zadání.

Uživatelský avatar
jankop
Příspěvky: 679
Registrován: 04 dub 2007, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od jankop »

Já ho četl dobře, já jsem nepolemizoval se zadáním, ale s tebou. Ale to je vcelku fuk..

Uživatelský avatar
fifiju
Příspěvky: 400
Registrován: 05 zář 2010, 02:00
Bydliště: u Kyjova

#11 Příspěvek od fifiju »

jo,to máš celkem pravdu. takto vypadá moderní větrovka: http://strelectvi.info/cz200s/prislusenstvi.htm , kolem roku 1927 se na vývojem větrovek zabývalavala firma "Dušek-Opočno". většina prototypů ráže 7 a 8 mm, úsťová rychlost projektilu vyšší než rychlost zvuku... žádná hračka pro děti,poctivá zbraň.

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“