Náhrada ukazatele teploty v autě LED teploměrem

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#46 Příspěvek od procesor »

Nemáš nejaký zvod medzi pinom 1 a 2. Dvojka pin je mínus pól.

Uživatelský avatar
cigarkow201
Příspěvky: 460
Registrován: 29 úno 2012, 01:00
Bydliště: Praha

#47 Příspěvek od cigarkow201 »

nemel bych mit. mam to presne podle nakresu.

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#48 Příspěvek od procesor »

Na čom to máš postavené?
Očistiť kalafóniu, urobiť širšie medzery medzi plošnými spojmi pinu 1 a 2.
Ak neuniká prúd na mínus pol z pinu 1 po plošnom spoji, potom je blbý obvod. Aké ledky si požil?
Pomohol by pri slabom jase paralelný odpor 1k5...2k2 k tej ledke.

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#49 Příspěvek od masar »

Pokud použil termistor zabudovaný v autě, je možné, že první led (nejvyšší teplota - nejmenší Usig) rozsvěcuje rušivé napětí. Doporučuji zapojit paralelně k termistoru blokovací elektrolyt, stejně tak i k napájecímu napětí. :wink:

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#50 Příspěvek od masar »

Hill píše:...Vynechávám i regulaci jasu, zkrátka naznačuji jen možnost řešení.
Také považuji tohle řešení za nejlepší kompromis. Je v něm splněn i požadavek na páskový režim (v tom případě připojit pin 9 k pinu 3).
Jen je nutno připojit zatěžovací odpor k Uref (pin7), aby LED-ky svítily (1k2 pro Iled=10mA) :wink:

p.s. Tohle návrh je vtipný i tím, že lze vynechat prvky v nastavování RefLo a RefHi. (Ikdyž dodávám, že nastavení je třeba provést volbou R1 a R4).

Porovnání obou způsobů linearizace:
Přílohy
Linearizace.png
(14.26 KiB) Staženo 36 x

Uživatelský avatar
cigarkow201
Příspěvky: 460
Registrován: 29 úno 2012, 01:00
Bydliště: Praha

#51 Příspěvek od cigarkow201 »

Mam to zkusebne postavene na nepajive desce a termo cidlo simuluji otocnym odporem od tech 300ohmu se pri otaceni a snizovani odporu se postupne rozsvecuji a zhasinaji ledky stim ze ta jedna z pinu 1 prosvecuje az do doby kdy se rozsviti a kdyz se jeste snizi odpor zhasne uplne a ani neprosvecuje cervene led jsem pouzil tyto: http://www.gme.cz/led-kulate-pouzdro/le ... -p511-480/ Udelal jsem i video jak to prosvicuje je tam videt. https://picasaweb.google.com/1094686196 ... 3694373474

Uživatelský avatar
cigarkow201
Příspěvky: 460
Registrován: 29 úno 2012, 01:00
Bydliště: Praha

#52 Příspěvek od cigarkow201 »

Takze jsem podle rady pridal k ledce ktera prosvecovala odpor 2k2 a uz neprosvecuje Budu muset asi pouzit stejne jine ledky ja jsem pouzil hodne svitive ktery porad nejak hodne sviteji i kdyz jsem dal mezi pin 7 a minus odpor4k6 sviteji dost silne.

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#53 Příspěvek od masar »

Jo, už to jede.
Co radit - jde o nestandartní chování. Zkus jiný kus LM3914. Pin 9 musí být nezapojený (pro bodový režim) a také by neměl mít žádný svod. Pro tak malý vstupní rozsah napětí je třeba použít velmi dobře vyhlazené napájecí napětí a také dobře filtrované napětí Usig. Takže zkus přidat na filtraci nebo zkus napájení z baterie. :wink:

Jinak bych na tvém místě vyzkoušel zapojení od Hilla v páskovém režimu. Tam nic prosvítat nebude. (Ale je to obejití problému) :wink:

Uživatelský avatar
cigarkow201
Příspěvky: 460
Registrován: 29 úno 2012, 01:00
Bydliště: Praha

#54 Příspěvek od cigarkow201 »

Na zkouseni doma pouzivam a napajim to z baterie: http://www.gme.cz/pb-akumulatory/olovn- ... -p540-203/
pin 9 zapojeny nemam jelikoz by se to rozsvecovalo stejne od cervene. Jinak teda zkusim koupit novy obvod LM3914 jestli nebude prosvedcovat abych tam nemusel mit ten odpor u te ledky. Kondenzatory tam teda zadne nemam pridane.

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#55 Příspěvek od masar »

cigarkow201 píše:Na zkouseni doma pouzivam a napajim to z baterie: http://www.gme.cz/pb-akumulatory/olovn- ... -p540-203/...
To je dobrý zdroj, ale pozor na zkraty! :wink:
Jinak si myslím, že se v autě bez dostatečné filtrace neobejdeš. Tak až budeš kupovat ten LM..., kup si i filtrační elektrolyty.
Také bys měl na zapojení aplikovat nějaké měření. Oko je sice dobrý koncový uživatel, ale špatný měřák. :wink:

Uživatelský avatar
cigarkow201
Příspěvky: 460
Registrován: 29 úno 2012, 01:00
Bydliště: Praha

#56 Příspěvek od cigarkow201 »

Kondenzatoru mam doma plnou krabici tak nejaky tam pak pridam a pak to zkusim napojit do auta do pristrojovky co to bude delat. pak jeste prijid jakou pouzit vhodnou svitivost ledek pouzit a pak bych mozna jeste zkusil postavit verzi od procesora tu posledni s tim foto tranzistorem nevim teda kam by bylo vhodne ten tranzistor umistit pak v aute.

Uživatelský avatar
Milan_F
Příspěvky: 1454
Registrován: 03 říj 2005, 02:00
Bydliště: nedaleko Humpolce

#57 Příspěvek od Milan_F »

cigarkow201 píše: jedna ledka posledni cervena slabe prosvecuje porad kde muze bejt problem?
Odstranění svitu Led připojené k pinu č.1.


Mimochodem, kdysi jsem si postavil indikátor napětí aku podle níže uvedeného schématu a asi třikrát mi v něm zdechnul 3914. Příjde mi, že je dosti citlivej na přepěťový špičky (ačkoli byl osazen varistor). Naproti tomu starej dederonskej A277D držel v tom samým autě jak blbej.
Přílohy
3914.png
(176.35 KiB) Staženo 53 x

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#58 Příspěvek od masar »

No vida - a příčina je na světě. Takže další LM3914 již netřeba. :wink:

Uživatelský avatar
cigarkow201
Příspěvky: 460
Registrován: 29 úno 2012, 01:00
Bydliště: Praha

#59 Příspěvek od cigarkow201 »

No takze to prosvecovani je normalni teda a mel bych k ledce dat teda asi 10k odpor jak to tam pisou.

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#60 Příspěvek od masar »

Ano, ale může být i menší, pokud to není znát jako zmenšení jasu proti ostatním LEDkám, tedy i těch 2k2.

Kdybys neměl co dělat, zkus to zapojení od Hilla(až na tu linearizaci). Tady máš detailnější schema:
1. Při odporu Rt=300Ohmu nastavit R1 na svit D1
2. při odporu Rt=23Ohmu nastavit R5 na svit D10
:wink:
Přílohy
LM3914.png
(26.93 KiB) Staženo 49 x

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“