Hrnky, ventily, brzdy, prostě jen tak o autech (odděleno)

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#226 Příspěvek od forbidden »

Využiju toto téma abych se zeptal. Máte někdo zkušenosti s moderními diesely? Konkrétně mě zajímají informace o regeneraci DPF, myslím té pravidelné, prováděné samočinně za provozu. Tzv. vypalování.

Uživatelský avatar
frantajetel11
Příspěvky: 1922
Registrován: 13 lis 2008, 01:00
Bydliště: Kladno

#227 Příspěvek od frantajetel11 »

No já to sice v autě nemám, ale prej je to jenom další ekologický kurvítko :?

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#228 Příspěvek od forbidden »

No já to tam mám :evil: Rád bych právě získal nějaký info o fungování té regenerace. Nejlíp od někoho, kdo s tím má už zkušenosti.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#229 Příspěvek od EKKAR »

Zkusím se poptat "dehtového" kolegy - ten provozuje doma dvojici "splašenejch kamen", tak snad bude vědět.

EDIT:
Známý prohlásil, že to je jen filtr na saze, aby z výfuku nelítalo "tolik bordelu" při prudším přidání plynu - hlavně u přeplňování, kde než naběhne turbo do otáček a dodá motoru dostatek vzduchu, dávají vstřikovače nadměrně obohacenou směs = nafta se nestačí dokonale spálit a tvoří saze spolu se širokým spektrem dalších různě složitých a ještě složitějších uhlovodíků, které jsou často na seznamu rakovinotvorných látek. Auto pak vypadá jako pojízdné maskovací zařízení pro armádu.

Výfuk se proto vede skrz kovokeramickou "houbu" mechanicky podobnou platino-rhodiovému katalyzátoru benzínových motorů. U naftových motorů se sem přivádí jako pomocná látka močovina, se kterou po dosažení určité teploty uhlík ze sazí reaguje. Samozřejmě se podílí i řídicí jednotka vstřikování, která pro regenerační režim nejdřív na určitou dobu obohatí dávku, aby se filtr ohřál na potřebnou teplotu a následně dávku ochudí, aby ve výfuku byl volný nespálený kyslík - ten způsobí "vypálení" sazí z filtru. Elektronika to udělá všecko sama, když zjistí jízdní režim ustálenou a relativně vysokou rychlostí bez prudkých výkyvů.

Osobně mi doporučil vzít takové auto na dálnici, "roztáhnout ho na maximálku a chvíli podržet" - jenže jak to udělat s autem s maximálkou vyšší než 150 na český dálnici a přitom nepotkat passata s "bradavicí" - to už nevěděl...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hop377
Příspěvky: 439
Registrován: 19 čer 2004, 02:00

#230 Příspěvek od Hop377 »

Teda znamy ma Blue motor od VW ked spomina vstrekovanie mocoviny. Pouzivaju sa aj dalsie metody, vstrekovanie nafty, alebo tzv. sychy proces. Privsetkych sposoboch je potrebna zvysena teplota DPF. Podstatne je aby regeneracia prebehla do konca, teda ak zistis ze sa zacala je dobre nevypinat motor. Na tej dialnici netreba maximalku, podstatne su vyssie otacky motoru aby sa teplota po dobu regeneraicie udrzala co najvyssie, vtedy ani nevadi strenutie Prassatu s bradavici.

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#231 Příspěvek od forbidden »

Aha, díky za rady, mě se teď dva dny po sobě právě stalo, že jsem dojel domů na parkoviště a regenerace stále probíhala. Divný je, že jsem v mezidobí jel nějakých 70 km po dálnici a 70 km zpět po okreskách, pravda, nijak jsem to nehonil, takže nad 2500 rpm to moc nešlo. Akorát mě zarazilo, že se to neprovádělo po té cestě na dálnici, ale z ničeho nic to zase začalo po cestě domů. To mám jen 8 km po městě, takže spíš stojím než jedu, ale poslední cca 1 km jedu do táhlého kopce cca 100 km/h. Tak to možná vyhodnotilo jako zvýšenou zátěž a začlo s tím. Jak jsem to včera zjistil, tak jsem se naštval a z parkoviště to vzal hned zase na dálnici, najel jsem nějakých 50 km rychlostí 160-180 km/h a už se to zdá dobrý, po dojetí už nic neprobíhalo a dnes už taky ne.
Celkem mě štve, že auto nedá moc najevo, že to spustí, nějaká kontrolka by se hodila. Nebo alespoň možnost ruční aktivace, když vím, že pojedu delší štreku, pustím to a hotovo, ne že se to spustí, když jedu nakoupit.
P.S. běžně jezdím daleko pomaleji, včera to byla vyjímka

Uživatelský avatar
petr1991
Příspěvky: 301
Registrován: 29 kvě 2009, 02:00
Bydliště: Záhorí (Slovensko)

#232 Příspěvek od petr1991 »

A jak si zistil, že prebieha regeneracia ked tam nejsu zadne kontrolky a pod.?

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#233 Příspěvek od forbidden »

Vypozoroval jsem několik indikátorů. Nejvýraznější je, že když vylezu z auta, tak to smrdí jako by se vypaloval novej výfuk. Pak taky mám na volnoběh lehce nestabilní otáčky a za jízdy se mi zaplo vyhřívání oken.

Uživatelský avatar
frantajetel11
Příspěvky: 1922
Registrován: 13 lis 2008, 01:00
Bydliště: Kladno

#234 Příspěvek od frantajetel11 »

forbidden píše:Vypozoroval jsem několik indikátorů...a za jízdy se mi zaplo vyhřívání oken...

8O , už chybí jenom málo...aby se to v rámci regenerace samo nastartovalo a odjelo :wink:

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#235 Příspěvek od forbidden »

:lol: No když by se pak i vrátilo, tak by mi to moc nevadilo, ale musí mi to alespoň napsat SMSkou, že jede. Ono si to auto vůbec dost často dělá, co uzná za vhodný.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#236 Příspěvek od rnbw »

Malo by to sa do dat rozoznat podla okamzitej spotreby na palubnom pocitaci.

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#237 Příspěvek od forbidden »

Možná tak při volnoběhu, na to se příště ještě kouknu. Při jízdě je údaj o okamžité spotřebě v podstatě úplně na nic. Leda tak při zapnutým tempomatu, na stejným úseku silnice se stejnou rychlostí, jinak absolutně nic nerozeznám.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#238 Příspěvek od tomasjedno »

forbidden píše:...na stejným úseku silnice se stejnou rychlostí...
a se stejně naloženým autem, na stejně nahuštěných gumách a se stejně foukajícím větříčkem...

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#239 Příspěvek od pepik9 »

Byl o tom článek ve Svetě motorů asi před 2-4 měsíci.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#240 Příspěvek od Artaban001 »

Když už je tady taková volná "kecárna", tak bych se rád zeptal, jak je to z výkonem a účinnosti spalovacího zážehového motoru, když se přidá určité procento vodní páry třeba do sání. U dvoutaktu prý v mlze motor lépe "táhne" (tvrdí to pár lidí, co provozují motorky).
Prakticky by se vodní pára mohla vyrábět buď lehkým nástřikem vody na odpařovač vytápěnej výfukovými plyny, nebo elektricky ultrazvukovou "tabletkou" ve speciální komůrce.

Pro porovnání - odpařovač by měl příkon z motoru nulový, protože to teplo tam prostě je (výfukový potrubí se kolikrát rozžhaví na dost vysokou teplotu, množství vody by podle mě nebylo moc velký, aby se to ochladilo )

Ultrazvuková tabletky má příkon 20W .

Zamčeno

Zpět na „Auto - Moto technika“