Hrnky, ventily, brzdy, prostě jen tak o autech (odděleno)
Moderátor: Moderátoři
- frantajetel11
- Příspěvky: 1922
- Registrován: 13 lis 2008, 01:00
- Bydliště: Kladno
Zkusím se poptat "dehtového" kolegy - ten provozuje doma dvojici "splašenejch kamen", tak snad bude vědět.
EDIT:
Známý prohlásil, že to je jen filtr na saze, aby z výfuku nelítalo "tolik bordelu" při prudším přidání plynu - hlavně u přeplňování, kde než naběhne turbo do otáček a dodá motoru dostatek vzduchu, dávají vstřikovače nadměrně obohacenou směs = nafta se nestačí dokonale spálit a tvoří saze spolu se širokým spektrem dalších různě složitých a ještě složitějších uhlovodíků, které jsou často na seznamu rakovinotvorných látek. Auto pak vypadá jako pojízdné maskovací zařízení pro armádu.
Výfuk se proto vede skrz kovokeramickou "houbu" mechanicky podobnou platino-rhodiovému katalyzátoru benzínových motorů. U naftových motorů se sem přivádí jako pomocná látka močovina, se kterou po dosažení určité teploty uhlík ze sazí reaguje. Samozřejmě se podílí i řídicí jednotka vstřikování, která pro regenerační režim nejdřív na určitou dobu obohatí dávku, aby se filtr ohřál na potřebnou teplotu a následně dávku ochudí, aby ve výfuku byl volný nespálený kyslík - ten způsobí "vypálení" sazí z filtru. Elektronika to udělá všecko sama, když zjistí jízdní režim ustálenou a relativně vysokou rychlostí bez prudkých výkyvů.
Osobně mi doporučil vzít takové auto na dálnici, "roztáhnout ho na maximálku a chvíli podržet" - jenže jak to udělat s autem s maximálkou vyšší než 150 na český dálnici a přitom nepotkat passata s "bradavicí" - to už nevěděl...
EDIT:
Známý prohlásil, že to je jen filtr na saze, aby z výfuku nelítalo "tolik bordelu" při prudším přidání plynu - hlavně u přeplňování, kde než naběhne turbo do otáček a dodá motoru dostatek vzduchu, dávají vstřikovače nadměrně obohacenou směs = nafta se nestačí dokonale spálit a tvoří saze spolu se širokým spektrem dalších různě složitých a ještě složitějších uhlovodíků, které jsou často na seznamu rakovinotvorných látek. Auto pak vypadá jako pojízdné maskovací zařízení pro armádu.
Výfuk se proto vede skrz kovokeramickou "houbu" mechanicky podobnou platino-rhodiovému katalyzátoru benzínových motorů. U naftových motorů se sem přivádí jako pomocná látka močovina, se kterou po dosažení určité teploty uhlík ze sazí reaguje. Samozřejmě se podílí i řídicí jednotka vstřikování, která pro regenerační režim nejdřív na určitou dobu obohatí dávku, aby se filtr ohřál na potřebnou teplotu a následně dávku ochudí, aby ve výfuku byl volný nespálený kyslík - ten způsobí "vypálení" sazí z filtru. Elektronika to udělá všecko sama, když zjistí jízdní režim ustálenou a relativně vysokou rychlostí bez prudkých výkyvů.
Osobně mi doporučil vzít takové auto na dálnici, "roztáhnout ho na maximálku a chvíli podržet" - jenže jak to udělat s autem s maximálkou vyšší než 150 na český dálnici a přitom nepotkat passata s "bradavicí" - to už nevěděl...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Teda znamy ma Blue motor od VW ked spomina vstrekovanie mocoviny. Pouzivaju sa aj dalsie metody, vstrekovanie nafty, alebo tzv. sychy proces. Privsetkych sposoboch je potrebna zvysena teplota DPF. Podstatne je aby regeneracia prebehla do konca, teda ak zistis ze sa zacala je dobre nevypinat motor. Na tej dialnici netreba maximalku, podstatne su vyssie otacky motoru aby sa teplota po dobu regeneraicie udrzala co najvyssie, vtedy ani nevadi strenutie Prassatu s bradavici.
- forbidden
- Příspěvky: 8808
- Registrován: 14 úno 2005, 01:00
- Bydliště: Brno (JN89GF)
- Kontaktovat uživatele:
Aha, díky za rady, mě se teď dva dny po sobě právě stalo, že jsem dojel domů na parkoviště a regenerace stále probíhala. Divný je, že jsem v mezidobí jel nějakých 70 km po dálnici a 70 km zpět po okreskách, pravda, nijak jsem to nehonil, takže nad 2500 rpm to moc nešlo. Akorát mě zarazilo, že se to neprovádělo po té cestě na dálnici, ale z ničeho nic to zase začalo po cestě domů. To mám jen 8 km po městě, takže spíš stojím než jedu, ale poslední cca 1 km jedu do táhlého kopce cca 100 km/h. Tak to možná vyhodnotilo jako zvýšenou zátěž a začlo s tím. Jak jsem to včera zjistil, tak jsem se naštval a z parkoviště to vzal hned zase na dálnici, najel jsem nějakých 50 km rychlostí 160-180 km/h a už se to zdá dobrý, po dojetí už nic neprobíhalo a dnes už taky ne.
Celkem mě štve, že auto nedá moc najevo, že to spustí, nějaká kontrolka by se hodila. Nebo alespoň možnost ruční aktivace, když vím, že pojedu delší štreku, pustím to a hotovo, ne že se to spustí, když jedu nakoupit.
P.S. běžně jezdím daleko pomaleji, včera to byla vyjímka
Celkem mě štve, že auto nedá moc najevo, že to spustí, nějaká kontrolka by se hodila. Nebo alespoň možnost ruční aktivace, když vím, že pojedu delší štreku, pustím to a hotovo, ne že se to spustí, když jedu nakoupit.
P.S. běžně jezdím daleko pomaleji, včera to byla vyjímka
- frantajetel11
- Příspěvky: 1922
- Registrován: 13 lis 2008, 01:00
- Bydliště: Kladno
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Když už je tady taková volná "kecárna", tak bych se rád zeptal, jak je to z výkonem a účinnosti spalovacího zážehového motoru, když se přidá určité procento vodní páry třeba do sání. U dvoutaktu prý v mlze motor lépe "táhne" (tvrdí to pár lidí, co provozují motorky).
Prakticky by se vodní pára mohla vyrábět buď lehkým nástřikem vody na odpařovač vytápěnej výfukovými plyny, nebo elektricky ultrazvukovou "tabletkou" ve speciální komůrce.
Pro porovnání - odpařovač by měl příkon z motoru nulový, protože to teplo tam prostě je (výfukový potrubí se kolikrát rozžhaví na dost vysokou teplotu, množství vody by podle mě nebylo moc velký, aby se to ochladilo )
Ultrazvuková tabletky má příkon 20W .
Prakticky by se vodní pára mohla vyrábět buď lehkým nástřikem vody na odpařovač vytápěnej výfukovými plyny, nebo elektricky ultrazvukovou "tabletkou" ve speciální komůrce.
Pro porovnání - odpařovač by měl příkon z motoru nulový, protože to teplo tam prostě je (výfukový potrubí se kolikrát rozžhaví na dost vysokou teplotu, množství vody by podle mě nebylo moc velký, aby se to ochladilo )
Ultrazvuková tabletky má příkon 20W .