Autorádio Sencor, pískání podle otáček

Poruchy, opravy, rady, návody (kromě návodů na UNLOCK !)

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jfelgr
Příspěvky: 97
Registrován: 09 říj 2010, 02:00
Bydliště: Mělník

Autorádio Sencor, pískání podle otáček

#1 Příspěvek od jfelgr »

Zdravím! Prosím o pomoc, dával jsem teď rádio značky SERCOR do auta :D a ejhle rádio krásně hraje, ale při nastartování mi to píská do repráků jako kdybych měl turbo...se vzrůstajícími otáčkami vzrůstající pískání...při přehrávání CD tento problém není...Díky za pomoc, ale neřešte moc že je to SERCOR :D

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#2 Příspěvek od MetalGod »

Máš nedostatečnou filtraci napájení, zejména tuneru. na kabeláži napájení jednoho staršího autorádia jsem viděl takovou kostku, byl to LC filtr. Snad se to ještě prodává.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
jfelgr
Příspěvky: 97
Registrován: 09 říj 2010, 02:00
Bydliště: Mělník

#3 Příspěvek od jfelgr »

Máš pravdu, našel jsem to rádio na smeťáku projel všechno a nešlo..pak jsem tohle odstřihnul a ejhle jelo to...ale ted teda potrebuji vymyslet náhradu...díky za reakci :)

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#4 Příspěvek od MetalGod »

Jestli máš tuner na zvláštní desce, neměl by bejt problém nasmolit tam kapacitní filtraci, která by mohla stačit. Zkus to a uvidíš.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
frantajetel11
Příspěvky: 1922
Registrován: 13 lis 2008, 01:00
Bydliště: Kladno

#5 Příspěvek od frantajetel11 »

Většinou pomůže vyfiltrovat pořádně přímo napájení rádia :wink:

Uživatelský avatar
xxxe
Příspěvky: 2340
Registrován: 12 zář 2005, 02:00
Bydliště: Trutnov

#6 Příspěvek od xxxe »

Vem kus feritové tyčky (stará antena z rádia) a namotej na ni cca. 50 závitů měď. drátu tak 0,3mm .To pak zapoj do napájení autorádia na +12V.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#7 Příspěvek od Hill »

Především k tomu rádiu potřebuješ filtr napájení, který jsi ustřihl. Nebo si ho vyrobit. To je první pomoc.
Druhou pomocí je kostření - je třeba kostru rádia i kostru filtru opravdu dobře vodivě spojit s kostrou auta. Obvykle stačí spojení co nejkraším kablíkem raději většího průřezu, případně spojení posílit připojením na šroub rádia, vějířové podložky nebo aspoň pérovky jsou povinné.
Možná naopak budeš muset najít místo kostření, kde je to rušení nejslabší - v případě, že máš plášť stínění anténního kabelu spojený s kostrou i u antény, může toto hvízdání signalizovat nejen někde zvětšený přechodový odpor plusu z alternátoru k baterce či už vyšší vnitřní odpor baterky, ale také špatné spojení baterky a alternátoru potažmo motoru s kostrou (stačí v setinách ohmu). Někdy stačí rádio kostřit rovnou na mínus baterky, ale to neplatí vždy - viz dále.
Třetí pomocí je spoje koster (včetně kostření světel a sdruženého přepínače pod volantem, neuvádíš, jak se hvízdání mění se zapínáním a vypínáním různých spotřebičů v autě) rozebrat, vyčistit, nakonzervovat a opět složit.
Spolupráce kostření kabelu u antény a druhého kostření u rádia upozorňuje slyšitelným hvízdáním i na prorezivělý skelet karoserie - zbývá čtvrtá pomoc: očistit, vystřihnout a vyvařit.

Rádio kvůli tomu vlastně vůbec nemusíš otevírat.

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#8 Příspěvek od ok1hga »

jfelgr píše:našel jsem to rádio na smeťáku projel všechno a nešlo..pak jsem tohle odstřihnul a ejhle jelo to...
tím odstřihnutím sis vyrobil tento problém . . .
. . . uvnitř té krabičky také bývá pojistka a mohla být přepálená
- pravděpodobně původní problém, který bývalý majitel vyřešil vyhozením autorádia do šrotu . . .

Uživatelský avatar
Honza_dy
Příspěvky: 2172
Registrován: 20 srp 2004, 02:00
Bydliště: Brno-venkov

#9 Příspěvek od Honza_dy »


Uživatelský avatar
jfelgr
Příspěvky: 97
Registrován: 09 říj 2010, 02:00
Bydliště: Mělník

#10 Příspěvek od jfelgr »

Hille jak myslíš ukostřit? Rádio je ukostřené na kabelu jak má být (tím myslím černý -) a potom anténou, původní rádio dokonce bylo ukostřené jen přes anténu ale bylo to ok. Prosím o nějakou jednoduchou radu. Nechci nic moc kupovat. Ještě zkusím tu radu s tou feritovou tyčlou. Předem díky :)

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#11 Příspěvek od ok1hga »

jfelgr píše:Prosím o nějakou jednoduchou radu. Nechci nic moc kupovat
ta ferritová tyčka bude asi slabá, ale zkus se ve svém okolí podívat a určitě někde seženeš starý nefunkční počítačový zdroj, vyhazují se a válejí se na každém SD . . .

a z něj si vybereš choketrans, česky tlumivku a zařadíš ji do plusového drátu a uvidíš . . .

v takovém zdroji je tlumivek víc, můžeš zkusit použít i tu výstupní na žlutém toroidním jádru

Uživatelský avatar
jfelgr
Příspěvky: 97
Registrován: 09 říj 2010, 02:00
Bydliště: Mělník

#12 Příspěvek od jfelgr »

Zdrojů mám doma asi deset, tak to kuchnu a uvidíme. díky za rady :)

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#13 Příspěvek od Hill »

Kostření: rádio má vzadu uprostřed obvykle šroub, tak na něj chytni kus silnějšího drátu a najdi pod palubkou dobré spojení s kostrou.
Ale s tou tlumivkou v plusovém přívodu to možná už nebude potřeba.

Uživatelský avatar
frantajetel11
Příspěvky: 1922
Registrován: 13 lis 2008, 01:00
Bydliště: Kladno

#14 Příspěvek od frantajetel11 »

xxxe píše:Vem kus feritové tyčky (stará antena z rádia) a namotej na ni cca. 50 závitů měď. drátu tak 0,3mm .To pak zapoj do napájení autorádia na +12V.
Jasně, pokud tu rádobytlumivku chceš zároveň jako pojistku, tak to namotej z 0,3 :?

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#15 Příspěvek od Kvicala_r »

Tlumivku, když už bys motal, tak raději silnějším drátem a zařadit pojistku. Pojistka když už by měla zafungovat, tak je to ve skle/plastu, kde nehrozí vznícení okolního nedefinovaného materiálu. Nedoporučuji vymýšlet už dříve dobře vymyšlené...

Odpovědět

Zpět na „Autorádia“