spotřeba

Poruchy, opravy, rady, návody (kromě návodů na UNLOCK !)

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#31 Příspěvek od mi-ro »

Ano, samovybíjení opravdu nehraje tak velkou roli, jak jsem předpokládal. Údajně stratí PB aku s mokrými elktrodami při 25 C 30% kapacity za 6 měsíců. To odpovídá u 50Ah aku vybíjecímu proudu 5mA.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#32 Příspěvek od Hill »

frantajetel11 píše:No 0,5A "klidovej" proud by mě teda netlačil, ten by mě přímo sral.
I kdybys měl jenom prohozený ty kabely, tak v tom rádiu je něco shnilýho :?
Právě, že koncáky pro autorádia ve třídě AB obvykle mají při 13V klidový proud v desítkách mA na každý koncák (a to jsou tam dva můstky, čili čtyři koncáky, třeba řada TDA737..., LA4628, TDA8210, v takové TDA7560 jsou můstky čtyři). Schválně si projdi katalogové listy a sčítni si to - čtvrt až půl ampéru není nijak vzácný klidový odběr.
Když není v pořádku obvod elektronického vypínání (to je to "něco shnilýho", nejčastěji překvapivě svod v elektrolytu, který buď rovnou zvedne odběr, nebo jen zabrání koncákům přejít do standby módu), prostě ty koncáky klidně 300mA žerou. Dokonce jsem tu měl i autorádio, které se při teplotách pod -5°C, plus mínus nějaký ten stupeň, samo zapínalo, ohřívalo se, ale už nevypnulo. Stiskem OFF se tedy vypnout dalo, ale po opětném vymrznutí se zase zaplo.
Majitel se rádia nechtěl vzdát, hraní bez klíčku tedy oželel. A byl pokoj.

Už jsem psal, že 20mA v napájení pomocných obvodů je poměrně dost?

Uživatelský avatar
proel64
Příspěvky: 464
Registrován: 28 led 2007, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od proel64 »

Podla mna mas klasicky problem-mas asi autoradio,ktore ma dve napajania ,cez zlty vodic-zaloha pamate a cez cerveny-hlavne napajanie.Toto zapojenie maju napr.vsetky autoradia sencor.Ak nemas zapojeny cerveny vodic cez spinaciu skrinku,tak cez neho zere autoradio cca 90-120mA,pri vypnutom stave a ked nejazdis kazdy den,tak behom 3-4dni ti vyflusa baterku,ze vobec nenastartujes.musis cerveny vodic zapojit cez spinaciu skrinku-to znamena,ze pri vypnutom kluci je cerveny vodic odpojeny.Je zapojeny len backup zlty vodic,ktory je priamo na baterku a cez ten ma odber cca 7-10mA-merane na sencore.To znamena,ze pri vypnutom kluci nemozes pocxuvat autoradio.Ak chces pocuvat autoradio aj pri vypnutom kluci,pouzi moje zapojenien pomocou rele upevnenom na zadnej strane autoradia-schemu som uverejnil v minulosti na tomto fore.Problem je len v tom,ze autoradio musis vypinat a zapinat "rucne" tlacitkom on/off na autoradiu.Nebude sa totiuz vypinat a zapinat klucikom zapalovania...

Uživatelský avatar
Jonapo
Příspěvky: 184
Registrován: 02 črc 2005, 02:00
Bydliště: slovensko

#34 Příspěvek od Jonapo »

ja som mal podobný problém keď som kúpil nové auto,doviezol som ho
v piatok dal do garáže ,sadnem v pondelok a nejde naštartovať baterka vybitá,merám odber na baterke pri vypnutých spotrebičoch 170mA,tiež sa mi to nezdálo, ale bola to Thalia,radio sony. Išiel som do predajne odtiaľ ma poslali do servisu a tam mi povedali,takú blbinu,že auto nesmie stáť dlhšie ako 8hodín čiže musí sa stále na ňom behať. Zavolal som známemu do druhého servisu nahodili druhé rádio také isté a tam bol odber 8mA, a vec bola vyriešená.Takže myslím si ja,že problém bude v autorádiu.
Teraz keď autom nejazdím aj 2-3týžne sadnem a idem dlhšie som neskúšal.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#35 Příspěvek od EKKAR »

Jonapo píše:ja som mal podobný problém keď som kúpil nové auto,doviezol som ho v piatok dal do garáže ,sadnem v pondelok a nejde naštartovať baterka vybitá, ... odtiaľ ma poslali do servisu a tam mi povedali,takú blbinu,že auto nesmie stáť dlhšie ako 8hodín čiže musí sa stále na ňom behať...
Tohle kdo by řekl do očí MNĚ, ten by běhal sám hooodně dlouho - jak bych ho j*bal vším co by mi pod ruku přišlo... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od workhard »

že auto nesmie stáť dlhšie ako 8hodín čiže musí sa stále na ňom behať...

TO ZABIL :lol: :lol: :lol: :hockey: :hockey: :hockey: :knife: SORRY lásko, teď si to nemůžem dát, auto už stojí 7,5h, musím se jít projet :P
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Odpovědět

Zpět na „Autorádia“