Kvalita bezúdržbových Pb akumulátoru
Moderátor: Moderátoři
Kvalita bezúdržbových Pb akumulátoru
Dovolím si oslovit znalce z oboru .Pro elektrokolo 500W řeším otázku nákupu Pb aku 3x 12 V 15-17Ah.Z finančních důvodů neuvažuji o Li-Fe,LiIon atd.
Je velký rozdíl v kvalitě a životnosti mezi značkovými aku např Panasonic a jinými výrobci(to co je v GES,GME...).Jaký typ by jste doporučili ?
Neřešme otázku hmotnosti ,účinnosti ,až moderní aku slevní o nějakou tu korunu,nebude o čem uvažovat.
Děkuji za podnětné informace.
Je velký rozdíl v kvalitě a životnosti mezi značkovými aku např Panasonic a jinými výrobci(to co je v GES,GME...).Jaký typ by jste doporučili ?
Neřešme otázku hmotnosti ,účinnosti ,až moderní aku slevní o nějakou tu korunu,nebude o čem uvažovat.
Děkuji za podnětné informace.
Nemusí to byť vždy len na tri sezóny. Len 90% šetrílkov kupuje akumulátory do UPS, ktoré nie sú určené na cyklickú prevádzku a potom sa čuduje, ako málo vydržali. Z vlastnej skúsenosti, kedy mi bežné (do UPS) batérie vydržali sotva dve sezóny, ako štvrtú sadu som kúpil batérie cyklické, Panasonic:
http://eshop.fulgurbattman.cz/produkt/b ... -20860.htm
Je pravda, že stoja o dosť viac ako bežné, noname šmejdy, zato sú určené priamo na časté nabíjanie a trakčnú prevádzku. Dve sezóny už prešli a akumulátory stále ešte držia. Takže máš na výber: alebo zúrivo šetríš a každých 1500 - 2000km meníš batérie, alebo zvolíš kvalitu za vyššiu cenu ale aj podstatne vyššiu životnosť a spoľahlivosť.
Hlavne nekupuj aku značky VISION, tie som behom troch mesiacov dvakrát reklamoval, lebo stihli stratiť kapacitu...
http://eshop.fulgurbattman.cz/produkt/b ... -20860.htm
Je pravda, že stoja o dosť viac ako bežné, noname šmejdy, zato sú určené priamo na časté nabíjanie a trakčnú prevádzku. Dve sezóny už prešli a akumulátory stále ešte držia. Takže máš na výber: alebo zúrivo šetríš a každých 1500 - 2000km meníš batérie, alebo zvolíš kvalitu za vyššiu cenu ale aj podstatne vyššiu životnosť a spoľahlivosť.
Hlavne nekupuj aku značky VISION, tie som behom troch mesiacov dvakrát reklamoval, lebo stihli stratiť kapacitu...
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
V prvom rade je to tým, že tie lacnejšie VRLA batérie sú určené do UPS, kde sú väčšinu času v stand-by móde pri cca 13,8V a len občas sa pri výpadku siete vybijú. Je to podobné ako u autobatérie, kde jeho životnosť v plných cykloch sa pohybuje okolo 20 cyklov, avšak v bežnej prevádzke sa nikdy nevybije viac ako na 70%, takže vydrží aj 6rokov.
TRAKČNÉ batérie sú priamo určené na časté nabíjanie a vybíjanie v plných cykloch, preto ich aj seriózni výrobcovia osadzujú do nových vozidiel. Nevýhodou je cena, ktorá je až dvojnásobná oproti UPS batériám.
Môžem to stokrát opakovať, aj tak sa väčšina používateľov elektrobajkov nakoniec rozhodne pre tie lacnejšie a potom nadáva, že málo vydržali.
Do benzínového auta tiež nelejete petrolej, aj keď tiež horí, však?
TRAKČNÉ batérie sú priamo určené na časté nabíjanie a vybíjanie v plných cykloch, preto ich aj seriózni výrobcovia osadzujú do nových vozidiel. Nevýhodou je cena, ktorá je až dvojnásobná oproti UPS batériám.
Môžem to stokrát opakovať, aj tak sa väčšina používateľov elektrobajkov nakoniec rozhodne pre tie lacnejšie a potom nadáva, že málo vydržali.
Do benzínového auta tiež nelejete petrolej, aj keď tiež horí, však?
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
helios: do kamene tesat.
Problém s olověnými VRLA bateriemi je ten, že jejich životnost je omezena velmi malým početem cyklů. Typické slušnější baterie do UPS: Panasonic, YUASA, CSB, BULL, mají kolem 200-300 cyklů pro pokles kapacity na 60%.
Při každodenním ježdění je relativně drahá baterie po jedné aktivní sezóně a zimní přestávce, na začátku druhé sezóny prakticky po smrti.
Existují cyklické baterie stejných výrobců, které vydrží ty sezóny dvě.
Pokud jezdíš aktivně i v zimě, máš tu baterii tak na půl roku.
Dejme tomu, baterie CSB pro běžné použití v UPS, typ GP1270 za 1345,- které vydrží v motokole tak jednu sezónu. Stejný výrobce CSB, baterie pro cyklické použití a hluboké vybíjení EVX12170 za 1634,-
A nebo druhá varianta, výrobce Alarmguard CJ12-18 za 990,- jestli tu sezónu vydrží máš kliku, ale celý rok na ní jezdit nebudeš.
Jeden náš zákazník si vymrčel mobilní měřící stolici s příkonem cca 1000W postavenou na UPS a sadě baterií. Baterie CSB typu GP byly dimenzovány tak, aby byly po 8 hodinách trvalého vybíjení vybity na zhruba 50% kapacity. Po roce byly po nich. Instalovaly se mu baterie EVX, po roce bylo po nich. A to měl maximální servis a podporu zkušené firmy. Takže asi tak...
Problém s olověnými VRLA bateriemi je ten, že jejich životnost je omezena velmi malým početem cyklů. Typické slušnější baterie do UPS: Panasonic, YUASA, CSB, BULL, mají kolem 200-300 cyklů pro pokles kapacity na 60%.
Při každodenním ježdění je relativně drahá baterie po jedné aktivní sezóně a zimní přestávce, na začátku druhé sezóny prakticky po smrti.
Existují cyklické baterie stejných výrobců, které vydrží ty sezóny dvě.
Pokud jezdíš aktivně i v zimě, máš tu baterii tak na půl roku.
Dejme tomu, baterie CSB pro běžné použití v UPS, typ GP1270 za 1345,- které vydrží v motokole tak jednu sezónu. Stejný výrobce CSB, baterie pro cyklické použití a hluboké vybíjení EVX12170 za 1634,-
A nebo druhá varianta, výrobce Alarmguard CJ12-18 za 990,- jestli tu sezónu vydrží máš kliku, ale celý rok na ní jezdit nebudeš.
Jeden náš zákazník si vymrčel mobilní měřící stolici s příkonem cca 1000W postavenou na UPS a sadě baterií. Baterie CSB typu GP byly dimenzovány tak, aby byly po 8 hodinách trvalého vybíjení vybity na zhruba 50% kapacity. Po roce byly po nich. Instalovaly se mu baterie EVX, po roce bylo po nich. A to měl maximální servis a podporu zkušené firmy. Takže asi tak...
Tady je mimochodem vidět, kde končí snaha ekologických environmentálů. Halda použitých VRLA až do nebe. Někdo je musel vyrobit, dopravit, po krátké životnosti zase (možná) shromáždit a (možná II) kdovíjak recyklovat. Plast z ropy na skříňku, energie z ropy na dopravu po světě, nějaká energie na hutní zpracování olova, další energie na zpětný svoz a na recyklaci.
Malý postřeh k olověným akumulátorům- koupil jsem si no name halogenovou svítilnu, v ní byla použita olověná baterie 6V/4,5 Ah (výrobce HKbil- asi nějaký Bill z Hong- Kongu ). Svítilo to, ale výdrž tak 15 minut. Koupil jsem v GESu akumulátor od Panasonicu (stejné parametry, cena necelých 300kč), první co mě zarazilo, byl nepoměr ve váze- Panasonic byl asi o polovinu težší. A svítilna s ním vydrží svítit asi půl hodiny.
Už jsem od té doby kupoval dalším lidem asi 5 akumulátorů Panasonic, všichni jsou spokojení...
Už jsem od té doby kupoval dalším lidem asi 5 akumulátorů Panasonic, všichni jsou spokojení...
- czatlantis
- Příspěvky: 1012
- Registrován: 10 čer 2009, 02:00
K těm baterkám - Já osobně taky doporučuju kupovat kvalitnější věci než šunty na jedno použití - ale tady bych možná zkusil trochu počítat -
Pokud má člověk to kolo jen tak na víkendový ježdění, tak je zbytečný kupovat třeba dvakrát drahý baterky....ono se taky může stát, že ty šmejdy vydrží třeba rok nenáročnýho provozu bez problémů...ty značkový by vydržely třeba 3roky, ale pak to jezdec zapomene nabít před zimou a baterky zruší ať jsou sebelepší (nebo ho to po roce omrzí a kolo bude stát v kůlně...)...no a u lacinejch alespoň nebude taková škoda
Pokud má člověk to kolo jen tak na víkendový ježdění, tak je zbytečný kupovat třeba dvakrát drahý baterky....ono se taky může stát, že ty šmejdy vydrží třeba rok nenáročnýho provozu bez problémů...ty značkový by vydržely třeba 3roky, ale pak to jezdec zapomene nabít před zimou a baterky zruší ať jsou sebelepší (nebo ho to po roce omrzí a kolo bude stát v kůlně...)...no a u lacinejch alespoň nebude taková škoda
Genesis je dodnes výborná značka, podobne ako HAWKER. Ja mám pri malej UPS akumulátor Hawker, ktorý ja už používam cez 10rokov a stále má ešte kapacitu. Keď som ho zohnal, bol vyradený po pár rokoch prevádzky ako záloha napájania BTS. Lenže to je iná liga, aj čo sa týka kvality a samozrejme aj ceny.
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.