Nijak, jen prilozenym napetim. Obema by tekl stejny proud - tj. stejny moment a mame v podstate diferencial...Radix píše:Jak bys ta sériově řazená dynama nezávisle řídil?
elektrovozítko - motor + regulace
Moderátor: Moderátoři
Přesně tak!WLAB píše:Nijak, jen prilozenym napetim. Obema by tekl stejny proud - tj. stejny moment a mame v podstate diferencial...Radix píše:Jak bys ta sériově řazená dynama nezávisle řídil?
Když u jednoho motoru zatížením snížíš otáčky, u druhýho se otáčky zvýšej- tak funguje i diferák.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
motor Maxon 250W stojí tuším 900 SF, což je těch 15000, enkodér asi pro účel hrabání hlíny v zatáčkách není potřeba, ale hlavně: baterie která nebude vážit půl tuny a dodá hodinu kilowatt a nevybuchne přitom (tedy asi pořádné bago LiPol) bude stát tak možná desetkrát tolikWLAB píše:Na MAXONY zapomente, je to drahy jako prase. Pred cca 5 lety jsem resil maly servopohon A sestava: MOTOR asi 15W, mala planetova prevodovka cca 1:30 a nevalny inkrementalni enkoder stala cca 15.000,-
o tom vozítku z AR s motorem z čerpadla jsem četl taky, bylo tam myslím pár metráků vyřazených alkalických článků z ještěrky a sloužilo to k vyvážení popelnic krokem nebo tak podobně... sportovní vozidlo to asi zrovna nebylo.
250W motor stoji 1650 CHF * cca 18.000 = 29700. Tj. 30 kKc za jeden motorek (250W) - tj. pro tuto aplikaci zcela mimo realitu. Enkoder, ktery jsem tehdy bral v potaz byl nejaky ultralevny typ (na pomery MAXONu) za cca 50 CHF, takze v tom setu nehral zadnou velkou roli - proste je to pekelne drahy....Crifodo píše: motor Maxon 250W stojí tuším 900 SF, což je těch 15000, enkodér asi pro účel hrabání hlíny v zatáčkách není potřeba, ale hlavně: baterie která nebude vážit půl tuny a dodá hodinu kilowatt a nevybuchne přitom (tedy asi pořádné bago LiPol) bude stát tak možná desetkrát tolik
o tom vozítku z AR s motorem z čerpadla jsem četl taky, bylo tam myslím pár metráků vyřazených alkalických článků z ještěrky a sloužilo to k vyvážení popelnic krokem nebo tak podobně... sportovní vozidlo to asi zrovna nebylo.
Ano ta baterka bude problem
A nebo jako zasobnik energie pouzit benzin a provest prislusne konverze. A treba vyzkouset Sousedikuv system slovenske strely - ovsem to se vyuzije hlavne na rovine, v terenu nikoliv.
jo, to jsem se díval na EC motor Maxon 400W EC60 BL D 400W KL 923,- SF/kus, sorry.
Nejsou levné, ale ani se nedá říct drahé, jsou prostě precizní, kvalitní a dlouhoživotnostní. Baťa: "nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit kupovat levné věci".
Pro nás jsou drahé proto, že máme jejich ceny, ale oproti té "jiné" Evropě máme pětinovou hodnotu naší práce. Za to ovšem konstruktér elektro-buggy nemůže. Naše místo je holt spíš na smeťáku.
Nejsou levné, ale ani se nedá říct drahé, jsou prostě precizní, kvalitní a dlouhoživotnostní. Baťa: "nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit kupovat levné věci".
Pro nás jsou drahé proto, že máme jejich ceny, ale oproti té "jiné" Evropě máme pětinovou hodnotu naší práce. Za to ovšem konstruktér elektro-buggy nemůže. Naše místo je holt spíš na smeťáku.
No jo, ten je bezkartcovy (vlastne je to synchronni motor) odpada problem s kartaci, takze je levnejsi, zas je ale treba elektronika a pro uspokojivou funkci (zejmena v nulovych a malych otackach) i snimani polohy pro rizeni posuvu mag. poli.
Nerikam, ze kvalita neodpovida cene - ale pro predhozenou aplikaci je to mimo. Ostatne tam ani neni nutna, nac mit ve vozitku motory, ktere ho treba 20x preziji?
Nerikam, ze kvalita neodpovida cene - ale pro predhozenou aplikaci je to mimo. Ostatne tam ani neni nutna, nac mit ve vozitku motory, ktere ho treba 20x preziji?
S tím sám za sebe souhlasím. Lidi ovšem mají různé libůstky. "Nulové a malé" otáčky u vysokotočkového motoru myslím celkem odpadají, sice by se dal celý předpokládaný rozsah rychlostí od nuly pokrýt pomocí pwm, ale s nepříznivým točivým momentem a proudovým zatížením ve šnečích rychlostech. Takže asi nějaká převodovka aspoň dva kvalty. Nebo pomalejší tank s obrovským krouťákem.WLAB píše: Nerikam, ze kvalita neodpovida cene - ale pro predhozenou aplikaci je to mimo.
S kvalitou úzce souvisí účinnost, vzhledem k tomu, že lehká výkonná baterie bude dost drahá (možná až 🤐 drahá), asi by bylo poněkud hloupé s ní pak ohřívat nějaký šrot ze Škodovky.
Ale to je na vkusu dotyčného stavitele...
Prosim,nějak nemam představu kde takové výprodeje se konaji,nevíte něco bližšího.Nebo mě ještě napadlo zkusit motor z nakladaku na sterace nebo nejaky naviják,ale nějak se mě nedaří najít na netu nějaké tech.informace.Pište!Sendyx píše:Pro podobné účely se často používají motory pro letecké hydrauliky apod., lze je občas sehnat za pár peněz z výprodejů.