Obnova dat z USB Flash

Počítače stolní, notebooky, tablety, tiskárny, scanery a vše, co nějak souvisí s PC

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jarda
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 925
Registrován: 01 led 2012, 01:00

#46 Příspěvek od jarda »

Pokud není USB klíč vidět, nelze nic s pomocí SW hledat, jde o jeho /HW/ závadu

Uživatelský avatar
Petr-II
Příspěvky: 392
Registrován: 10 pro 2008, 01:00

#47 Příspěvek od Petr-II »

jarda píše:Pokud není USB klíč vidět, nelze nic s pomocí SW hledat, jde o jeho /HW/ závadu
jef111 napsal(a):
Dnes jsem strčil flešku do počítače a zobrazila se informace že jednotka není naformátovaná.

Co pak provedl tim, ze to proletoval, je druha vec. Kolikrat se me stalo, ze Linux videl i to co Win ne. Ovsem na to nejake obycejne LiveCD nestaci. Poradil jsem co jsem vedel a co sam pouzivam, narozdil od Vasich (petr_,jarda) vykriku do tmy.

Uživatelský avatar
petr_
Příspěvky: 201
Registrován: 06 pro 2010, 01:00

#48 Příspěvek od petr_ »

Pokud vidí médium s nulovou velikostí, je to hw závada vždy. Navíc myslím psal, že se změnilo jméno, kterým se hlásí. Optimální postup je, vzít ulilitu od chipsetu, a teď hodně záleží na tom, co ta daná umí, a zjistit jaký je stav - jestli detekuje flash chip atd. Některé umí třeba i uložit RAW image paměti.

Uživatelský avatar
kejki
Příspěvky: 2270
Registrován: 10 lis 2009, 01:00
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

#49 Příspěvek od kejki »

Není pravda, HDD ti může tvrdošíjně hlásit velikost 0 a být hard v pořádku.

Uživatelský avatar
Vojta7
Příspěvky: 510
Registrován: 28 zář 2010, 02:00
Bydliště: Františkovy Lázně

#50 Příspěvek od Vojta7 »

Na zkoušku jsem si loni kolem Vánoc předplatil Počítač pro každého. V posledním čísle jsem našel doporučení právě na firmu DataRecovery, což mne dost rozzlobilo :evil: Za své peníze by zákazníci měli dostávat ověřené informace, ne "tenhle se chlubí, asi fakt něco umí".
Vojtěch Prais píše: Dobrý den,
v posledním čísle PPK je na záchranu dat z poškozeného HDD doporučována firma DataRecovery (www.datarecovery.cz, www.zachrana-dat.cz, www.datarecovery.eu). Bohužel zrovna tuto společnost doporučit ostatním vůbec není dobré. Proč? Zakázky předražené, kdysi i disky záměrně poškozovali (odkazovaná firma TDP OnTrack by měla být v pořádku).
Kdysi v květnu 2010 se mi rozbil disk (Hitachi HTS72323L9A360; Windows - NTFS). Moc jsem ještě počítačům nerozuměl a stránky DataRecovery na mne udělaly dobrý dojem, takže jsem se rozhodl to zkusit. Disk jsem jim odeslal zabalený ve 2,5" antistatickém sáčku spolu s diskem náhradním (na případná obnovená data) zabaleném do novin a obalu od VHS kazety. Diagnostika "zdarma" zněla "těžké softwarové poškození, 8000 Kč" (měl jsem to jako jakýsi studentský program, takže jsem se mohl rozhodnout, jestli za tu cenu záchranu chci). To je pro mne moc, takže jsem řekl, že záchranu nechci. Za diagnostiku bez záchrany si naúčtovali 300 Kč a disky mi přišly oba ve 3,5" sáčku zabaleném v kartonu (můj obal kamsi zmizel). Nainstaloval jsem systém na nový disk a starý odložil.
Asi po roce a půl, když jsem už uměl víc, jsem se rozhodl, že ta data zkusím získat zpět sám. Stáhl jsem si jakýsi live Linux a do něj Test Disk (nemám externí rámeček), do počítače vložil místo nového disku starý a... Stačilo sotva 5 minut u programu a data byla zpátky (ne všechna, ale jistá část zmizela asi kvůli chybě Wubi, takže už nešlo nic dělat a v DR by dopadli stejně). Za zlomek času a naprosto zdarma.
Tohle (nalezeno dole na hlavní stránce) taky nebudí důvěru (pokud by se obrázek neukázala tady, podívejte se do příloh):


Přidávám odkaz na zkušenosti jiných (je toho víc, stačí hledat):
Necitelna partition NTFS 200GB - vysledek!

Myslím, že by nebylo od věci toto napsat někam do příštího vydání. Dobré ohlasy jsem našel třeba na DataHelp, Data112 nebo TDP-Ontrack.

Než něco uveřejníte, tak si to, prosím, ověřte. Myslím, že už jsem vám jednou psal - bylo to kvůli doporučování placeného zálohovacího softwaru, ke kterému existuje bezplatná alternativa.
Ing. Aleš Havlas, redaktor PPK píše:Vážený čtenáři,
právě z toho důvodu, že fakta ověřuje a vycházíme z praktických zkušeností, tak jako zdroj našich článků nepoužíváme pomluvy na stránkách konkurence ani plamenné příspěvky na diskuzních fórech. Navíc průvodní vlastností každé servisní služby je to, že nedokáže uspokojit 100 % svých zákazníků a najde se tedy nemalé množství těch, kteří zůstanou nespokojeni až rozezleni. Takže ač je Váš příběh zajímavý, nevidím důvod z něj dělat nějaké dalekosáhlé závěry, protože je to věc, kterou bylo možné očekávat s pravděpodobností blížící se jistotě. Jinými slovy v časopise doporučujeme vždy podle nejlepšího vědomí a svědomí, ale nemůžeme poskytovat záruku na to, že naše rady pomohou v každé situaci.

Jiný e-mail z Vaší adresy jsem ve svém archivu nenašel, takže k placenému zálohovacímu SW jen obecně: Pokud doporučujeme placený program, je to z toho prostého důvod, že umí něco, co bezplatné programy ne. Opět se může stát, že pro někoho to bude rada nevhodná (záleží na jeho nárocích), ale opět je to rada podle nejlepšího vědomí a svědomí (a založená na praktických zkušenostech).


S pozdravem
Ing. Aleš Havlas, redaktor PPK
Ještě se zeptám, odkud tedy berou ty zkušenosti...

Odpovědět

Zpět na „Výpočetní technika“