Vysokozdvižný vozík Balkankar, změna pohonu
Moderátor: Moderátoři
Vysokozdvižný vozík Balkankar, změna pohonu
Potřeboval bych poradit při úpravě vysokozdvižného vozíku Balkankar. Doposud jsem jako zdroj používal akumulátory (2x 12V/200ah). Chtěl bych vozík předělat na jiný zdroj . Mám představu, že bych použil jako zdroj 24V alternátor a ten poháněl spalovacím motorem ze sekačky. Prosím poraďte jak bych to měl udělat, nebo poraďte jiný pohon. Vozík pracuje na 24V. Původní akumulátor nemám a několik let používám dva 12V akumulátory. Ty již dosloužily a kupovat nové se mě již zdá dosti drahé. V příloze přikládám fotky současného stavu vozíku. Zapojení je původní. Zdrojem se pohání jak posuv, tak zdvih hydrauliky.
- Přílohy
-
- P5168485.JPG
- (100.76 KiB) Staženo 164 x
-
- P5168484.JPG
- (101.66 KiB) Staženo 158 x
-
- P5168482.JPG
- (90.69 KiB) Staženo 187 x
-
- P5168481.JPG
- (83.21 KiB) Staženo 170 x
-
- P5168479.JPG
- (91.65 KiB) Staženo 180 x
Obávám se, že by to nedělalo dobrotu. Ten alternátor by musel být dimenzovaný na špičkový příkon toho stroje.
Benzín také není tak laciný jako noční proud, a dneska už je možná dražší než denní proud. Snad jen k dobíjení těch akumulátorů by to mohlo sloužit a splodiny by mohli dětem poskytnout "náležité vychování".
Spokojí se ta věc s autobateriemi, nebo se musí použít trakční akumulátory???
Benzín také není tak laciný jako noční proud, a dneska už je možná dražší než denní proud. Snad jen k dobíjení těch akumulátorů by to mohlo sloužit a splodiny by mohli dětem poskytnout "náležité vychování".
Spokojí se ta věc s autobateriemi, nebo se musí použít trakční akumulátory???
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
No, vozík se spokojí s akumulátory, ale ty jsou v současné době tak drahé, že se mě to již nevyplatí. Vozík používám tak jednou týdně, potom 14 dní stojí a pak zase potřebuji něco převést (tak 10 min. ). Když byly akumulátory k sehnání do 1000,-Kč za kus( 12V/180Ah), tak to ještě šlo ale teď mě výměna za použité přijde na 5 tisíc a to je již moc. Proto to zatím honím přes nabíječku ale ta mě vyhodí po chvilce zátěže pojistku(v nabíječce). Jak jsem uvedl na začátku, ten alternátor byl první nápad, může být dynamo, nebo přímo na elektromotor. Tahat za sebou kabel by mě tolik nevadilo, protože vozík používám vevnitř na dílně. Potřebuji nějaké řešení jak nahradit ty akumulátory.
Problém je v tom, že akumulátory jsou schopné dodat krátkodobě velmi velký proud - odhaduju, že ani ne tak pojezdový motor, ale motor hydrauliky bude mít minimálně při rozběhu odběr obdobný odběru startéru osobního auta, tedy bude se pohybovat v řádu stovek A. Pokud takový proud budeš požadovat od rotačního generátoru elektrického proudu, musíš tento generátor včetně jeho poháněcího motoru dimenzovat na zmíněný odběr. Tvůj "vedený paleťák" by pro svůj běžný provoz potřeboval elektrocentrálu s elektrickým výkonem zhruba 2,5kW = neboli se spalovacím motorem o výkonu okolo 3,5 - 4HP, jinak by prostě nebyla schopná pokrýt ty nárazové odběry. To už by možná bylo schůdnější překopat celý ten vozík na přímý pohon hydrauliky tím motorem ze sekačky...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Taky nejde jenom o celkovou potřebnou kapacitu, ale taky o BĚŽNÝ proud, který takové akumulátory jsou schopné bez poškození dejme tomu těch 10-15 minut dodávat. Sice jsme slýchávali historky o lidech, kteří při závadě motoru v autě nebo po vyjetí benzínu z nádrže vyšroubovali z motoru svíčky, zařadili rychlost, otočili klíčkem až do druhé polohy a pouze "na startér" ujeli několik set mětrů až několik km. Bohužel dnešní moderní akumulátory takovéhle "selské" zacházení rozhodně nevydrží - takže na "autobaterky 60Ah" bych v případě nominálních kapacit 180Ah u takového vozíku rychle zapomněl. Jejich destrukce nadměrným proudem by totiž trvala velice krátkou dobu a byly by to doslova vyhozený peníze.rnbw píše:Ked sa to pouziva vzdy len kratko, tak by stacili akumulatory s nizsou kapacitou. Nestacili by dve autobaterie - nejake 60Ah?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
já bych užil třífázováý transformátor. nu něj nedochází k pruchodu nulou, a proto stačí nižší kapacita. no a ten trafák bych napojil na stávající autobaterie.
3F tafa na 24V se djí občas sehnat. a docela levně, protože nikdo jen tak nemá tři fáze v pokoji jako sem si natáhl já
3F tafa na 24V se djí občas sehnat. a docela levně, protože nikdo jen tak nemá tři fáze v pokoji jako sem si natáhl já
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Zdravým všetkych, najvyhodnejsim riesenim budu trakcne baterie aj s nizsou kapacitou nieco malo nad 100 Ah pri takom nasadeni ako bolo prezentovane a pri nalezitej starostlivosti a castnosti nabijania pocitam tak raz mesacne zivotnost cca 12 rokov, profi skusenost......len ci vydrzi ten vozik tak dlho.