Snímač pohybu kapaliny ke stroboskopu

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Freedy
Příspěvky: 231
Registrován: 27 pro 2006, 01:00

Snímač pohybu kapaliny ke stroboskopu

#1 Příspěvek od Freedy »

Zdravim
může mi prosím někdo říct, z čeho je složený snímač pohybu kapalin co se dává na vstřikovací trubky u čerpadla a připojuje se ke stroboskopu a měří sejím předvstřik? Mám pouze klasický stroboskop a chtěl bych kněmu tenhle snímač na starý nafťáky ( dá se to postavit doma ? ) Díky.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Bývá tam piezosnímač, trubka od čerpadla se pod tlakem poměrně prudce, i když ne o velké míry rozpíná a tento pohyb, vhodně převedený na tlak na piezokrystal, dává měřitelný napěťový impuls...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od GeorgeB »

Je to přesně jak píše Ekarr. Za svůj život jsem viděl více méně čtyři druhy piezosnímačů. Jeden byl vyfrézovaný hliníkový kus - svěrka, kdy váleček s V-drážkou se opíral o trubku a z druhé strany tlačil na piezo element. To bylo české provedení se zesilovačem ke stroboskopu. Druhé provedení je jakási klipsna s konektorem k paltestům Jiskra Tábor. Třetí je takové klepeto objímající trubku a v prostředku je rozříznutý piezo element s napájenou hliníkovou podkovou. Poslední typ je mezikus co má přívodní a vývodní šroubení stejné jako je na vstřikovací trubce, uprostřed je díra se závitem pro našroubování piezoelementu zapouzdřeného. Takže tlak paliva musel procházet vnitřkem. Toto provedení bylo u kompresmetru se záznamníkem Chirana a klešťovým ampérmetrem Metra PK150. Fotky můžu dodat později.
Principielně převod mechanického tlaku(deformace) na napětí. Řídící jednotka auta u klasickýho vstřikování zjišťuje okamžik vstřiku cívkou umístěnou ve vstřikovači. Jádro cívky je pohyblivé, spojené s čepovou tryskou. Druhá metoda snímání je snímní vstřikovacího tlaku na hlavě vstřikovacího čerpadla, pravděpodobně také piezosnímač. Poslední metoda je snímání polohy vačky ve vstřikovacím čerpadle - Hallův snímač.

Uživatelský avatar
Peksa
Příspěvky: 11
Registrován: 07 úno 2007, 01:00

#4 Příspěvek od Peksa »

Jak již zde bylo vysvětleno, kolem vysokotlaké vstřikovací trubky je uzavíratelná klipsna, která obsahuje piezokrystal. Do r. 1989 všechny Strojní a traktorové stanice prováděly v zemědělských družstvech příslušného okresu seřizování předvstřiku u všech používaných naftových motorů. Klipsny měly malou životnost, každý typ vstřikovací trubky vykazoval jinou hodnotu předvstřiku. Proto se na seřizovací stanici vstřikovacích čerpadel prvně musela provést kalibrace klipsny, kde se určila opravná hodnota. Na Aukru nedávno bylo nabízeno větší množství těchto klipsen - podotýkám, že na každý průměr vstřikovací trubky musela být i odpovídající klipsna. My jsme toto řešili tak, že jsme zhotovili mezikus který se našrouboval mezi konec vstřik. trubky a vstřikovač v podobě "T" - na volný konec T se udělal snímač z destiček piezokrystalu, který jsme objednali v H. Králové. Tento snímač se zkalibroval na zkoušečce čerpadel a měřil na každém motoru přesně. Protože toto měření nebylo rychlé, začali jsme používat zařízení na měření zrychlení motoru při plném přidání plynu (akceleraci motoru) a následném ubrání plynu (delerace motoru) a na zapisovači XY byl vidět průběh kroutícího motoru na otáčkách. Ten se porovnával se vzorovou charakteristikou co do tvaru i velikosti. Podle toho se upravoval předvstřik. Přístroje na měření předvstřiku, kouřivosti motoru, měření zrychlení a další vyvíjel Výzkumný a vývojový ústav STS a OZS Malešice. Některé přístroje podle dodané dokumentace vyráběly i Opravny zemědělských strojů Dašice. Inspirujte se Paltestem digitálním od Jiskry Tábor, který měla každá opravna osobních vozidel. Zde pomocí kruhového specielního logaritmického pravítka a podle typu motoru (hmotný moment motoru) se dokonce dokázal změřit výkon jednotlivých válců. Problematika je velmi široká, více napsat nejde. Je nutno se zkušeným diagnostikem tak jeden měsíc pracovat, aby jste z naměřených hodnot mohl dělat pravdivé závěry.

Uživatelský avatar
Freedy
Příspěvky: 231
Registrován: 27 pro 2006, 01:00

#5 Příspěvek od Freedy »

Díky za vysvětlení, no asi to doma nepostavim, pokud to nebudu mít na čem ocejchovat. Na aukru jsem už nic nenašel, zkusim to ještě někde najít, potřeboval bych poladit jeden motor, ale nenašel jsem, nikoho v okolí kdo by ho měl.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#6 Příspěvek od TAKJAN »

Takový snímač se mi doma myslím válí, na 90% Jen ho najít. Je české výroby, utahuje se na potrubí. Ale musím ho najít..Dám vědět.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#7 Příspěvek od Artaban001 »


Uživatelský avatar
Freedy
Příspěvky: 231
Registrován: 27 pro 2006, 01:00

#8 Příspěvek od Freedy »

Na ty stránky jsem už také narazil, ale uvádí se tam, že je snímač určen k tomu jejich stroboskopu a já mám jinej, tak nevim zda by to chodilo pořádně.

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od GeorgeB »

Ten snímač SP1 je piezoelement se zesilovačem. Výstupní úroveň uvádějí TTL. Záleží na stroboskopu jaký má vstup. Buď napojit přímo piezosnímač (bez zesilovače) nebo napojit výstup zesilovače přes derivační článek-pak by byl signál složený z jehlových impulsů.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“