Superb I TDI PD vs. Mazda 6 2.0i

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

Superb I TDI PD vs. Mazda 6 2.0i

#1 Příspěvek od tatramacek »

Ahojte. Stojím před velkým úkolem. Jelikož se tatík rozhodl koupit nového mazla do rodiny tak se na Vás obracím s prosbou .Buď je tu možnost Superb první generace s motorem 1.9 TDI PD 77 kW anebo Mazda 6 v kombíku motor 2.0i benzín 103 kW. Jde o to že nyní má doma Ibizu a tá už má taky cosi nahrkáno ( 136000 km ) i když je to taky mazel a má nalítáno nějakých 20 000 na nových brzdách a je o něj vcelku dobře pečováno. Serviska.. dokumentovaná výměna olejů včetně rozvodů atd.... Ale je opravdu malinká a jelikož máme s tatou oba dva přes 190 cm tak už je to trošku problém. Oba dva vozy jak superb tak mazda jsou zachovalé v dobré výbavě.. Akorát je problém že za celý život co tatík auta měl ( škoda 120 , Favorit,Fiat Tempra 2.0i a nyní Ibizu ) - samé benzíňáky.. a diesel by byl něco nového i když jezdit s ním vcelku umí a dochlazovat turbo se už taky naučil.. Jde o to co si vybrat... On tíhne špíše k tomu Superbu.. Co by jste upřednostnili Vy ? Temperamentní točivý benzíňák se spotřebou okolo 8.5 ltr anebo diesel který má možná větší riziko závad a spotřebu okolo 6 ltr nafty.. Spotřeba Ibizy činí cca 6.1 ltr na 100 km při poměru klidné a živější jízdy.. Děkuji Vám :wink:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Šel bych do Supa, ten 1,9 77kW PD diesel v něm je úmyslně technikou seškrcená verze. S nepříliš horentními náklady za výměnu některých mechanických částí (sací trakt, turbo, mezichladič, případně vstřikovače) a přemapování ŘJ = chiptuning se s ním při téměř nezměněné životnosti můžeš dostat i přes hranici 130kW (= cca 175HP) na to šup...

Díly na něj jsou relativně dostupné, mechanika je známá, majitelů stejného vozu/motoru/výbavy najdeš na česky hovořících fórech docela dost = důležité pro výměnu zkušeností, získávání informací a řešení problémů svépomocí. Nejvíc samozřejmě záleží na tom, jak s ním zacházel(i) předchozí majitel(é) - jestli nezanedbával(i) pravidelnou povinnou údržbu a jak moc ho tejral(i)...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Jimmi2
Příspěvky: 1177
Registrován: 04 led 2010, 01:00
Bydliště: Praha, Teplice

#3 Příspěvek od Jimmi2 »

Mazda. Jednoznačně.

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#4 Příspěvek od tatramacek »

Děkuji za názor. Jde mi o to že kámoš ma ten sám motor v oktávce.. kdysi přijel k nám,vytočil se u náš,zahrabal s ní na 3000 otáček a chcípl motor.. a auto mu jezdi a ma jej v desnem stavu.. jde mi spise o to ze PD je dost slozity system a pronika s nej nafta do mazaciho traktu.. taky bych asi sel do superba.. nevím no.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#5 Příspěvek od rnbw »

Urcite Mazdu. Kolko maju tie auta vlastne najazdene, ked sa ti zda 136 tisic vela? Aby si nekupil nejaky vrak... Pocitaj s tym, ze pocitadla km su stocene.

Uživatelský avatar
alovka
Zakladatel fóra/superadmin
Zakladatel fóra/superadmin
Příspěvky: 286
Registrován: 29 črc 2002, 02:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od alovka »

O diesela TDI je tøeba se trochu více starat. Kvalitní palivo ( pøípadnì aditiva ), mìnit pravidelnì palivový filtr, protože je u nás velmi nekvalitní palivo. V mém okolí už mìnilo vstøikovací èerpadlo spousta lidí. I mì stála nedávno repase èerpadla dvacet. U Supa 1. generace do roku 2005 nejdou sklápìt zadní sedaèky a kufr má dost plytký. Takže toho moc neodvezeš. Tažné je nutnost.
Jinak èipovat supa bych byl opatrný, v servisech by ti øekli o závadách, které vznikají vlivem vìtšího zatížení, ovšem vše je o stylu jízdy.
Jezdím ve V6TDI, serepetièek co by se mohlo pokazit je tam spousta, ale kromì ballastu pro xenon, odstøikovaèe svìtel a zmiòovaného èerpadla se nic za tøi roky nepokazilo.
Spotøeba mimo mìsto je velmi slušná, protože má šestku. Vidìl bych to na 6 - 7 /100km. Po mìstì tak 9-12 /100km

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#7 Příspěvek od rezis »

Spíše bych to řešil kde více jezdím. Krátké trasy nebo dálkové. Diesel na krátkém popojíždění bude pěkně chytat na prdel. Zase na dálkových se odvděčí skvělou spotřebou.
Asi bych šel do Superba. Soused má Mazdu - závad moc sice nemá, ale pokud má tak cena náhradních dílů je tragédie a na vrakáčích nejsou.
Dochlazovaní turba je při běžné jízdě zbytečnost.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#8 Příspěvek od tatramacek »

mno jako vím že třeba spojka na šestku je strašně drahá.... Tak tatík jezdí každej den do práce cca 15 km... a ročně najezdí okolo 20 000 km....

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#9 Příspěvek od rezis »

Není ten 2litr u mazdy náhodou do V jak to měly xedosy?
Mazda je tichoučká, jen ševelí (není dokonce ten motor 6válec do V jako měly Xedosy) TDi je oproti tomu traktor který nejede.
Více jezdí ve městě nebo mimo? Jestli mimo město neřešil bych a šel do nafty.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#10 Příspěvek od tatramacek »

spolubydla ma trojku ve dvoulitru a je to radovej ctyrvalec.. mno tak on nejak extremne dlouhe trasy nejezdi.. jak jsem psal spise do te prace.. bezne tak trasy do 40 km max...

Uživatelský avatar
frantajetel11
Příspěvky: 1922
Registrován: 13 lis 2008, 01:00
Bydliště: Kladno

#11 Příspěvek od frantajetel11 »

tatramacek píše:...Tak tatík jezdí každej den do práce cca 15 km... a ročně najezdí okolo 20 000 km....
Podle týhle informace, bych šel rozhodně do benzínu. Na 15 km se dehťák akorát ohřeje a už bude zastavovat.

To rezis: K dochlazování turba... Při běžný jízdě po dálnici 130, zastavení na odpočívadle a okamžitý chcípnutí motoru... Bejt tvým turbem, tak tě nakopu do :obscene:

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#12 Příspěvek od rezis »

Při 130km/h motor točí na 6ku kolik? Mám benzína s turbem a ten točí kolem 3tisíc nafta bude točit ještě méně. Pro ten motor nevyužíváš ani polovinu výkonu. Než zastavíš tak zpomaluješ podřazuješ dojíždíš třeba na benzínku a vypínáš motor. Nikdy jsem neměl s turby problém. Jo pokud to valíš, pak to dobrzíš jen na brzdách na pár metrech a vypneš motor je to něco jiného, taktéž když se sem tam nechám vyprovokovat, a třeba nejedu ani těch 130km/h , ale jedeš chvíli brzda plyn tak pak ano nechávám to chvíli na volnoběh. To samé studený motor. Pěkně pomalu na něj.
Navíc kazovost turba je v dnešní době takový argument k ničemu. Na dnešních motorech je tolik věcí v takových cenách, že to turbo je běžná součást - vždyť jeho repase se zárukou stojí méně než jeden vstřikovač. A jestli vydrží 200tis km tak je to v podstatě životnost auta jako celku.

Dojíždím do práce 27km z toho polovina dálnice. A je to tak půl na půl. Jinak spotřeba 6,5l/100km naturalu. Takže se to dá. Pokud jedu dál na dovolenou se známým který má 1,9TDi 66kW tak je ten rozdíl ve spotřebě markantní, zas pak přijedem do města a mě baví jeho marnost se někam vecpat, nebo zrychlit v připojovacím pruhu tak aby tam vjel.
Naposledy upravil(a) rezis dne 22 čer 2012, 15:47, celkem upraveno 1 x.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#13 Příspěvek od rnbw »

Nie, ten dvojliter je obycajny radovy 4-valec. Ani Mazda uz V6 motory v Europe nepredava - jedine v USA sa predava 3.0V6.

Pri takych kratkych trasach urcite benzin.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#14 Příspěvek od rezis »

Starý Xedos byl na 100% 6 válec


Edit: Jo koukám, že píšeš
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#15 Příspěvek od rnbw »

Xedosy sa robili s roznymi motormi.
Xedos 6: 1,6 a 2,0V6.
Xedos 9: 2.0V6, 2.3V6 MCE (Miller Cycle Engine) a 2,5V6.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“