Superb I TDI PD vs. Mazda 6 2.0i
Moderátor: Moderátoři
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
- Argo22
- Příspěvky: 110
- Registrován: 18 led 2012, 01:00
- Bydliště: jihomoravsky kraj - Moravské Málkovice okr. Vyškov
po strance automechanika ani jedno.... mazda je proste mazda... a superb kor pd je citlivy na kvalitu oleje i nafty.... pokud nakou skodovku tak oktavku 1.9 TDI 66kw nic jinyho nedoporucim pac ty vic kw verze nejsou takovy drzaky jako ta 66kw... a pri dnesni cene benzin/nafta je uz jedno jestli mas naftaka nebo benzin....
rnbw, nejde iba o mazdy, ale celkovo japonské a kórejské autá, a vieš prečo to tak je? lebo sú to hnilé autá s neskutočne predraženými dielmi a nedostupnou diagnostikou ale ak to vyvažuje ich spoľahlivosť, tak potom je všetko v poriadku ale ja osobne mám s japonskými aj nemeckými autami zlé skúsenosti, jednoznačne najlepšie s fiatmi, aj ked tomu málokto asi uverí, ale je to tak no ale aj tak mám teraz audinu
Odborník promluvilPeteBurns píše: ...lebo sú to hnilé autá s neskutočne predraženými dielmi a nedostupnou diagnostikou...
Drtivá většina všech normálních dílů se dá sehnat za srovnatelné i nižší ceny než třeba na takové škodovky, jako je právě Superb. Jiná věc je ta, že jich obvykle je potřeba opravdu málo. Mám doma dvě Toyoty z doby, kdy ještě Toyota platila za nejkvalitnější běžné produkční auto. Dnes ta kvalita díky cenové válce trochu poklesla a navíc Toyota teď kvalitu přesunula spíše do značky Lexus, nicméně právě Mazda platí za v současnosti nejoceňovanější japonskou značku a tím nechává většinu běžné evropské produkce daleko za sebou.
Diagnostika (ta základní, elekrtronická) je naprosto shodná s evropskými vozy. Problém může být s diagnostikou mechanickou v případě nějaké neelektrické závady, protože v drtivé většině našich servisů pracují fakt lamy asi bez vyučení.
Škodovkami jsem najezdil opravdu mnoho kilometrů na služebních cestách a jednalo se o kousky jak trochu starší, tak i úplně nové. Některé jejich jízdní vlastnosti a "kvalita" mě občas docela šokovaly, ale také přístup výrobce, který podobné stále se opakující závady popíral, jak jen se dalo.
U Superba I. konkrétně je základní problém v tom, že se jedná o prodlouženou (původně čínskou) verzi Passata. A dneska už i Škodovka váhavě přiznala, že se tomu prostě kroutí kastle. Navíc i samotný Passat měl některé chronické problémy, například nízká životnost dílů přední nápravy zhotovené z lehké slitiny, které se velmi záhy musely měnit a to zpravidla za "poctivé" druhovýrobní železo. Zvláště pak na našich silnicích.
Příbuzný si nedávno koupil zcela nového Superba II. generace s tím výkonnějším motorem TDi. Ptal jsem se ho, jak to jezdí, protože s touhle kategorií aut už tak často do styku nepřijdu. Pokrčil rameny a postěžoval si, že už má v rámci záruky třetí turbo. Samozřejmě jsem se ho hned ptal, jestli s ním správně zachází, ale on je to takový technický puňťa, že to je asi zbytečné.
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
Děkuji Vám všem za přispění vzácných informací do tohoto vlákna.. Abych upřímně dodal,více mne láká ta Mazda. Spolubydlící by na ně nedal dopustit.. A co se týče těch Toyot tak strýc má Corollu v suprovém stavu už takových 12 let... Jelikož tatík jezdí opravdu celý život s benzínem a navíc ročně najede cca těch 20 000 km.... A navíc nikde sem nedohledal u dvoulitru rozvodový řemen takže mám dojem že má celoživotní řetěz. Je pravda že diesel je úspornej,netočí tolik a více mechanicky vydrží tak jsou u něj problémy se vstřikovači při brutálním zacházení se potkávaj turbodmychadla.. Nevím. Má na výběr jen tyto dva vozy s tím,že sice budou ojetější ale bude je mít s velkou slevou. Více info o nich neví.. Samozřejmě klidně pište dál,budu jen rád..
Jestli ten diesel opravdu víc vydrží je možná dnes už diskutabilní. Doba nepřeplňovaných nízkoobrátkových nafťáků s menší kompresí je totiž nenávratně pryč.
Zato průměrný japonský maloobjemový vysokootáčkový benzínový motor vydrží klidně půl i třičtvrtě milionu kilometrů bez jakéhokoli zásahu. A to kolikrát i s původním výfukem.
Zato průměrný japonský maloobjemový vysokootáčkový benzínový motor vydrží klidně půl i třičtvrtě milionu kilometrů bez jakéhokoli zásahu. A to kolikrát i s původním výfukem.
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
Mam Mazdu 323 od roku 2007, benzin 1,5l. Rok vyroby 1998, je tam 210 tisic km. S motorom sa nerobilo nic, len udrzba (vymena rozvodov, nastavenie vole ventilov). Spojka je povodna, minuly rok sa menili brzdove kotuce a potom tlmice (tie by kludne este vydrzali, ale prachovky boli rozpadnute, a ked sa to uz muselo rozoberat, tak som to dal vymenit komplet).
Akurat treba davat pozor na lemy zadnych blatnikov, to je tradicne miesto, ktore pri Mazdach hnije.
Akurat treba davat pozor na lemy zadnych blatnikov, to je tradicne miesto, ktore pri Mazdach hnije.
- tatramacek
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 07 pro 2007, 01:00
- Bydliště: Kroměřížsko
Jimmi2, dúfam, že si chlap a dokážeš si stáť za slovom, prednú plastovú smerovku na Honda Prelude za vtedy 4000Sk radšej vôbec nespomínam, momentálne zháňam všetky 4 snímače ABS na Hyundai Galloper II, 1999, 2.5TDi, kópia Mitsubishi Pajero II, dúfam, že nebudeš mať problém dať mi link, kde ich zoženiem za maximálne 20Eur za kus, ako na koncernové autá, však? Veľmi pekne ti vopred dakujem...lebo zatiaľ pod 120Eur za kus som nikde nenašiel...a samozrejme značkový dealer ich nevie dodať A čo sa týka diagnostiky, jasné, v autorizovanom servise prakticky za nič zaplatiť 30Eur, to dokáže každý, ale vieš mi poradiť nejakú dostupnú diagnostiku na štýl VAGu? Pretože viacero kamošov potrebujú poopravovať ABSká aj airbagy, ale akosi nemajú záujem zaplatiť 30Eur za zistenie chyby, potom si to nechať opraviť a potom znovu 30Eur za vymazanie chýb, vieš? Aj za to veľmi pekne dakujem
A s cim porovnavas smerovku na Hondu Prelude? So smerovkou na Feliciu alebo VW Eos?
Ja som potreboval len jeden snimac ABS a zohnal som ho na Mazda fore.
Keby si si tu VAG diagnostiku mal kupit, tak pojdes tiez velmi rad zaplatit do servisu. Ze to ma doma "kazdy" ako warez, podobne ako photoshop, tak to jde druha vec...
Ja som potreboval len jeden snimac ABS a zohnal som ho na Mazda fore.
Keby si si tu VAG diagnostiku mal kupit, tak pojdes tiez velmi rad zaplatit do servisu. Ze to ma doma "kazdy" ako warez, podobne ako photoshop, tak to jde druha vec...