Reklamace vs Odstoupeni od smlouvy do 14 dnu

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#31 Příspěvek od rnbw »

Aha, takze vlastne cela tato diskusia je o hovne.

Uživatelský avatar
shugoss
Příspěvky: 54
Registrován: 06 led 2011, 01:00
Bydliště: Heart of Yurop!

#32 Příspěvek od shugoss »

rnbw píše:Aha, takze vlastne cela tato diskusia je o hovne.
Pro tebe mozna. Pro me a jine, kteri se nasledne s necim takovymto setkaji ne

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od hafca »

Reference sice mají celkem dobré, ale kvůli tomu co mají napsáno u převzetí zboží bych si u nich asi nic dražšího nekoupil.
6.2. Převzetí zboží kupujícím spotřebitelem. .....Podpisem dodacího listu, případně jiného dokladu o převzetí zboží, kupující potvrzuje, že obal zboží nejevil známky poškození, přičemž na případnou pozdější reklamaci týkající se porušení obalu zboží nemůže být brán zřetel.
O poškození pod neporušeným obalem nic nepíší a tak ti asi nezbývá než čekat, jak se k tomu postaví. Přepravci jsi předpokládám volal okamžitě po zjištění poškození.
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#34 Příspěvek od PeteBurns »

To ja som zase kupoval novú chladničku, v kamennom obchode, novú, krásnu neporušenú, ešte som si dal pozor, aby voľakde nebola poškodená, zabalili mi ju poriadne, doveziem domov, rozbalím, jeeeb ho, preliačené dvierka trochu...naspäť som ju už ani neviezol, komu ako dokážem, že som to nepreliačil ja, kedže z obchodu išla nová neporušená...nejaký kkt to pri tom balení o niečo oprel, preliačil to, ale to už som nemal ja odkiaľ vedieť...takže bola by aj v tomto prípade možná nejaka obrana? Každopádne je to skúsenosť do budúcnosti, prevzať všetko preverené a nespoliehať sa na odrbávačov a lajdákov v predajni, že s tovarom zaobchádzajú s opatrnosťou...a ktovie, či mi zabalili práve tú prezretú chladničku, alebo mali v sklade nachystanú takúto dojebkanú a len mi ju podstrčili...to už nezistím...ale bolo to v Datarte, parchanti jedni :twisted:

Uživatelský avatar
hafca
Příspěvky: 4401
Registrován: 27 črc 2004, 02:00
Bydliště: 25km na západ od Prahy
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od hafca »

No vidíš a já tam kupoval minulý týden pře internet myčku a všechno v pohodě. Za 249,-Kč mi jí přivezli v originálním obalu domů, vynesli do patra, rozbalili a společně jsme jí zkontrolovali, že jí nic není a nic v ní nechybí. Kdybych jí neměl postavenou pod linkou, tak jí i připojili. Takhle z ní sundali alespoň vrchní desku a za ty peníze si odvezli starou myčku.
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.

Uživatelský avatar
shugoss
Příspěvky: 54
Registrován: 06 led 2011, 01:00
Bydliště: Heart of Yurop!

#36 Příspěvek od shugoss »

Prepravce reklamaci neuznal. Po neustalem natlaku a otravovani nakonec prodejce ano.
Privezl vymenou jinou, ktera byla presne v miste jako ta prvni taky v plechu trochu promackla , ale po vic nez mesici bez pracky jsme si ji nechali. Dekuji vsem, kteri meli podnetne rady i tem, kteri svym postem udelali ze sebe sama idioty. Doporucuji vsem, kdoz budou mit podobny problem vytrvat a "obtezovat" prodejte telefony a emaily - nejlepe si zjistit nehoho vys ve vedeni a klidne zaspamovat - nam to pomohlo obratit se na vyssi mista.
Dik

Uživatelský avatar
nohandle
Příspěvky: 12
Registrován: 03 črc 2012, 02:00

#37 Příspěvek od nohandle »

vím, že je to uzavřené, ale narážíme tu na dvě věci. Jednak vrácení zboží v lhůtě 14 dní od zakoupení při využití prostředků pro komunikaci na dálku. (i nákup v internetovém obchodě s osobním převzetím když byla smlouva uzavřena ještě před převzetím zboží. tomuto vyhovuje 99% internetových obchodů). Při vrácení zboží je třeba, aby bylo zboží nepoškozené a pokud možno co nejvíce kompletní. Je možné ho přiměřeně vyzkoušet, pokud to povaha zboží dovoluje. Hygienické vložky vám například zpět nevezmou. :). Stejně tak máte nárok na vrácení kompletní částky včetně dopravného směrem k vám.

A potom je tu rozpor s kupní smlouvou, paragraf 616 obcanskeho zákoníku, dle kterého je vada výrobku která se vyskytla do 6 měsíců od uzavření kupní smlouvy považována za přítomnou už při koupi, a na to se při každé reklamaci odvolávejte (slušnost je samozřejmě na místě) - prodejce má potom povinnost vám prokázat, že vada byla způsobena vámi. Zároveň je možné považovat vadu implicitně za neodstranitelnou a požadovat výměnu za bezvadný kus, nebo vrácení peněz - toto specifikujte vždy při podání reklamace a pohlídejte si ať je to zaneseno v potvrzení o reklamaci.

Bohužel není možné chybu považovat za zjevně neodstranitelnou (takovou kde je zjevné, že věc ze své povahy nepůjde opravit nebo to nebude rentabilní.) je tedy na vyřízení reklamace čekat vždy třicet dní zákonné lhůty.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#38 Příspěvek od p32 »

Tak tedy bez urážky, ale co tím chtěl básník říci ? :lol:

Odpovědět

Zpět na „Poradna“