Zdravím všechny elektronadšence.
Obracím se na účastníky tohoto fóra, jako na zřejmě poslední možnost, jak znovuzprovoznit B 43, který jsem v mládí používal. Nyní se na stáří vracím na rodnou hroudu a zapomenutou a desítky let nepoužívanou B 43 s množstvím, dnes již historických záznamů na mnoha kotoučích jsem objevil. Bohužel již není v kondici,jako zamlada, prokluzují pryžové řemeny(jsou zteřelé apod.) špatně převíjí atd. Obrátil jsem se na současné elektroopravny, všude na mě zírali , jak na dinosaura, nikdo nebyl ochoten pomoci. Přitom nový cívkovy magnetofon nikdo snad ani neprodává.
Po objevení tohoto fóra mi svitla naděje, že někdo pomůže , nebo alespoň poradí, kam se obrátit, abych si mohl tyto nahrávky ještě někdy z nostalgie poslechnout.
Díky za ochotu.
B 43 návrat do života
Moderátor: Moderátoři
Copak řemínky koupíš , ale různé kladky s obložením , unašeče , brzdy těžko . I pokud dnes koupíš originál , někde zasuté , věci , tak stejně už nebudou mít tu gumovou ani plastovou kvalitu co měly dříve . Pokud nemáš záznamy na 4-ce , tak se dají levně koupit B11x . Nejlépe z kabinetu některé školy .
- sambiliong
- Příspěvky: 711
- Registrován: 13 dub 2005, 02:00
- Bydliště: Praha
První pomoc: mázni na řemínky a třecí plochy převodů po kapce saponátu a nech to rozleštit. Na nějakou dobu to pomůže.
Druhá pomoc: horní ložisko setrvačníku i ložisko přítlačné kladky namaž každé jednou kapkou řídkého oleje, ale bacha, ať se olej nedostane na žádnou gumu ani na části, které jsou ve styku s páskem.
Správně hladce jdoucí setrvačník roztočený rukou by měl volně dobíhat asi půl minuty.
Po kapce oleje kápni shora do unašečů a do ložiska stupňovité předlohy, opět za stejných podmínek.
Třetí pomoc: odkryj spodní ložisko motoru (3 šroubky), neztrať patní kuličku ani těsnicí kroužek, vysaj špínu dobře savým papírovým kapesníkem a kápni tam opět řídký olej. Když se viditelně uvolní ještě nějaký sajrajt, opět ho odsaj a namaž znovu.
Pravděpodobně bude od kuličky vybroušený důlek ve štítu. Tak ten plech při kompletaci otoč, kulička má nejmenší tření na rovném povrchu. Je-li v plechu už probroušená díra, už ho ani nedávej zpět, ale vyrob si (nebo si nech vyrobit) z ocelového plechu jiný.
Tím bys měl mít z nejhoršího vyřešenou rychlost pásku blízkou k jmenovité a vyhovující stabilitu této rychlosti.
Druhá pomoc: horní ložisko setrvačníku i ložisko přítlačné kladky namaž každé jednou kapkou řídkého oleje, ale bacha, ať se olej nedostane na žádnou gumu ani na části, které jsou ve styku s páskem.
Správně hladce jdoucí setrvačník roztočený rukou by měl volně dobíhat asi půl minuty.
Po kapce oleje kápni shora do unašečů a do ložiska stupňovité předlohy, opět za stejných podmínek.
Třetí pomoc: odkryj spodní ložisko motoru (3 šroubky), neztrať patní kuličku ani těsnicí kroužek, vysaj špínu dobře savým papírovým kapesníkem a kápni tam opět řídký olej. Když se viditelně uvolní ještě nějaký sajrajt, opět ho odsaj a namaž znovu.
Pravděpodobně bude od kuličky vybroušený důlek ve štítu. Tak ten plech při kompletaci otoč, kulička má nejmenší tření na rovném povrchu. Je-li v plechu už probroušená díra, už ho ani nedávej zpět, ale vyrob si (nebo si nech vyrobit) z ocelového plechu jiný.
Tím bys měl mít z nejhoršího vyřešenou rychlost pásku blízkou k jmenovité a vyhovující stabilitu této rychlosti.