B 43 návrat do života

Opravy a závady na MG, RMGF, CD, zesilovačů, receiverů, reprosoustav

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jaroslav
Příspěvky: 2
Registrován: 11 črc 2012, 02:00

B 43 návrat do života

#1 Příspěvek od jaroslav »

Zdravím všechny elektronadšence.
Obracím se na účastníky tohoto fóra, jako na zřejmě poslední možnost, jak znovuzprovoznit B 43, který jsem v mládí používal. Nyní se na stáří vracím na rodnou hroudu a zapomenutou a desítky let nepoužívanou B 43 s množstvím, dnes již historických záznamů na mnoha kotoučích jsem objevil. Bohužel již není v kondici,jako zamlada, prokluzují pryžové řemeny(jsou zteřelé apod.) špatně převíjí atd. Obrátil jsem se na současné elektroopravny, všude na mě zírali , jak na dinosaura, nikdo nebyl ochoten pomoci. Přitom nový cívkovy magnetofon nikdo snad ani neprodává.
Po objevení tohoto fóra mi svitla naděje, že někdo pomůže , nebo alespoň poradí, kam se obrátit, abych si mohl tyto nahrávky ještě někdy z nostalgie poslechnout.
Díky za ochotu.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#2 Příspěvek od BOBOBO »

Copak řemínky koupíš , ale různé kladky s obložením , unašeče , brzdy těžko . I pokud dnes koupíš originál , někde zasuté , věci , tak stejně už nebudou mít tu gumovou ani plastovou kvalitu co měly dříve . Pokud nemáš záznamy na 4-ce , tak se dají levně koupit B11x . Nejlépe z kabinetu některé školy . :D

Uživatelský avatar
sambiliong
Příspěvky: 711
Registrován: 13 dub 2005, 02:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od sambiliong »


Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#4 Příspěvek od Hill »

První pomoc: mázni na řemínky a třecí plochy převodů po kapce saponátu a nech to rozleštit. Na nějakou dobu to pomůže.

Druhá pomoc: horní ložisko setrvačníku i ložisko přítlačné kladky namaž každé jednou kapkou řídkého oleje, ale bacha, ať se olej nedostane na žádnou gumu ani na části, které jsou ve styku s páskem.
Správně hladce jdoucí setrvačník roztočený rukou by měl volně dobíhat asi půl minuty.
Po kapce oleje kápni shora do unašečů a do ložiska stupňovité předlohy, opět za stejných podmínek.

Třetí pomoc: odkryj spodní ložisko motoru (3 šroubky), neztrať patní kuličku ani těsnicí kroužek, vysaj špínu dobře savým papírovým kapesníkem a kápni tam opět řídký olej. Když se viditelně uvolní ještě nějaký sajrajt, opět ho odsaj a namaž znovu.
Pravděpodobně bude od kuličky vybroušený důlek ve štítu. Tak ten plech při kompletaci otoč, kulička má nejmenší tření na rovném povrchu. Je-li v plechu už probroušená díra, už ho ani nedávej zpět, ale vyrob si (nebo si nech vyrobit) z ocelového plechu jiný.

Tím bys měl mít z nejhoršího vyřešenou rychlost pásku blízkou k jmenovité a vyhovující stabilitu této rychlosti.

Uživatelský avatar
jaroslav
Příspěvky: 2
Registrován: 11 črc 2012, 02:00

#5 Příspěvek od jaroslav »

Děkuji za rady a kontakt, na B 43 se již pracuje, do 14 dnů bude prý OK.
Ještě mě napadlo, zda nemůže být problém s pásky, které se více jak 30 let nepřehrávaly, doufám, že to dobře dopadne.
Díky všem za ochotu.
Hoki

Uživatelský avatar
mirosne
Příspěvky: 2806
Registrován: 07 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Blue rock,VK-SR

#6 Příspěvek od mirosne »

Záleží na tom,ako boli skladované.
Pozdravujem Vás, Miro.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#7 Příspěvek od TAKJAN »

Pásky (taky cca 30 let) jsem nedávno zkoušel přehrát. Nebylo to tak zlé, jak jsem čekal. Ale mgf by chtěl novou hlavu..

Odpovědět

Zpět na „Audiotechnika“