Výroba 230V na jízdním kole

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kingage
Příspěvky: 31
Registrován: 11 črc 2012, 02:00

Výroba 230V na jízdním kole

#1 Příspěvek od kingage »

Zdravím, jelikož mě napadají samé kraviny, ale někdy i po chvíli přemýšlení i zajímavé věci :) tak bych se chtěl zeptat na jeden můj výtvor...šlo by udělat 220 na jízdním kole ? neřešte proč, k čemu atd...jen se ptám zda by to nějak šlo udělat, aby při normální rychlosti 10-30km/h pomocí nějakých el. zař. šlo dodávat stabilní napětí 220V :) Výkon zatím neřešme, ale aby nebyl 00 nic :) Sám jsem přemýšlel o zapojení alternátoru + autobaterie a následně měnič z 12 na 220. Nyní přesně nevím kolik otáček musí alternátor mít aby dodával dostatečný výkon, ale myslím ze na volnoběh v autě ( +-1000ot) už stačí. Takže jsem zkusil pár výpočtů a vyšlo mi že, těch 1000ot na alternátoru, by se dalo dosáhnout už při rychlosti 10km/h , samozřejmě by to bylo zpřevodované. Takže rezervy by tam byly...Prosím o názory a případně mě nejak opravte nebo úplně vyvědtě z omylu xD Předem díky...

Přejmenováno. ZdenekHQ

Uživatelský avatar
Davidus
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2439
Registrován: 01 čer 2005, 02:00

#2 Příspěvek od Davidus »

Vezmi takový ten starý alternátorek na kolo, a dej za něj trafko 6/230 nějak to fungovat bude, ale ne ideálně, kvuli vysokému kmitočtu který bude při vysokých otáčkách vystupovat z alternátorku.

Uživatelský avatar
radekrd
Příspěvky: 642
Registrován: 21 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Moravský Krumlov
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od radekrd »

Ovšem se stoupající zátěží bude "normální" rychlost cyklisty klesat.

Uživatelský avatar
kingage
Příspěvky: 31
Registrován: 11 črc 2012, 02:00

#4 Příspěvek od kingage »

no byl bych radši za ideální řešení než nějaký co by teoreticky mozna ani nefungovalo natoz pak prakticky hm ? xD a jakou zatezi myslis jako ?

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#5 Příspěvek od Crifodo »

Uvádí se pro průměrného cyklistu hodinový výkon 200 W (mechanický), dlouhodobě možná 120 W. Takže když dáš kolo na stojan, můžeš počítat tak s 50% účinností přeměny na el.
Jestli to chceš na tom kole vozit sebou, tak počítej tak s 50 W přídavné zátěže, abys ještě vůbec jel, takže možná něco kolem 20 W elektrických. Ale nevím, jak dlouho tu autobaterii uvezeš.


Uživatelský avatar
radekrd
Příspěvky: 642
Registrován: 21 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Moravský Krumlov
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od radekrd »

kingage píše:no byl bych radši za ideální řešení než nějaký co by teoreticky mozna ani nefungovalo natoz pak prakticky hm ? xD a jakou zatezi myslis jako ?
Krom zátěže kterou z tohoto zařízení budeš napájet (i když nevím kvůli jaké hovadině je třeba na kole vyrábět 230V), je to značná přidaná hmotnost (zvlášť pokud s sebou chceš vozit olověnou baterii a alternátor o nějakém větším výkonu). Na takovém kole jezdit by bylo za trest. Ale kdyby to vyjelo kopec samo, to už by bylo něco jiného, na to však netřeba 230V ...

Uživatelský avatar
kingage
Příspěvky: 31
Registrován: 11 črc 2012, 02:00

#8 Příspěvek od kingage »

no tak vím ze hmotnost urcite pujde nahoru ale pokud by se to nejak líp sikovneji zprevodovalo tak naky to slapani ve vysledku "zadnou rychlosti" nebyl zas tak velkej problem :) pro me jako cyklistu ;)

a díky za odkazy...konkretne prvni bylo zajimavy cteni i kdyz trochy kratky xd ostatni v EN sem ani necetl :)

Uživatelský avatar
jasin
Příspěvky: 1440
Registrován: 22 úno 2005, 01:00
Bydliště: Kunratice u Prahy

#9 Příspěvek od jasin »

Prostě na dotaz jestli jde na kole vyrobit 220 tak to jde. Není problém vyrobit na kole skoro jakékoli napětí. Problém je výkon. čím větší napětí, tím menším proudem se pak dá takový zdroj zatížit. Dále při použití převodů na získání otáček je nutno počítat s účinností každého stupně cca 50%
Takže borec šlape jako divej a nakonec nerozsvítí naplno ani malou úsporku. :roll:
Svět vypadá dobře jen při pohledu přes koňské uši.

Uživatelský avatar
milous2
Příspěvky: 791
Registrován: 29 čer 2011, 02:00
Bydliště: u Kolína

#10 Příspěvek od milous2 »

Tohle sem zahlédl na sránce "malého Jarouška"
Přílohy
Zářivka na kolo.JPG
(21.24 KiB) Staženo 47 x

Uživatelský avatar
kingage
Příspěvky: 31
Registrován: 11 črc 2012, 02:00

#11 Příspěvek od kingage »

s tou 50% ucinosti to nejak prehanis ne :) retezovy prevody maji urco 90+

Uživatelský avatar
Vojta7
Příspěvky: 510
Registrován: 28 zář 2010, 02:00
Bydliště: Františkovy Lázně

#12 Příspěvek od Vojta7 »

milous2 píše:Tohle sem zahlédl na sránce "malého Jarouška"
WTF...? Alternátor má 0,5 A při 6 V, takže pochybuji, že by rozsvítil trubici s dvojnásobným příkonem.

Uživatelský avatar
vicious
Příspěvky: 635
Registrován: 10 srp 2007, 02:00
Bydliště: 3 km od Humenného

#13 Příspěvek od vicious »

kingage: alternátor ma účinnosť 50%, takže keď v aute odoberáš výkon 500W (svietenie a neviem čo ešte), tak ti motor musí dodať 1kw

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#14 Příspěvek od ok1hga »

milous2 píše:Tohle sem zahlédl na sránce "malého Jarouška"
Ježíši Kriste !

. . . Modlím se ráno v poledne a večer.

Uživatelský avatar
jasin
Příspěvky: 1440
Registrován: 22 úno 2005, 01:00
Bydliště: Kunratice u Prahy

#15 Příspěvek od jasin »

kingaga - jak chceš asi na alternátor z předního kola vést řetězový převod?
A převod tam být musí kvůli otáčkám.

Obvyklý třecí převod s pneumatiky má určitě méně než 50%
Ale budiž. Řetěz na zadní kolo tedy 90% , převod na alternátor 50% , účinnost alternátoru 50% , účinnost malého trafa 60%

0,9×0,5×0,5×0,6 = 13,5%

Taková je zhruba účinnost přeměny úsilí cyklisty na el proud :idea:
Svět vypadá dobře jen při pohledu přes koňské uši.

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“