Náhradná záťaž pre regulátor ventilátora
Moderátor: Moderátoři
Náhradná záťaž pre regulátor ventilátora
Pozdravujem, čím jednoduchým by ste pri oprave regulátora motora ventilátora nahradili motor v tomto zapojení? http://www.peugeot-club.com/forum/viewt ... pid1094451 Malý obrázok zapojenia sa nachádza v spodnejšej časti vlákna, treba naň kliknúť. Najradšej by som dal nejakú žiarovku, otázka či je to vhodné, a ako zistiť, akú veľkú. Dík.
- frantajetel11
- Příspěvky: 1922
- Registrován: 13 lis 2008, 01:00
- Bydliště: Kladno
Prečítal som dopredu o tom dosť, bez predbežného merania vybral z auta, rozobral, meral tranzistory (zapájkované), žiadny skrat nenameriam, samozrejme že vadné byť môžu, ale je to všetko nitované, rozvŕtať to len kvôli dojmom sa mi nechcelo....
Meral som na vstupnom konektori potom napojené v aute, pri regulácii s reg. teploty zmeny zaregistrujem, čo sa vtedy ale udeje v regulátori motora sa dá zistiť po vybratí a napojení na náhradnú záťaž. No a tú by som potreboval nejako vynájsť. Čo tam dať?
Meral som na vstupnom konektori potom napojené v aute, pri regulácii s reg. teploty zmeny zaregistrujem, čo sa vtedy ale udeje v regulátori motora sa dá zistiť po vybratí a napojení na náhradnú záťaž. No a tú by som potreboval nejako vynájsť. Čo tam dať?
Plná funkčnosť je niekde krátkodobo kolo 20-30A pri rozbehu motora. To by chcelo aj viac halogeniek, alebo ekvivalent odporov. Drahé n x 50W odpory úspešne nahradíš 5-10W (cca 0,3...0,5 ohm) odporom vloženým do 10l vedra s vodou. Plný výkon spína relátko paralelne s tranzistormi. Obvody spínania toho relátka sú na tej istej doštičke pod chladičom.
Kvôli jednej, alebo občasnej oprave by som si to nekomplikoval. Motor sa dá vyskúšať aj na stole.
Kvôli jednej, alebo občasnej oprave by som si to nekomplikoval. Motor sa dá vyskúšať aj na stole.
Ano, to relé tam je na odľahčenie tranzistorov pri plnom výkone, čiže keď je palubný reg. otáčok (vidím že predtým som napísal omylom "reg. teploty") na maximum.
Ak dám palubný regulátor otáčok do nejakej regulačnej polohy, zapnem kľúč, tak na vstupnom konektori na motori sa objaví napätie primerané nastavenej polohe toho regulátora, akoby "ošahá" ten motor, a keď zistí že je problém, že sa nerozbehol, vyskočí na max. (alebo na min. - už som to meral dávnejšie a zápisky nemám u seba) a motor sa rozbehne naplno. Či pri tejto závade potom točí cez tranzistory, alebo cez relé, neviem.
Preskúšam to s nejakou tou záťažou, ak pôjde, teda aj bez nej, dík.
Ak dám palubný regulátor otáčok do nejakej regulačnej polohy, zapnem kľúč, tak na vstupnom konektori na motori sa objaví napätie primerané nastavenej polohe toho regulátora, akoby "ošahá" ten motor, a keď zistí že je problém, že sa nerozbehol, vyskočí na max. (alebo na min. - už som to meral dávnejšie a zápisky nemám u seba) a motor sa rozbehne naplno. Či pri tejto závade potom točí cez tranzistory, alebo cez relé, neviem.
Preskúšam to s nejakou tou záťažou, ak pôjde, teda aj bez nej, dík.
Konečne som sa k tomu dostal.
Po pripojení 12V motor nešiel. Po zatlačení relé sa roztočil naplno. Čiže okruh motor a relé bol v poriadku.
Na svorku 3 voči zemi som pripojil potenciometer 150 ohm a dal na max. Znižovaním jeho hodnoty pri hodnote 77 ohm cvaklo relé a motor sa roztočil naplno. Regulácia teda vadná.
V aute to niekedy šlo, niekedy nie. Dal som teda trimer do polohy nad 77 ohm. Na ráznejšie poklepy po tranzistoroch regulácia nabehla. Na ďaľšie poklepkávania zasa vypadla.
Rozobranie - jeden z tranzistorov B-C zvod. Mením samozrejme oba.
Dobré vlákno, zrozumiteľnejšia schéma http://www.forum-auto.com/pole-techniqu ... cesMarques
Po pripojení 12V motor nešiel. Po zatlačení relé sa roztočil naplno. Čiže okruh motor a relé bol v poriadku.
Na svorku 3 voči zemi som pripojil potenciometer 150 ohm a dal na max. Znižovaním jeho hodnoty pri hodnote 77 ohm cvaklo relé a motor sa roztočil naplno. Regulácia teda vadná.
V aute to niekedy šlo, niekedy nie. Dal som teda trimer do polohy nad 77 ohm. Na ráznejšie poklepy po tranzistoroch regulácia nabehla. Na ďaľšie poklepkávania zasa vypadla.
Rozobranie - jeden z tranzistorov B-C zvod. Mením samozrejme oba.
Dobré vlákno, zrozumiteľnejšia schéma http://www.forum-auto.com/pole-techniqu ... cesMarques
Chcel by som sa ešte opýtať,
NTC disk je cez perko pritlačený na chladič a pre zlepšenie kontaktu je v mieste prítlaku nejaká medená vodivá pasta. Je to celé od prachu, chcel by som to očistiť, čo na ten kontakt znovu dať?
Tiež by som rád zrenovoval relé, vyčistil,
je prachové a rokmi zájdené, tu http://www.forum-auto.com/pole-techniqu ... 347370.htm sa im to pekne podarilo, čím by ho bolo dobré vyčistiť a zrenovovať, aby sa nepoškodila izolácia vinutia?
NTC disk je cez perko pritlačený na chladič a pre zlepšenie kontaktu je v mieste prítlaku nejaká medená vodivá pasta. Je to celé od prachu, chcel by som to očistiť, čo na ten kontakt znovu dať?
Tiež by som rád zrenovoval relé, vyčistil,
je prachové a rokmi zájdené, tu http://www.forum-auto.com/pole-techniqu ... 347370.htm sa im to pekne podarilo, čím by ho bolo dobré vyčistiť a zrenovovať, aby sa nepoškodila izolácia vinutia?
Neznamená že keď je to dobré na pitie, musí to byť dobré aj na čistenie
Viem že denatur. lieh izolácii na drôte neublíži, ale čo to urobí keď to pozateká aj s rozpusteným bordelom hlbšie medzi závity a tam to dlhšiu dobu pôsobí, neviem - nemusí ísť zrovna o rozpustenie, môže ísť napr. o krehnutie.... Môže tam byť nejaká žltá izolácia.... Pre istotu sa teda pýtam na skúsenosti. Iste je aj niečo lepšie, myslel som či niekto neporadí....
Viem že denatur. lieh izolácii na drôte neublíži, ale čo to urobí keď to pozateká aj s rozpusteným bordelom hlbšie medzi závity a tam to dlhšiu dobu pôsobí, neviem - nemusí ísť zrovna o rozpustenie, môže ísť napr. o krehnutie.... Môže tam byť nejaká žltá izolácia.... Pre istotu sa teda pýtam na skúsenosti. Iste je aj niečo lepšie, myslel som či niekto neporadí....