Autozesilovac doma

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kiklop
Příspěvky: 43
Registrován: 29 úno 2012, 01:00

#31 Příspěvek od kiklop »

V zesikuje 40A pojistka

Uživatelský avatar
radekrd
Příspěvky: 642
Registrován: 21 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Moravský Krumlov
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od radekrd »

No hlavně ať nikdo netvrdí, že se řidič může v takovým kraválu, co taková audiopalice vyprodukuje, plně věnovat řízení.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od ZdenekHQ »

Sendyx píše:Mít to 92 a udávaný příkon, tak by nikdo netahal na koncerty takové bedny, jako je třeba SB1000...
U "autohifistů" je důležitý hlavně příkon na štítku. Že díky objemu auta je ten basák teoreticky a často i prakticky přetlumenej tak, že nehraje a jen hřeje, to nikoho nezajímá. Když otevřou kufr či okno, je to "lepší", ale membrány se mlátí od dorazu k dorazu atd. a slovo uzavřená ozvučnice jim nic neříká do okamžiku, než to shoří či vylítne ze závěsu.

Ale tady má konečně mistr Fed prostor - jeho zesy s měničem přesně splní to, po čem touží.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
kiklop
Příspěvky: 43
Registrován: 29 úno 2012, 01:00

#34 Příspěvek od kiklop »

Tak se mi očekávaně ukazuje šum ve výškách

Uživatelský avatar
kiklop
Příspěvky: 43
Registrován: 29 úno 2012, 01:00

#35 Příspěvek od kiklop »

Samo, že ve městě se to ztlumí ani nestahuju okýnka atp. ale kdž jedu třeba po dálnici v německu tak je to dobrý.

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#36 Příspěvek od procesor »

Aj tak ten zdroj tú baterku nedobíja ak sa jedná o klasickú 12V Pb. To by chcelo zvýšiť napätie zdroja aspoň na 14 až 15V a oddeliť ho 40-50A diódou.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#37 Příspěvek od Crifodo »

kiklop píše:kdž jedu třeba po dálnici v německu tak je to dobrý.
zajímavá diagnóza.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#38 Příspěvek od Hill »

Jestli jde o týž zdroj, na který je tu o pár příspěvků výše odkaz, pak má dávat 13,8V, což po oddělení baterky diodou 50A na baterce nechá ještě 12,9 až 13,3V. Potíž je v tom, že dobíjení proudem 40A při každém zapnutí (baterka si odplynuje a napětí na ní klesne; předpokládám, že ten zdroj má nějaké proudové omezení, jinak je mu jedno, o kolik voltů je na baterce méně) se nemusí baterce dlouho líbit.
A chtělo by to schéma zdroje - je docela možné, že na výstupu se jen odebírá vzorek napětí a měří výstupní proud a výstup zdroje vlastně odebírá z baterky méně, než centrál s imobilizérem a přijímačem dálkového ovládání v autě. A jsou lidi, kteří vyjedou jednou za dva týdny a přesto ještě na tu baterku nastartují...
Takže se tu třeba nakonec řeší odběr vypnutého zdroje z baterky zbytečně.
Existuje někde schéma toho zdroje X40 ?

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#39 Příspěvek od procesor »

100mA a viac v tom zdroji si cucá ventilátor

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#40 Příspěvek od Hill »

To by snad šlo řešit vlastním usměrňovačem pro ventilátor s napájením odbočeným před výkonovým usměrňovačem. Pak by ventilátor jel jen při běžícím zdroji, ale ne z baterky.
A ještě by se pak dala paralelně k ventilátoru připojit cívka autorelé s kontakty na 40A a jimi připojovat tu baterku, když běží ventilátor. A ten nepoběží, dokud z trafa nic nepoleze.

Uživatelský avatar
Vojta7
Příspěvky: 510
Registrován: 28 zář 2010, 02:00
Bydliště: Františkovy Lázně

#41 Příspěvek od Vojta7 »

ZdenekHQ píše:Víš, proč profíci dokážou se 100W málem zbořit dům...
To opravdu jde? 8O

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od ZdenekHQ »

Proč by to nešlo ?

Obyčejná domácí reprobedna s citlivostí např. 88dB při 100W vyvine stejný akustický tlak, jako profi reprobedna s citlivostí 98dB při pouhých 10W příkonu. Čili při 100W do té profi bedny bude stejná pohroma pro okna a dveře, jako při 1000W do té Tvé domácí bedny, pokud by to teoreticky přežila.

P.S. Viděl jsem basáky s citlivostí i 110dB/1W/1m, nevím jak moc je to pravda.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#43 Příspěvek od Crifodo »

jakou citlivost mělo tohle?

Jenda_KL
Příspěvky: 1173
Registrován: 10 zář 2008, 02:00
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od Jenda_KL »

kiklop píše:V zesikuje 40A pojistka
To máme by oko 520W na vstup do měniče. Pokud na zvyšovacím měniči ztratíme klidně 50W a účinnost vlastního konce je maximálně vymodlených 60%, tak zbývá 280Wp, respektive 200Wef.
Nutnost použití přídavného kondenzátoru (kapicitor) na vstupu značí o sračkózní konstrukci měniče.
Pokud chceš někam cpát nějaký kondenzátory, tak mezi měnič a konec.
Do zdroje dej relátko na 230V, který sepne ten větrák.
A neobouvej se do papíru.

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“