alternátor Favorit
Moderátor: Moderátoři
alternátor Favorit
zdravím,
Mám problém... asi mi nedobijí alternátor a nevím èím to mùže být.
Popis závady je asi takový: Zapnu zapalovaní kontrolka dobíjení svtí-tak jak má. Nastartuju- a je vidìt, že sepne relé regulátoru, jenže kontrolka nezhasne pouze zaène svítit jasem v závislosti na otáèkách-na volnobìh jen mžourá, asi od 2000 už svítí skoro plnym jasem. a také pokud na volnobìch se zvýší odbìr (zaspnu svìtla, atd.) tak se zase více rozsvítí...nevíte èím by to mohlo být?
Regulátor jsem mìnil a nepomohlo to.
Díky za nìjaké rady, sem už bezradný...
Mám problém... asi mi nedobijí alternátor a nevím èím to mùže být.
Popis závady je asi takový: Zapnu zapalovaní kontrolka dobíjení svtí-tak jak má. Nastartuju- a je vidìt, že sepne relé regulátoru, jenže kontrolka nezhasne pouze zaène svítit jasem v závislosti na otáèkách-na volnobìh jen mžourá, asi od 2000 už svítí skoro plnym jasem. a také pokud na volnobìch se zvýší odbìr (zaspnu svìtla, atd.) tak se zase více rozsvítí...nevíte èím by to mohlo být?
Regulátor jsem mìnil a nepomohlo to.
Díky za nìjaké rady, sem už bezradný...
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Alternátor Favorit
Změř napětí nejdříve na alternátoru,potom na baterii jestli alternátor dobíjí.
Potom změř napětí na alternátoru na vývodu co jde ke kontrolce.Musí tam být min 12V při na startovaném motoru.
Jak jsi poznal,že sepl tranzistor v regulátoru ?
Potom změř napětí na alternátoru na vývodu co jde ke kontrolce.Musí tam být min 12V při na startovaném motoru.
Jak jsi poznal,že sepl tranzistor v regulátoru ?
Napìtí na vývodu D+, tj. co jde ke kontrolce je cca 14V.
Jaká by byla pøíèina kdyby tam byl tøeba 1V?
Napìtí na alternátoru a na baterii bude stejené,ne? Pokud bude nastartováno... O kolik by se mìlo zvýšit napìtí když nastartuju a altík zaène dobíjet?
Regulátor je novej, a starej dìlal to samý - v nìm vada nebude, a v uhlíkách taky ne.
Poznal jsem to tak, že kontrolka ihned po nastartování (otáèky ccc 900) svítila jasnì èervenì (trand ještì nesepl), pak jsem pøidal plyn na nìjakých 1500 a kontrolka na mžik (problikla) zhasla a zase se rozsvítila jasem v závislosti na otáèkách...a taky odbìru proudu...
Jaká by byla pøíèina kdyby tam byl tøeba 1V?
Napìtí na alternátoru a na baterii bude stejené,ne? Pokud bude nastartováno... O kolik by se mìlo zvýšit napìtí když nastartuju a altík zaène dobíjet?
Regulátor je novej, a starej dìlal to samý - v nìm vada nebude, a v uhlíkách taky ne.
Poznal jsem to tak, že kontrolka ihned po nastartování (otáèky ccc 900) svítila jasnì èervenì (trand ještì nesepl), pak jsem pøidal plyn na nìjakých 1500 a kontrolka na mžik (problikla) zhasla a zase se rozsvítila jasem v závislosti na otáèkách...a taky odbìru proudu...
Opis z knihy Muj automobil "Škoda Favorit"
Porucha alternatoru a jejich odstranovaní :
Kontrolní svítilna dobíjení pøi vyšších otáèkach motoru nezhasína :
- skontrolujte a upevnete spoj medzi buzením a regulátorem napìtí
- poškozený regulátor napìtí
- poškozené vinutí statoru
- poškozené vinutí rotoru
- poškozená dioda
- volný klínový øemen pohanìjící alterátor
Porucha alternatoru a jejich odstranovaní :
Kontrolní svítilna dobíjení pøi vyšších otáèkach motoru nezhasína :
- skontrolujte a upevnete spoj medzi buzením a regulátorem napìtí
- poškozený regulátor napìtí
- poškozené vinutí statoru
- poškozené vinutí rotoru
- poškozená dioda
- volný klínový øemen pohanìjící alterátor
Nikdy neøíkejte, že nìco nejde, protože vždy se najde blbec, který neví, že to nejde, a udìlá to !
Úspìch je špatný uèitel. Kvùli nìmu si chytøí lidé myslí, že nemohou prohrát. (Bill Gates)
Úspìch je špatný uèitel. Kvùli nìmu si chytøí lidé myslí, že nemohou prohrát. (Bill Gates)
1.při 1 V kontrolka svítí trvale naplno.( rozdíl napětí ).Tomas.N píše:Napětí na vývodu D+, tj. co jde ke kontrolce je cca 14V.
Jaká by byla příčina kdyby tam byl třeba 1V?
Napětí na alternátoru a na baterii bude stejené,ne? Pokud bude nastartováno... O kolik by se mělo zvýšit napětí když nastartuju a altík začne dobíjet?
Regulátor je novej, a starej dělal to samý - v něm vada nebude, a v uhlíkách taky ne.
Poznal jsem to tak, že kontrolka ihned po nastartování (otáčky ccc 900) svítila jasně červeně (trand ještě nesepl), pak jsem přidal plyn na nějakých 1500 a kontrolka na mžik (problikla) zhasla a zase se rozsvítila jasem v závislosti na otáčkách...a taky odběru proudu...
2.napětí na bateii a altíku není stejné ubytek napětí .
3.napětí na baterii při dobíjení altiku se zvýší max . 14,5 V.(zvýšení ).
4.baterka v normálním režimu tohoto napětí trvale nedosáhne.
5.pokud máš tyto věci vpořádku se stává a je normální,že kontroka problikáva popřípadě slabě svítí.
Baterka má kolem 12.5V, pøi nastartování se však napìtí zvýší tak na 13,5V - není to málo?. A taky sem zjistil,že pøi nižších otáèkách- asi do 3000 se napìtí zvyšuje (mìøeno na svorkách baterky) a pøi ještì vyšších otáèkách nad 4000 se nepatrnì sníží asi o 0,2V...to je v poøádku?
Ted jinak: pokud mám na výstupu ke kontrolce dobíjení napìtí dejme tomu tìch 14 ( namìøil jsem i 19V), a napìtí se na svorkách baterky po nastartování zvýší tøeba i o pùl voltu...dá se øíct že není závada v altíku? nebo alespon v diodách? abych vìdìl naco se tedy zamìøilt...
Ted jinak: pokud mám na výstupu ke kontrolce dobíjení napìtí dejme tomu tìch 14 ( namìøil jsem i 19V), a napìtí se na svorkách baterky po nastartování zvýší tøeba i o pùl voltu...dá se øíct že není závada v altíku? nebo alespon v diodách? abych vìdìl naco se tedy zamìøilt...