alternátor Favorit

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Tomas.n

alternátor Favorit

#1 Příspěvek od Tomas.n »

zdravím,
Mám problém... asi mi nedobijí alternátor a nevím èím to mùže být.
Popis závady je asi takový: Zapnu zapalovaní kontrolka dobíjení svtí-tak jak má. Nastartuju- a je vidìt, že sepne relé regulátoru, jenže kontrolka nezhasne pouze zaène svítit jasem v závislosti na otáèkách-na volnobìh jen mžourá, asi od 2000 už svítí skoro plnym jasem. a také pokud na volnobìch se zvýší odbìr (zaspnu svìtla, atd.) tak se zase více rozsvítí...nevíte èím by to mohlo být?

Regulátor jsem mìnil a nepomohlo to.
Díky za nìjaké rady, sem už bezradný...:(

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#2 Příspěvek od Artaban001 »

Zkontroluj si uhlíky. Jinak závada může být ve vinutí, v diodách, a taky v buzení.. Kdysi jsem něco podobnýho opravoval a v altíku bylo jedno vinutí odletováno z "uzlu" (vinutí je do hvězdy většinou)

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#3 Příspěvek od rezis »

Sepne relé? tam snad nic takového není. Skotroluj přívod k baterce. a zmer napeti na alternatoru
Internet - metla lidstva

Tomas.n

#4 Příspěvek od Tomas.n »

uhlíky jsou v poøádku, diody sem mìøil a vypadá to že jsou dobrý.
tim relé sem myslet ten tranzistor v regulátoru...

Uživatelský avatar
souba
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2005, 01:00

Alternátor Favorit

#5 Příspěvek od souba »

Změř napětí nejdříve na alternátoru,potom na baterii jestli alternátor dobíjí.
Potom změř napětí na alternátoru na vývodu co jde ke kontrolce.Musí tam být min 12V při na startovaném motoru.
Jak jsi poznal,že sepl tranzistor v regulátoru ?

Tomas.N

#6 Příspěvek od Tomas.N »

Napìtí na vývodu D+, tj. co jde ke kontrolce je cca 14V.
Jaká by byla pøíèina kdyby tam byl tøeba 1V?

Napìtí na alternátoru a na baterii bude stejené,ne? Pokud bude nastartováno... O kolik by se mìlo zvýšit napìtí když nastartuju a altík zaène dobíjet?
Regulátor je novej, a starej dìlal to samý - v nìm vada nebude, a v uhlíkách taky ne.
Poznal jsem to tak, že kontrolka ihned po nastartování (otáèky ccc 900) svítila jasnì èervenì (trand ještì nesepl), pak jsem pøidal plyn na nìjakých 1500 a kontrolka na mžik (problikla) zhasla a zase se rozsvítila jasem v závislosti na otáèkách...a taky odbìru proudu...

Uživatelský avatar
Raptor181
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1194
Registrován: 01 led 2004, 01:00
Bydliště: West Slovakia

#7 Příspěvek od Raptor181 »

Rotor mas v poriadku? Nemas zodrane vodive pasiky? Vinutie je OK?
Èo neubrzdíš, to neukecáš..:pc:
:aplause::)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy

Tomas.n

#8 Příspěvek od Tomas.n »

vinutí jsem propípával, odøený nic neni. Kroužky taky OK...

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#9 Příspěvek od rezis »

Zmer to napeti na Altu a na baterce. Jestli nemas nekde studenta na svorce. Casto byva u baterky jak tam je drat k starteru od altu a od pojistek.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#10 Příspěvek od vrky »

Někdy to dělá neplechu když je špatná kostra. Projdi kostru motoru a kostru baterky.

Uživatelský avatar
SMITH
Příspěvky: 1259
Registrován: 07 čer 2004, 02:00
Bydliště: Púchov , SLOVENSKO

#11 Příspěvek od SMITH »

Opis z knihy Muj automobil "Škoda Favorit"

Porucha alternatoru a jejich odstranovaní :

Kontrolní svítilna dobíjení pøi vyšších otáèkach motoru nezhasína :

- skontrolujte a upevnete spoj medzi buzením a regulátorem napìtí
- poškozený regulátor napìtí
- poškozené vinutí statoru
- poškozené vinutí rotoru
- poškozená dioda
- volný klínový øemen pohanìjící alterátor
:-) Nikdy neøíkejte, že nìco nejde, protože vždy se najde blbec, který neví, že to nejde, a udìlá to ! :-)
Úspìch je špatný uèitel. Kvùli nìmu si chytøí lidé myslí, že nemohou prohrát. (Bill Gates)

Tomas.n

#12 Příspěvek od Tomas.n »

kontroloval sem snad všechno, altík sem celej rozebral složil...a poøád to samý. diody sem nevyndaval z toho bloku ale propískal je tak jak jsou zapojené,a vše se jevilo OK. Øemenem to taky neni:)).

Uživatelský avatar
adamx
Příspěvky: 48
Registrován: 25 říj 2005, 02:00

#13 Příspěvek od adamx »

Skus premerať kabel aj spoje medzi altom a baterkou . Kontrolka ti svieti z dôvodu rozdielov napätí medzi altom a baterkou . Alternator je v poriadku . Keby bola zlá kostra, tak by ti to zle štartovalo.

Uživatelský avatar
souba
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2005, 01:00

#14 Příspěvek od souba »

Tomas.N píše:Napětí na vývodu D+, tj. co jde ke kontrolce je cca 14V.
Jaká by byla příčina kdyby tam byl třeba 1V?

Napětí na alternátoru a na baterii bude stejené,ne? Pokud bude nastartováno... O kolik by se mělo zvýšit napětí když nastartuju a altík začne dobíjet?
Regulátor je novej, a starej dělal to samý - v něm vada nebude, a v uhlíkách taky ne.
Poznal jsem to tak, že kontrolka ihned po nastartování (otáčky ccc 900) svítila jasně červeně (trand ještě nesepl), pak jsem přidal plyn na nějakých 1500 a kontrolka na mžik (problikla) zhasla a zase se rozsvítila jasem v závislosti na otáčkách...a taky odběru proudu...
1.při 1 V kontrolka svítí trvale naplno.( rozdíl napětí ).
2.napětí na bateii a altíku není stejné ubytek napětí .
3.napětí na baterii při dobíjení altiku se zvýší max . 14,5 V.(zvýšení ).
4.baterka v normálním režimu tohoto napětí trvale nedosáhne.
5.pokud máš tyto věci vpořádku se stává a je normální,že kontroka problikáva popřípadě slabě svítí.

Tomas.n

#15 Příspěvek od Tomas.n »

Baterka má kolem 12.5V, pøi nastartování se však napìtí zvýší tak na 13,5V - není to málo?. A taky sem zjistil,že pøi nižších otáèkách- asi do 3000 se napìtí zvyšuje (mìøeno na svorkách baterky) a pøi ještì vyšších otáèkách nad 4000 se nepatrnì sníží asi o 0,2V...to je v poøádku?


Ted jinak: pokud mám na výstupu ke kontrolce dobíjení napìtí dejme tomu tìch 14 ( namìøil jsem i 19V), a napìtí se na svorkách baterky po nastartování zvýší tøeba i o pùl voltu...dá se øíct že není závada v altíku? nebo alespon v diodách? abych vìdìl naco se tedy zamìøilt...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“