OPEL SIGNUM - elektroschéma
Moderátor: Moderátoři
OPEL SIGNUM - elektroschéma
Zdravím všechny. Prosím Vás máte někdo schéma elektroinstalace tohoto vozu? Jedná se přesněji o typ OPEL SIGNUM 2,2 DTI. Jedná se mi hlavně o připojení zadních svítilen a následně tažného zařízení. Netuším jak to spolu souvisí,jelikož to v servisu připojili tak,že to dělá na vleku zmatky a palubní počítač hlásí stále vadnou žárovku. Předem děkuji za každou radu a pomoc.
- vasekpetr1
- Příspěvky: 802
- Registrován: 20 čer 2005, 02:00
- Bydliště: Hospoda u Třebíče
Mám pouze zapojení Opel Astra G, ale princip připojení zásuvky vleku bude podobný. Obávám se ale, že u tvého vozu budou světla hnaná přes Check Controll (CC), který hlídá přerušení či případný zkrat na vláknech žárovek a proto ti palubní počítač hlásí poruchu - žárovka vleku je tam navíc - větší odběr a už je problém. Hlavně zkontroluj řádné ukostření žárovek na vleku a v zásuvce vozíku. Ten koncák S23 je tam z důvodu odpojení světla do mlhy na tvém voze v případě, že máš připojený vozík - nesvítí ti mlhovka do vozíku, ale jen za vozík.
- Přílohy
-
- zásuvka přívěsu.JPG
- (174.33 KiB) Staženo 214 x
Ak ti pripájali v servise zásuvku na vozík tak mali použiť špeciálnu univerzálnu elektorinštaláciu pre autá s dátovou zbernicou. Je to taká spešl krabička s elektronikou. A až cez ňu sa pripája zásuvka .Máš ju namontovanú? Ak nie tak sa nečuduj že ti to hlási vypálené žiarovky. Môže ti toho odfajčiť aj viac napríklad brzdový spínač atď.. .bastlir40 píše: Netuším jak to spolu souvisí,jelikož to v servisu připojili tak,že to dělá na vleku zmatky a palubní počítač hlásí stále vadnou žárovku.
Niečo podobné tam máš? http://taznezariadenia.sk/sk/elektroins ... a-mp4.html .
A takto to podobne robíme u nás podľa toho návodu nech ti to spravia tam kde ti to zk.....i http://www.pfjones.co.uk/Wiring_instruc ... 0509RC.pdf .
Signum (je to to isté ako Vectra C) je prvý model od Opla torý používa CAN bus zbernice rôznych rýchlostí, ktoré zabezpečujú komunikáciu medzi rôznymi riadiacimi jednotkami v aute. Jednou takouto jednotkou je aj REC (zadné elektrické centrum) ktoré priamo napája žiarovky zadných svetiel (čím sleduje aj ich prúdový odber za účelom sledovania ich funkčnosti). Pokiaľ je v aute prívesné zariadenie, tak to musí mať vlastnú riadiacu jednotku ktorá napája žiarovky v prívese a komunikuje s REC.
Pokiaľ Ti to zapojili na zadné svetlá, tak REC zaznamená zvýšený prúdový odber a bude signalizovať chybové kódy ohľadom skratu na kostru/nefunkčnosti žiarovky.
Schéma z Astry G je k ničomu, na signume je to úplne inak.
Pokiaľ Ti to zapojili na zadné svetlá, tak REC zaznamená zvýšený prúdový odber a bude signalizovať chybové kódy ohľadom skratu na kostru/nefunkčnosti žiarovky.
Schéma z Astry G je k ničomu, na signume je to úplne inak.
- vasekpetr1
- Příspěvky: 802
- Registrován: 20 čer 2005, 02:00
- Bydliště: Hospoda u Třebíče