Dodatočná úprava PWM napájania palivového čerpadla.

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 9
Registrován: 15 črc 2010, 02:00

Dodatočná úprava PWM napájania palivového čerpadla.

#1 Příspěvek od Arwy »

Ahoj chalani. Chcel by som Vás požiadať o radu, ako dodatočne upraviť PWM signál/napájanie benzínového palivového čerpadla pri jazde na LPG.
Podľa diagnostiky palivové čerpadlo beží na 75% a potreboval by som jeho chod utlmiť na cca 30%. Signál pracuje s frekvenciou 25 kHz a maximálnym prúdom 15 A.
Bolo by to možné vradením predradného odporu pred čerpadlo, na ktorom by vznikal ubýtok napätia, čím by sa znížila výška amplitúdy a tým celkové výsledné napätie na čerpadle pri rovnakej frekvencii a šírke impulzov (ak tomu dobre rozumiem)? Čo vy na to?

Nejde mi o šetrenie čerpadla, ide mi o to, že pri jazde na benzín čerpadlo pracuje na cca 50% az 60%. Pri jazde na LPG ho však emulátor tlaku paliva aktivuje až na 75% a v aute je počuť bručanie (buď od poistného ventilu paliva v nádrži, alebo bzučí samotné čerpadlo).

Dík za akúkoľvek radu.

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Zaky »

Nebylo by možno přesvědčit emulátor tlaku paliva, aby emuloval vyšší tlak a čerpadlo tak jelo pomaleji? Pokud ne, tak bych to čerpadlo při chodu na LPG úplně vypnul.
Michal

Uživatelský avatar
kevin_mitnick
Příspěvky: 1724
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00

#3 Příspěvek od kevin_mitnick »

Emulator je tam prave kvuli tomu, aby cerpadlo benzinu utlumil. Pokud naopak cerpadlo jede skoro naplno, je neco spatne v nastaveni ridici jednotky LPG nebo emulatoru samotneho. Rozhodne bych to neresil pres bastly a pridavne odpory na strane PWM cerpadla, akorat si muzes zadelat na problem pri jizde na benzin.

Nepises co mas za vuz a od jake firmy mas LPG, ale u vsech sad na LPG je mozne na emulatoru nastavit emulovany tlak paliva (u tech jednodussich trimrem vedle konektoru, u slozitejsich pres konfiguraci ridici jednotky LPG). Nejlepsi zpusob je pichnout vuz na diagnostiku a pak na emulatoru pridat napeti podle potreby tak, aby ridici jednotka vozu sama ubrala cerpadlo.

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 9
Registrován: 15 črc 2010, 02:00

#4 Příspěvek od Arwy »

V aute sa vyznám relatívne dobre, mám origo diagnostiku akú používa autorizovaný servis a mám aj prístup k servisným informáciám.
Po prestavbe na LPG (systém Lovato Smart) začala RJ prietoku paliva indikovať chybové kódy (bolo to ohľadom snímača tlaku paliva). Problém bol v tom, že pri jazde na LPG začal stúpať tlak paliva aj pri poklese činnosti palivového čerpadla. Následne sa ukladali chyby ohľadom vierohodnosti čidla tlaku paliva a potreby preprogramovania RJ prietoku paliva. Požadovaný tlak paliva je za všetkých mnou nasimulovaných okolností (decelerácia, prudká akcelerácia, veľké zaťaženie motora pri jazde do stúpania, voľnobeh) 4 bar.
Následne bol do auta namontovaný emulátor tlaku paliva od AEB určený pre toto vozidlo a typ motora http://www.aeb.it/products/emulators/907101004/ . Emulátor je zapojený podľa návodu, farby vodičov a čísla pinov z inštalácie vozidla sú overené v schémach z tech infowebu výrobcu vozidla, tak že je to zapojené správne. Inštalácia emulátora odstránila ukladanie chybových kódov v RJ prietoku paliva a svietenie kontrolky na palubke, ale na druhú stranu emulátor spôsobí zvýšenie výkonu palivového čerpadla z cca 50 - 60 % až na 75% a v palivovom systéme je maximálny tlak cca 5,5 bar. Snímka z diagnostiky ukazuje, že emulátor po aktivácií emuluje nižší tlak ako skutočný a tým vyvolá zvýšenie výkonu palivového čerpadla na 75% a až pri tomto výkone emuluje tlak 4 bar, pričom skutočný je 5,5 bar.
Obrázek
Ja som bol tiež v tom, že emulátor sa pripája na silový vodič palivového čerpadla z dôvodu utlmenia jeho činnosti, ale opak je pravdou. Kontaktoval som aj výrobcu emulátora AEB, ale od nich prišla odpoveď ktorá daný problém nerieši.
Palivové čerpadlo nechcem pri jazde na LPG odpájať úplne, pretože tento systém LPG umožňuje privstrekovenie benzínu ak LPG vstrekovače nestíhajú, prípadne sa dá nastaviť počiatočný beh voľnobehu na benzín ak je problém s LPG a nechcem o tieto možnosti nastavenia prísť.
Preto ma napadlo, že by sa len pri jazde na LPG vradila pred palivové čerpadlo iná záťaž ktorá by časť príkonu dodávaného RJ prietoku paliva marila, len neviem či to bude fungovať. Pri jazde na benzín by bola táto záťaž vyradená z činnosti.

Uživatelský avatar
txx
Příspěvky: 255
Registrován: 31 bře 2008, 02:00
Bydliště: Brno

#5 Příspěvek od txx »

co odpověděl výrobce emulatoru ?

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#6 Příspěvek od TAKJAN »

Na vstřikovací liště není regulátor tlaku? Co já vím, tak čerpadlo se nemůže úplně vypnout, protože benzín v liště se může přehřát. Nebo jsem moc pozadu?

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 9
Registrován: 15 črc 2010, 02:00

#7 Příspěvek od Arwy »

Výrobca emulátoru odpovedal len niečo v tom zmysle že ak chcem znížiť tlak v palivovom systéme musím prepnúť späť na benzín, na ďalší mail už nereagovali.
Opel nepoužíva regulátor tlaku paliva na lište a spätné palivové potrubie od modelového roku 2001. Regulátor tlaku je pri klasickom palivovom čerpadle priamo v nádrži paliva.
Systém použitý v mojom aute má výhodu že RJ motora môže robiť korekcie zloženia zmesi nie len dĺžkou otvorenia vstrekovacieho ventilu, ale aj zmenou tlaku paliva, aj keď to v skutočnosti nerobí. Využíva sa to napr. pri modeloch ktoré môžu spaľovať aj E85.
Skúsil som z emulátoru tlaku odpojiť vodič od napájania palivového čerpadla, emulátor po aktivácií začal emulovať tlak až k hodnote 1,5 bar. Tak že to zvýšenie činnosti palivového čerpadla na 75% je zámerné.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“