Hospodské na brigádě se zadřel takovej ten bílej hypermaketovej ventilátor. Ten mastnej hospodskej prach udělal svoje, ložiska zatuhly, takže to jen vrčí, pánové to "opravili" olejem vytaženým přímo z motoru auta, možná tam měli nalít spíš brzdovou kapalinu.
Přemýšlím, jak ho na cca 3 dny přimět k životu bez nějakýho rozdělávání, než si koupí novej - napadl mě isopropanol, že by to trošku vypláchl....
Máte nějakej lepší nápad ?
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
V tom motoru je vidět nános hnědýho svinstva, podle mě první krok je to rozpustit.
Chlapi z toho měli zábavu na 2 hodiny, já jsem se jen smál, výsledek byl ten, že když se to roztočí rukou, tak se to chvilku točí.
Jemnej olej mám. Jak bude konkurovat tomu autooleji, to už nevím. Ty ložiska jsou snad původně samomazný, ne ?
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Tyto ventilátory stojí za h...o. Mě se několikrát zastavil, jsem nahluchlej a tak jsem to neslyšel, až mě upozornil smrad, jak se stojící motor zahříval. Jestli by chytl plamenem nevím, ale už bych si nedovolil ho nechat běžet celou noc v místnosti, kde spím. Několikrát jsem ho "opravil" tak, že jsem promazal kluzný ložiska, ale když se to několikrát opakovalo, tak jsem ložiska vyměnil za kuličkový. Je to sice hlučnější než původně, ale s ohledem na můj sluch je to jedno. Jinak jsou to podle mně nebezpečný šmejdy.
Všechna samomazná ložiska jsou samomazná jen do určité doby . Já bych to prolil a protočil nejdříve s benzinem a až potom ten olej na šicí stroje . Mažu tím , včetně poťáků , skoro vše . Kvalitní olej na šicí stroje nezatuhne .
Ten motor je potřeba rozebrat a tu ztuhlou hnědou sračku očistik z hřídele a ložisek benzinem. Namazat olejem (používám už léta super mogul extra - je řidší - co mi zbyl ze ze "šáde") a složit. Výsledek je zaručen, už jsem jich takto opravil hodně k plné spokojenosti.
Jakékoliv promytí či promazání bez rozebrání a vyčištění nemá dlouhodobý účinek.
Ještě jednu poznámku: Po složení a dotažení ložiskových štítů je třeba oklepat na hřídelku gumovou nebo dřevěnou paličkou, aby usadila kluzná ložiska. Hřídel se musí točit naprosto lehce.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Zatím jsem nemusel motor rozebírat, on si ten olej vytlačil sajrajt sám. Osička má určitou axiální vůli, takže, jak s ní jde hnout rukou, znovu prokapat, pár minut počkat a rozpohybovat po délce, on se ten zatuhlý sajrajt vytlačí ven.
Jeden takto promazaný ventilátor tu běhá už zase dva měsíce a jeden ještě o něco déle.
I když, pravda, s tím rozebráním a benzínem by to asi bylo rychlejší.
A zvláště i když se i jen trochu přidře hřídelka . Je pak dobré přelet čep nějakým smirkem , tak pětistovkou . Ony i ztvrdlé úsady jsou potom rychle pryč . Ale když bez rozebrání , tak bez rozebrání .
No uvidíme jestli bude běhat ještě příští rok až bude celý podzim, zimu a jaro někde bez hnutí ležet.
Připouštím, že bez rozebrání se může někdy zadařit, ale s rozebráním je to stopro. Navíc i poměrně rychlé, než to prolévat, kvrdlat s tím a otírat...
Nevím co to ti číňani používají za humus vazelínu, když během pár měsíců ztvrdne. Navíc kluzná ložiska a vazelína nejdou dost dohromady.
Takže buď samomazná (to tyto evidentně nejsou), nebo olej.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Zdravím, ja jsem měl asi před dvěma roky problém s ventilátorem v autě, taky přidřené kluzné ložiska, takové to vyčištění a promazání dlouho nevydrželo, tak jsem to předělal na kuličkové ložiska, a doteď v pohodě.
Benzin jsem brát nechtěl, tak jsem vzal ten isopropanol, vyčistil, složil a krásně se to točilo.
Ovšem nebyla to operace, ale jen zkušební pitva, pánové podezírali i vypínač, utrhli dráty, dali to natvrdo, ovšem mezi odbočky na vinutí, čímž to celý dorazili. Převíjet to nebudu.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Jo, Kontox. Úplně ideální byl v předvolbách a ladících potenciometrech starších televizorů. Nevím, kdo to kdysi doporučil, ale pokud byl někde Kontox přítomen (musím uznat, že docela pěkně voněl), tak jsem to vždycky raději rozebral, vyčistil IPA, až potom namazal POUZE mechanické věci Kontoxem. Tak aby se ani kapka tohoto superspreje nedostala na uhlíkové dráhy. Potom to bývalo super.
Mechanické veci nebolo lepšie namazať SILICALom? Kontakty a odporové dráhy si mazal čím, Diavou?
Čo máš proti Kontoxu (Kontaktolu a tak)? Použil som ho pár krát, pomohol.