alternátor Favorit

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#16 Příspěvek od rezis »

Hele jeste zmeril uz jsi to napeti na tom sroubu alternatoru a na aku kazde zvlast? Vsichni ti to tady radia ale nejak se tomu vyhybas :wink:
Internet - metla lidstva

tomas.n

#17 Příspěvek od tomas.n »

Ale néé, nevyhýbám...ale to auto mám teï na chalupì, jedu tam v pátek...takže se snažim získat co nejvíce informací,abych mohl všechno promìøit ;), nebo pøípadnì koupi diodu apod...

Svorky u baterky pøechodák mít nebudou,sem sem si vzpomìl, že když sem jí nabíjel, tak sem jí odpojoval, a pak to dìlalo stejnì. Že by kostra motoru mìla pøechodák vùèi karoserii se mi zdá nereálný...i když u tohohle auta je možný všechno... :(

Uživatelský avatar
souba
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2005, 01:00

#18 Příspěvek od souba »

Tomas.n píše:Baterka má kolem 12.5V, při nastartování se však napětí zvýší tak na 13,5V - není to málo?. A taky sem zjistil,že při nižších otáčkách- asi do 3000 se napětí zvyšuje (měřeno na svorkách baterky) a při ještě vyšších otáčkách nad 4000 se nepatrně sníží asi o 0,2V...to je v pořádku?


Ted jinak: pokud mám na výstupu ke kontrolce dobíjení napětí dejme tomu těch 14 ( naměřil jsem i 19V), a napětí se na svorkách baterky po nastartování zvýší třeba i o půl voltu...dá se říct že není závada v altíku? nebo alespon v diodách? abych věděl naco se tedy zaměřilt...
Pokud jsi naměřil na výstupu ke kontrolce 19 V je pochopitelné,že prosvěcuje.( není závada )
Zaměř se na to aby altík dával min 13,5 V.
Ještě dotaz máš novou baterii ?
Pokud ano a ostatní je v normě tak to neřeš .

Uživatelský avatar
souba
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2005, 01:00

Alternátor

#19 Příspěvek od souba »

Tomas.n píše:Baterka má kolem 12.5V, při nastartování se však napětí zvýší tak na 13,5V - není to málo?. A taky sem zjistil,že při nižších otáčkách- asi do 3000 se napětí zvyšuje (měřeno na svorkách baterky) a při ještě vyšších otáčkách nad 4000 se nepatrně sníží asi o 0,2V...to je v pořádku?


Ted jinak: pokud mám na výstupu ke kontrolce dobíjení napětí dejme tomu těch 14 ( naměřil jsem i 19V), a napětí se na svorkách baterky po nastartování zvýší třeba i o půl voltu...dá se říct že není závada v altíku? nebo alespon v diodách? abych věděl naco se tedy zaměřilt...
Pokud jsi naměřil na výstupu ke kontrolce 19 V je pochopitelné,že prosvěcuje.( není závada )
Zaměř se na to aby altík dával min 13,5 V.
Ještě dotaz máš novou baterii ?
Pokud ano a ostatní je v normě tak to neřeš .

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

Re: Alternátor

#20 Příspěvek od rezis »

souba píše:
Tomas.n píše:Baterka má kolem 12.5V, při nastartování se však napětí zvýší tak na 13,5V - není to málo?. A taky sem zjistil,že při nižších otáčkách- asi do 3000 se napětí zvyšuje (měřeno na svorkách baterky) a při ještě vyšších otáčkách nad 4000 se nepatrně sníží asi o 0,2V...to je v pořádku?


Ted jinak: pokud mám na výstupu ke kontrolce dobíjení napětí dejme tomu těch 14 ( naměřil jsem i 19V), a napětí se na svorkách baterky po nastartování zvýší třeba i o půl voltu...dá se říct že není závada v altíku? nebo alespon v diodách? abych věděl naco se tedy zaměřilt...
Pokud jsi naměřil na výstupu ke kontrolce 19 V je pochopitelné,že prosvěcuje.( není závada )
Zaměř se na to aby altík dával min 13,5 V.
Ještě dotaz máš novou baterii ?
Pokud ano a ostatní je v normě tak to neřeš .
Tak s tim bych si dovolil tezce nesouhlasit nebot kdyz mas 19V ma vyvodu kontrolky tak za predpoklady dobrych vykonovych diod mas 19V na vystupu altu a tedy teoreticky na baterce. A nekde tedy je podstatna chyba. Zkus zapnout svetla atd ani pak to nesmi jit dolu
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
souba
Příspěvky: 706
Registrován: 21 led 2005, 01:00

Alternátor

#21 Příspěvek od souba »

Přejdi vše podle našich rad a ozvi se.

tomas.n

#22 Příspěvek od tomas.n »

Baterie nová neni mám ji asi pøes dva roky (12V/44Ah).
døív to ale neprosvìdcovalo, takže to normální není, taktéž jako není normální, že ta kontrolka na volnobìch mžourá(pøes den si toho ani nevšimnete) ale ze zatížením nebo zvýšením otáèek se rozvítí podsatnì...zde by zase pøipadala v ùvahu ten pøechodák(mùj vysvìtlení: pøivolnobìhu dá altík menší výkon,tj.batarie drží svojí amperáží:)) napìtí dole(na +- napìtí baterky), se zvýšením otáèek výkon altíku znaène naroste, vliven pøechodáku není tolik zatížen, tím pádem napìtí vyroste na tøeba tìch 19V,a na kontrolce je to napìtí cca 19V(altík)-13V(bat)=6V ....to bylo možné,ne :roll:


...ale to už sem z toho jelen :))

Uživatelský avatar
petersatan
Příspěvky: 30
Registrován: 05 pro 2005, 01:00

#23 Příspěvek od petersatan »

Zdravim pravdepodobne maš vadnu 1 diodu diody musiš zmerať tak ze ich oletuješ a meraš každu zvlašt mal som ten isty problem na felicii škušal som skoro všetko tiež som meral diody bez odletovania a všetko sa zdalo ok nakoniec to bola 1dioda vymenil som ju a už my to ide cely rok veľa zdaru

Uživatelský avatar
vaclavka
Příspěvky: 11
Registrován: 10 pro 2005, 01:00
Kontaktovat uživatele:

kontrolka dobíjení

#24 Příspěvek od vaclavka »

Měl jsem podobný problém u Fiata 126P. Alternátor dobíjel, ale kontrolka signalizovala že ne. Byla to dioda, ovšem ne výkonová, ale jedna z třech asi 1A diod, které slouží pouze pro indikaci dobíjení. Tyto jsou skované pod těmi výkonovými. Alespoň u Fiata. Výměnou diody byl problém odstraněn. :wink:

Uživatelský avatar
Hurvo
Příspěvky: 156
Registrován: 09 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Pod Javorinou

#25 Příspěvek od Hurvo »

Písal si, že si prepískal diody priamo v alternátore. Si si 100% istý, že sú OK. Ja by som ich radšej poriadne premeral, tak ako sa na diodu patrí v obydvoch smeroch, lebo už tu zazneli všetky možné závady, všetko je OK a stále ti to nejde, ale v tých diódach si si nie až tak isý, tak skús.

tomas.n

#26 Příspěvek od tomas.n »

Kde seženu tu pomocnou diodu? staèila by nìjaké z GME? tøeba 1N5408 nebo BY251?

Uživatelský avatar
petersatan
Příspěvky: 30
Registrován: 05 pro 2005, 01:00

#27 Příspěvek od petersatan »

Ano 1n5408 može byť mam odskušane

Tomas.n

#28 Příspěvek od Tomas.n »

Problém vyøešen - byla vadná jedna výkonová dioda.

Uživatelský avatar
HonzaC
Příspěvky: 27
Registrován: 03 pro 2006, 01:00

#29 Příspěvek od HonzaC »

Rotor alternátoru pouhým proměřením nezkontroluješ, případný mezizávitový zkrat zjistíš jen pomocí spec. přístroje.
Diody jsou v chladiči myslím lisované a pokud jich je devět, asi je bez rozletování jejich spojů jednotlivě neproměříš. I jedna šluslá dioda ti tuto závadu způsobí. Ale já bych si rozhodně půjčil funkční altík a regulátor teprve potom bych hledal chybu jinde. Rozhodně neměň jenom jedno, vadný alternátor může oddělat regulátor, ale i naopak!

Uživatelský avatar
Milinek2
Příspěvky: 24
Registrován: 03 říj 2006, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Milinek2 »

Z mých skušeností tuto závadu vždy způsobuje vadná dioda, je potřeba diody proměřit při zatížení, nějaké prozvánení je na prd.....

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“