Snímač polohy

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Zapri
Příspěvky: 6
Registrován: 14 čer 2012, 02:00

Snímač polohy

#1 Příspěvek od Zapri »

Zdravím Vás a prosím o pomoc s pro mě neznámým systémem snímání polohy DC motoru.
Snažím se zjistit jaký signál vrací tento kruhový snímač.

Jedná se o regulátor natočení lopatek turbodmychadla. Dva z celkem pěti vývodů jdou přímo k motorku 12V a zbývající tři nejspíš k snímači, který je na ose s táhlem pro lopatky (přes převodovku)

Na IO je toto:
79021900
APSC - NAC
0811LDH

Hodlám použít avr s H-bridge švábem, ale potřeboval vědět kde mám zrovna ten motor.
Díky
Přílohy
DSCN6027.JPG
(95.69 KiB) Staženo 87 x
7c44-3g.jpg
(135.39 KiB) Staženo 70 x

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od GeorgeB »

CIPOS (Contactless Inductive Position Sensor) od Helly. Induktivní snímání polohy. Jedno střídavé budící napětí do statorové cívky, která má jeden závit kruhového tvaru, rotor má jednu cívku (závit na krátko) hvězdicového tvaru a oproti tomu jsou tři statorové cívky stejného tvaru jako rotorová, ale jsou vyvedeny konce do integráče. Takže vzájemná poloha statoru a rotoru určuje vzájemnou indukčnost statorové budící cívky a statorových snímacích cívek.

Uživatelský avatar
Zapri
Příspěvky: 6
Registrován: 14 čer 2012, 02:00

#3 Příspěvek od Zapri »

George: výborně, díky, podle Helly by to mělo produkovat PWM.
Takže sehnat osciloskop.

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od GeorgeB »

O co se snažíš? Už jsem to taky řešil, ale jsou problémy i při případné opravě se spolehlivostí. Od Helly dodávají novou jednotku při repasi turba.

Uživatelský avatar
Zapri
Příspěvky: 6
Registrován: 14 čer 2012, 02:00

#5 Příspěvek od Zapri »

Snažím se použít feedback co posílá ten vynález.
Mám Hiluxe a protože fabrické turbo bylo obtokové, ovládané samo sebou a už poněkud unavené, vyměnil jsem je za GT2052V.
Na základě pár vstupů chci postavit ovládání. Samozřejmě jsem měl "štěstí" a zrovna se mi dostala do ruky verze bez elektroniky. Teda jen se senzorem polohy. Existuje verze která obsahuje i elektroniku pro řízení motorku a potřebuje jen pwm vstup a sama si to všechno ovládá. Ale jestli ses s tím setkal, tak to asi víš.

Chápu že ten šváb posílá ven info o pozici, jen potřebuju vědět jak.
A dále který z těch tří zbývajících vývodů je který.

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od GeorgeB »

Já jsem řešil verzi na keramice. Přívod tuším tři nebo čtyři dráty. PWM nebo CAN.
Přílohy
ovladac_turba_hella.jpg
(269.39 KiB) Staženo 70 x

Uživatelský avatar
Zapri
Příspěvky: 6
Registrován: 14 čer 2012, 02:00

#7 Příspěvek od Zapri »

Posílala ta tvoje verze info o pozici i ven?

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od GeorgeB »

Komunikaci jsem neřešil. Ale předpokládám, že ano. Řídící jednotka psala závadu P132A: Elektronika řízení A přeplňování turbodmychadla. Jestli v naměřených parametrech byla hodnota otevření lapky si již nepamatuju. Každopádně turbu nic mechanicky nebylo, jen byla v háji ta elektronika.

Uživatelský avatar
Zapri
Příspěvky: 6
Registrován: 14 čer 2012, 02:00

#9 Příspěvek od Zapri »

OK nevadí, sehnal jsem schema jak to je zapojené v autě, takže pinout je celkem jasný. Na změření výstupu jsem objednal tohle
http://www.diyertool.com/pocket-sized-d ... so201.html :)
jsem zvědav jak to dlouho vydrží fungovat
Přílohy
actuator.png
(50.24 KiB) Staženo 85 x

Uživatelský avatar
Zapri
Příspěvky: 6
Registrován: 14 čer 2012, 02:00

#10 Příspěvek od Zapri »

Takže osciloskop dorazil, vypadá jak smartphone, u konektoru pro sondu je obrázek sluchátek :lol:
Nicméně funguje...
Posílá to 1kHz pwm, obrázek při 18% duty, podle toho jak to vypadá, tak to RC filtrem převedu na napětí a hotovo.
Přílohy
SDC10524.JPG
(253.5 KiB) Staženo 96 x

Uživatelský avatar
ecu
Příspěvky: 21
Registrován: 12 zář 2011, 02:00

#11 Příspěvek od ecu »

zdravim mam stejny problem s timto naklapenim potenciometr a je vadny nevite nekdo kde to koupim samotne bez turba schanim to uz tri tydny

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od GeorgeB »

Bohužel podle informací co jsem měl při nedávném řešení stejného problému(před cca půl rokem) Hella nedodává volně k prodeji tyto ovladače. Jediná možnost jak to získat je kompletní repas turba vč. výměny ovládací jednotky. Zkušenosti ostatních s "opravou" této ovládací jednotky jsou vesměs negativní, na konec stejně namontují repasované celé turbo nebo nové.

Uživatelský avatar
ecu
Příspěvky: 21
Registrován: 12 zář 2011, 02:00

#13 Příspěvek od ecu »

tak chybu to pise taky p 134a a kde si nakonec sehnal tu jednotku ? dik

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od GeorgeB »

Na konec se dalo repasované turbo s plnou zárukou 2roky.

Uživatelský avatar
ecu
Příspěvky: 21
Registrován: 12 zář 2011, 02:00

#15 Příspěvek od ecu »

jo takze bez starosti ja dnes volal do rema turbo mam jim poslat krabicku a repas prej do 2500kc a jeste jsem volal na dalsi repase turbin a na turbo tec brno mi povedel ze novou krabicku samotnou neprodaj jedine cele turbo byl dost neprijemnej

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“