Tsi vs. E85

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#31 Příspěvek od EKKAR »

p32 píše:Ten článek je dobrej tak akorát pro škodovkáře a i ti by se tomu smáli. Čím to je, že škodovkaři mají nejúspornější auta na světě, ale na LPG jim to žere najednou o 25% víc ? Souhrnem toho článku je pouze to, že za plno odjinud opsaných keců se schová jakákoliv pravda.....
Tento příspěvek mne nutí souhlasit s Amarokem:
AmarokCZ píše:Tak mi připadá, že p32 se tady specializuje především na psaní hovadin... :roll:
Spotřeba na LPG vyjadřovaná v litrech kapalné fáze na 100km je těžce zkreslená v neprospěch LPG jednoduše tím, že kapalný LPG je lehčí = MÁ NIŽŠÍ HUSTOTU než obvykle používaný automobilový benzín. A protože spalovací poměr pro alifatické uhlovodíky (nejběžnější složky LPG i benzínu) je vyjadřován v HMOTNOSTNÍM poměru (stechio přibližně 14,7 hmotnostních dílů vzduchu : 1 dílu paliva), mělo by být standardem udávat i spotřebu paliva v jednotkách hmotnosti - ať už vztažených na jednotku času při nějakém nominálním výkonu, nebo na poskytnutý watt (kilowatt) výkonu - jako to mají například letecké motory. Spotřeba je u nich udávaná v gramech paliva na hodinu chodu a 1N poskytnutého tahu.

Při stejném způsobu udávání spotřeby u automobilových motorů (ne v objemu, ale v hmotnosti) by se hooodně lidí divilo, že na LPG má jejich motor spotřebu až na odchylku v řádu desetin % STEJNOU jako na benzín - a to prosím nezávisle na kubatuře, značce nebo na tom, jestli jde o atmosférický nebo přeplňovaný motor...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#32 Příspěvek od tomasjedno »

Teď už jenom abys přesvědčil pumpaře, aby ti ho prodávali na váhu a ne na objem. Jinak budou motoristi dál zatvrzele počítat spotřebu v l/100km :D

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#33 Příspěvek od EKKAR »

To je právě ta letitá setrvačnost - benzín se dřív prostě začal prodávat podle objemu (dokonce se úplně nejdřív prodával po láhvích v apatyce = tehdejší lékárně křížené s drogérií) a celou tu dobu se na tom nic nezměnilo. Elektriku taky nakupujeme po kWh jako za doby Edisona a ne v MJ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#34 Příspěvek od p32 »

A o tom to je. Furt přemýšlím, proč to lidi berou tak komplikovaně, ale dá se to zjednodušit, že ? :lol:
Počítejte to v Kč za ujetý km či spotřebované něco jiného, co zaplatíte a nemusíte řešit nic jiného. Pokud mám 5 let starou motorovou pilu a stejně starou elektrickou pilu se stejnými potřebnými výkony a mám před sebou dva stromy k pořezání a neřeším přivod elektřiny, tak mě na konci bude zajímat cena za stejné pořezání každého stromu za benzín a kolik za elektřinu.

A k tomu předchozímu, mám dojem že odkaz k napsaným hovadinám, kde jsem vytáhl to odborné psaní, tak dal někdo jiný.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#35 Příspěvek od TAKJAN »

Podle různých autodiskusí, které sleduju, je to E v podstatě nastejno..

Uživatelský avatar
Petr-II
Příspěvky: 392
Registrován: 10 pro 2008, 01:00

#36 Příspěvek od Petr-II »

Jen tak mezi reci. Tak ja jezdim s jednobodem-strikackou na cisty E85 bez uprav (pouze v zime pri startu prodlouzim vstrik). Tak a ted babo rad ...
V soucasnosti tankuji 1l/23,50 a to se vyplati. Olej menim vzdy na podzim, bez navaznosti na ujete km. Jinak nevidim a necitim zadne zmeny v chovani motoru.

http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... sc&start=0

Doplneno: v okoli mam N95 za 38,50 az 39,60
Naposledy upravil(a) Petr-II dne 09 zář 2012, 21:25, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#37 Příspěvek od tomasjedno »

Petr-II píše:Tak ja jezdim s jednobodem-strikackou na cisty E85 bez uprav
Ježdění na E85 je potřeba ostatním rozmlouvat, protože kdyby po něm stoupla poptávka, tak nám ho lihovarníci zdraží anebo Kalousek zdaní. :brutalbox:

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#38 Příspěvek od p32 »

Známej jezdí v Citroenu na směs 1:1 (E85:N95) a je velmi spokojenej.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“