Tento příspěvek mne nutí souhlasit s Amarokem:p32 píše:Ten článek je dobrej tak akorát pro škodovkáře a i ti by se tomu smáli. Čím to je, že škodovkaři mají nejúspornější auta na světě, ale na LPG jim to žere najednou o 25% víc ? Souhrnem toho článku je pouze to, že za plno odjinud opsaných keců se schová jakákoliv pravda.....
Spotřeba na LPG vyjadřovaná v litrech kapalné fáze na 100km je těžce zkreslená v neprospěch LPG jednoduše tím, že kapalný LPG je lehčí = MÁ NIŽŠÍ HUSTOTU než obvykle používaný automobilový benzín. A protože spalovací poměr pro alifatické uhlovodíky (nejběžnější složky LPG i benzínu) je vyjadřován v HMOTNOSTNÍM poměru (stechio přibližně 14,7 hmotnostních dílů vzduchu : 1 dílu paliva), mělo by být standardem udávat i spotřebu paliva v jednotkách hmotnosti - ať už vztažených na jednotku času při nějakém nominálním výkonu, nebo na poskytnutý watt (kilowatt) výkonu - jako to mají například letecké motory. Spotřeba je u nich udávaná v gramech paliva na hodinu chodu a 1N poskytnutého tahu.AmarokCZ píše:Tak mi připadá, že p32 se tady specializuje především na psaní hovadin...
Při stejném způsobu udávání spotřeby u automobilových motorů (ne v objemu, ale v hmotnosti) by se hooodně lidí divilo, že na LPG má jejich motor spotřebu až na odchylku v řádu desetin % STEJNOU jako na benzín - a to prosím nezávisle na kubatuře, značce nebo na tom, jestli jde o atmosférický nebo přeplňovaný motor...