Pionýr Jawa 20

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Habesan »

Takže musíš mít světlo takové jaké tam bylo z výroby...
Ale můžeš si sebou vozit příruční akumulátorovou svítlinu. Můžeš si ji opřít o řidítka. Můžeš (nebo spíš nesmíš?) ji dobíjet z palubního rozvodu elektriky. Jen během kontroly nesmí být na té motorce přidělaná.

Vlk se nažere a Kozel zůstane homologovnej.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
lantros7
Příspěvky: 452
Registrován: 22 lis 2010, 01:00

#32 Příspěvek od lantros7 »

Dlabu na Simsona.
Nějak to budu muset porichtovat,aby to fachčilo bez složitějšího zásahu,nebo pak nějaký tyristorový modul,který bude dávat stabilní napětí.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#33 Příspěvek od EKKAR »

Instalovat baterku na pionýra jde, dokonce to žádný předpis nezakazuje - co se nemá změnit, je stupeň odrušení zapalování (ten lze jedině zlepšit - nesmí se zhoršit) a barva, svítivost + směrovost jednotlivých světel. Pionýr svítící a troubící i bez natočenýho motoru nemá důvod pro neprojití STK. Může si maximálně vykoledovat větší pozornost věnovanou instalaci, ale důvody pro nějaké vyšetřování by mohla vyvolat jedině nějaká hamižná pojišťovna, kdyby začala mít pocit, že dotyčné úpravy mohly zavinit nezpůsobilost k provozu nebo dokonce nehodu. Jediný požadavek na baterku je její dostatečné upevnění, aby se nemohla za provozu uvolnit. U fichtla k tomu navíc přibývá fakt, že na něm není nikde dostatek volnýho místa, kam ji bezpečně umístit - pod sedlem je nádrž a mezi koleny pod kapotáží je prostoru mizivě málo. Samotné překopání zapojení generátoru na stejnosměrný výstup už není takový problém, stejně jako není problém po takové úpravě jednoduše před STK baterku vyndat, aby "nepřinášela komplikace"... A co oči nevidí, po tom technik na STK pátrat nebude.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
fero7
Příspěvky: 2250
Registrován: 20 led 2007, 01:00

#34 Příspěvek od fero7 »

EKKAR píše:Instalovat baterku na pionýra jde, .
A kde by si ju chcel instalovat? Spolujazdcovi do ruksaku?
A co ak spolujkazdec vystupi?
Alebo prirobis sajdku?
Videl si uz Jawa Pioner?
Znova sa prejavila tvoja samodokonalost. Ak si sam, nemas paru. Ak Ti nema akto oponovat, si najlepsi.
milous2 to napisat DOKONALE "Jawa Pionýr 50/20,21 (550,555) mají zapalování takové jaké mají,právě z důvodu,aby nemusely mít akumulátor.Aku.=závaží.Není důvod ho vozit."

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#35 Příspěvek od EKKAR »

fero7 píše:A kde by si ju chcel instalovat? Spolujazdcovi do ruksaku?
...
Videl si uz Jawa Pioner?
Znova sa prejavila tvoja samodokonalost. Ak si sam, nemas paru. Ak Ti nema akto oponovat, si najlepsi....
Milej Ferko, ty jseš zkrátka k zulíbání. Akorát teda spíš pětikilovým kladivem. Čteš první větu a hned napíšeš, co já zmiňuju kus dál ve svým příspěvku - že ve fichtlu je málo místa. A oponovat každýmu - to je spíš tvoje specialita. Ale jak píšeš jinde - jseš zcela mimo sebe...

Kromě toho, že jsem fichtla sám několik let vlastnil a jezdil na něm, MĚL JSEM V NĚM I BATERKU - akorát ne klasiku Pb, ale poskládanej akupack z modelářských NiCd článků - měl jsem pod krytem 5 modelářskejch článků Varta 1500mAh stažených k sobě PE páskou spolu s lištou, která svazek držela v ose. Články byly spojený pájecíma praporkama. Generátor jsem měl překopanej, na každý cívce byl můstkovej usměrňovač - oba konce cívek jsem měl "ve vzduchu", ukostřený byly až záporný výstupy z můstků. Kladný výstupy všech 3 můstků byly paralelně kvůli vyššímu dosažitelnýmu proudu. Regulátor byl paralelní, na chladiči našroubovanej KDnevímužkolik se zenerkou, nastavenej na 7V. Z baterie se napájelo tyristorový zapalování s měničem (podle nevím už jakýho čísla sborníku Urob si sám), brzdový světlo (v zadní svítilně Jawy 05/20/21 i 23/23A Mustang je místo na druhou žárovku - stačí natáhnout druhý kabel a k pravý stupačce namontovat nosník brzdovýho spínače ze Š120, bohužel starý "pařízek" Java 50, 55 a 555 má zadní světýlko jen na 1 žárovičku), blinkry ze Simsona s bastleným přerušovačem a relátkem. Dalo se na to i svítit, jenže 1,5Ah kapacita samozřejmě dlouho nevydržela. Žárovka vpředu byla 6V/25W+25W (z Mustanga), v blinkrech klasika 6V/15W, vzadu 6V/5W sufitka jako číslovka/obrysovka a 6V/15W sufit jako brzdové světlo. Kontrolky byly z LED vlepených modelářským vteřiňákem do ciferníku tachometru. Protože pincek nemá klasickou houkačku s přerušovačem, ale jen střídavej bzučák (cívka s kotvičkou na membráně) kterej na stejnosměr netroubí, musel jsem do něj přibastlit astabilní generátor asi 750Hz. Všecko fungovalo, byl to takovej objekt motoristickýho bastlení a elektrotuningu pro -náctiletýho. Fichtl chytal díky tyristorovýmu zapalování jako ďábel za studena i za tepla, světlo za jízdy nekolísalo, když bylo potřeba, troubil a svítil i bez chodu motoru jako "dospělá" motorka.
Bohužel, po několika letech provozu se i modelářský sintrovaný NiCd články odporoučely a protože nový jsem už začátkem 90. let nesehnal, předělal jsem pincka z musu zase zpátky na původní střídavou elektriku, jen zapalování jsem nechal tyristorový (jiná verze, měnič nahrazovalo trafíčko s převodem 6V/230V) - a nakonec jsem ho prodal...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
fero7
Příspěvky: 2250
Registrován: 20 led 2007, 01:00

#36 Příspěvek od fero7 »

EKKAR píše: MĚL JSEM V NĚM I BATERKU - Bohužel, po několika letech .... jsem ho prodal...
Ja ti verim. Ale druhy krat neklam.
Pripomina mi to rozpravku s Panasonicom v predstavenstve, ktora sa neda preukazat vypisom.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#37 Příspěvek od EKKAR »

fero7 píše:
EKKAR píše: MĚL JSEM V NĚM I BATERKU - Bohužel, po několika letech .... jsem ho prodal...
Ja ti verim. Ale druhy krat neklam.
Pripomina mi to rozpravku s Panasonicom v predstavenstve, ktora sa neda preukazat vypisom.
Máš jedinou kliku - to, že bydlíš až za pomlčkou, takže se mi nevyplatí dojít ti to osobně vysvětlit. Ale ukázal ses - plivat jedy bez důkazu stejně jako překrucovat tvrzení vytrháváním ze souvislostí ti jde stejně dobře jako sáhodlouze obhajovat pitomost uvedenou na svůj firemní web (viz nedávná diskuse nad LED páskem a jeho příkonem). Kdybys takhle rozdával konstruktivní rady, bylo by tady mnohem líp. Já totiž na rozdíl od tebe NEPOTŘEBUJU nikomu dokazovat, že jsem takovou úpravu měl udělanou a že fungovala - a že jsem motorku s takovou úpravou z různých jiných, mnou neovlivnitelných důvodů musel prodat. Nevím, kde pořád bereš tu potřebu se navážet do jiných, ale přeber si to - nebo brzo přijde někdo, komu nebude zatěžko si tě najít a rozbít ti hubu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
fero7
Příspěvky: 2250
Registrován: 20 led 2007, 01:00

#38 Příspěvek od fero7 »

EKKAR píše: plivat jedy bez důkazu
Prepac, si to prave Ty ktory sa sustavne vystatuje a nema na to dokazy.
Ja sa nevystatujem ani nesedim v hojdacom kresle a necucam si z prsta ohurujuce informacie.

Uživatelský avatar
jarda
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 925
Registrován: 01 led 2012, 01:00

#39 Příspěvek od jarda »

For EKKAR - pssst, to mi něco připomíná, lidé jsou doopravdy různí, a šarapatí i na odborných fórech. Takže jen skromně... a nenech se odradit.
http://www.youtube.com/watch?v=goJYPVj3tyI
For EKKAR
Přílohy
o tom to je.png
(144.73 KiB) Staženo 49 x
Naposledy upravil(a) jarda dne 12 zář 2012, 16:33, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#40 Příspěvek od EKKAR »

fero7 píše:Ja sa nevystaujem ... a necucam si z prsta ohurujuce informacie.
To na tebe opravdu sedí. Jak vyšitej. A radši už toho OT nech, nebo tentokrát zavolám Herberta na vydylítování těch tvejch keců já sám.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od Habesan »

fero7 píše:ktora sa neda preukazat vypisom.
Ty si zvrhlé diskuze neukládáš??? Já ano. Tuhle taky.

Když se v jednom vlákně pohádáte tak, že je nutné to smazat, pohádat se znova v jiném vlákně není řešení.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
fero7
Příspěvky: 2250
Registrován: 20 led 2007, 01:00

#42 Příspěvek od fero7 »

Habesan píše:
fero7 píše:ktora sa neda preukazat vypisom.
Ty si zvrhlé diskuze neukládáš??? Já ano. Tuhle taky.
Ja ani, nie.
A Ty, - mas to od narodenia?
Ale v kazdom pripade si mimo. Lebo "ktora sa neda preukazat vypisom." neznamenalo preukazat sa vypisom z fora.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#43 Příspěvek od Crifodo »

Najít místo pro uložení nějaké baterie 6V/4Ah by neměl být větší problém, to je zanedbatelná kubatura. Z hlediska přínosu a logiky se taky nedá nic namítat, aby bylo funkční třeba koncové a brzdové světlo i bez běžícího motoru, protože se tím sníží možnost, že do tebe vrazí nějaký rozjetý prase. Jedinou námitku by mohl mít komisař na TK, kdyby se tím doplněním akumulátoru zhoršily nějaké jiné parametry, třeba špatným natažením vodičů a špatným jištěním možnost požáru při zkratu. Nějaká předvídavost a příčetnost je žádoucí vždycky, i když třeba Fero veze spolujezdce a ten má kosu v ruksaku. Dodržování vyhlášky a používání vlastního rozumu by mělo být v souladu.

Uživatelský avatar
lantros7
Příspěvky: 452
Registrován: 22 lis 2010, 01:00

#44 Příspěvek od lantros7 »

Crifodo,díky za odpověď.
Chci to zkrátka zpracovat tak,abych neovlivňoval jiné funkce na stroji.
A taky si myslím,že na málokteré STK se pustí do střev stroje,pokud je úprava pod přišroubovanou kapotáží.
Jinak ještě jednou díky za nápady a návrhy.

Uživatelský avatar
fero7
Příspěvky: 2250
Registrován: 20 led 2007, 01:00

#45 Příspěvek od fero7 »

Na STK sa neriesi prinos ani logika. Iba zakon a vyhlaska.
lantros7, ak mas akekolvek pochybnosti, skus to riesit vopred na STK.
Ak Ti tu 100 ludi povie ANO a 1 technik na STK povie NIE, tak co potom?
Crifodo: Ak ja veziem spolujazdca s kosou, tak vzdy ju ma na pleci (lavom) a ideme opatrne a pomaly. Obcas nas cice predbehne rychlejsi bezhlavy motorkar, ale to neriesime.

Odpovědět

Zpět na „Poradna“