Desulfatácia PB Akku

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#421 Příspěvek od Duvsan »

:D
Duvsan píše:
EKKAR píše:Tady:
EKKAR dne 2012-09-30, 18:36:21 píše:Musel bys doplnit přepínač, pro desulfataci obejít Graetz a zapojit dvě diody antiparalelně s těma járofkama.
Preto som sa na to spýtal znovu. U mostíka (100Hz) je tiež nabíjanie a v medzerách vybíjanie (žiarovka). Je nutné použiť iba jednu diódu?
Duvsan píše:Desulfátor s mojou úpravou, tedy Ekkarov systém doplnený vyvažovacím mostíkom, pripojený k aku v aute, splnil by svoje, alebo je nutné aku z auta vybrať, vybiť a pri desulfátovaní nabíjať? Ď
:?:
:?:

Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#422 Příspěvek od Bernard »

Pri jednocestném usměrnění trvá v rámci periody 50 Hz nabíjení asi 5 ms a vybíjení 15 ms. Matně si vzpomínám, že se kdysi dávno někde psalo, že tyto časy jsou pro účinnou depolarizaci příliš krátké. A při dvoucestném usměrnění by ty časy byly ještě kratší, okolo 5/5 ms, to už by možná ani nedepolarizovalo.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#423 Příspěvek od Duvsan »

A keď pozrieš niekoľko príspevkov naspäť, ktosi chce desulfátovať frekvenciou v kHz. Tiež tam je niečo o "ihlovom" impulze (vybíjacom) o úrovni 100A. Asi vie každý niečo iné.
No nič, podľa všetkého zbuchnem "jednodiódu" doplnenú o ten vyvažovací bočník a bude. Mám na výber adaptér kedysi pre anténu MMDS (18V/0,8A), trafo z Merkura a z Junosta. Niečo vyberiem.
Tak dík za príspevky.

Uživatelský avatar
jarda
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 925
Registrován: 01 led 2012, 01:00

#424 Příspěvek od jarda »

Takže "des ekkar" ve variantě 2 x 6V/1 x 12 V před závěrečnou montáží, po výběru součástek skladem a jejich recyklaci, tato varianta na využití aku UPS a bezpečnostních zařízení, druhá varianta bude zítra v nabíječce na AKU aut
Přílohy
des1.jpg
(291.2 KiB) Staženo 52 x

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#425 Příspěvek od Atlan »

Sice som to este nepostavil ale uvazoval som o samopridrznom obvode s rele zariadenie pripoji svorky baterie az po pripojeni na siet a stlaceni tlacidla, to ak by nahodou vypadla siet alebo niekto vytiahol aby nevybilo bateriu.

Uživatelský avatar
jarda
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 925
Registrován: 01 led 2012, 01:00

#426 Příspěvek od jarda »

Také jsem zvažoval relé, ale na přepínání zátěže při přechodu nabíječky z 6V na 12V, ale upustil jsem od toho. Chtělo by to další pŕepínač, a mám v tom konkrétním zdroji málo místa, i když bych to tam nějak vecpal. A Ty to tlačítko ani nebudeš potřebovat, sepne to samo. A jde o máločetné používání... a nikdo mi do dílny neleze. A když vypadne elektrika, tak jsou jiné starosti - lednička, mrazák...
Vhodné malé relé je třeba toto, mám je z repasovaných desek
Přílohy
Re ERNI.jpg
(270.8 KiB) Staženo 43 x

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#427 Příspěvek od Duvsan »

Ak ti ide len o ochranu aku pri výpadku siete či ističa, na to stačí ľubovoľné relé s jedným spínacím kontaktom. Ak trafo pracuje, vybudí cievku relé a to zopne výstup do batérie. Po odpojení ho trafo prestane napájať a proste sa rozopne.

Uživatelský avatar
jarda
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 925
Registrován: 01 led 2012, 01:00

#428 Příspěvek od jarda »

Přepínám 6/12V a nepotřebuji nic, však je to o chvilce případného výpadku. V jednoduchosti je síla. A nastavím /přepnu/ to při volbě aku na desulfatizaci, buď 2 x 6V /nebo 1 x/, nebo 1 x 12V.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#429 Příspěvek od TAKJAN »

Trochu profi:http://shop.conrad.cz/aktivator-baterii ... 4v.k201981
Co si o tom myslíte? Ty impulsy na vnitřním odporu AKU přece musí dělat špičky. A ten odběr se mi také nelíbí..

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#430 Příspěvek od EKKAR »

TAKJAN píše:Trochu profi:http://shop.conrad.cz/aktivator-baterii ... 4v.k201981
Co si o tom myslíte? Ty impulsy na vnitřním odporu AKU přece musí dělat špičky. A ten odběr se mi také nelíbí..
Mně se vůbec, ale vůbec nelíbí, že neuděláš mezi dvojtečkou a vlastní URL adresou (a nejen Ty) aspoň DVĚ MEZERY a stejně tak i za URL adresou, aby si to zdroják fóra mohl přechroustat a udělat z odkazu "klikací" řádeček.
Přitom stačí tak málo: MEZEREA MEZERA http://shop.conrad.cz/aktivator-baterii ... 4v.k201981 MEZERA MEZERA a teprve nějaký další znaky...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#431 Příspěvek od rnbw »

Medzera staci jedna.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#432 Příspěvek od EKKAR »

Stačí, ale když si zvykneš dělat před i za URL dvě, nehrozí taková možnost, že se uklepneš a neuděláš vůbec žádnou. Přitom spousta "šikovnejch" neudělá žádnou a pak to vypadá jak to vypadá...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
jarda
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 925
Registrován: 01 led 2012, 01:00

#433 Příspěvek od jarda »

S tou ruskou jsem se zpozdil, je tam dost stěsnaná montáž, a nechci investovat nic, repas. A tak skladem byly méně rozměrnéjší a výkonnější 20A alternátorové TESLA, které zaberou jen dva chladiče, které odříznu, a na každý dám 2/3... a prostorově nastejno. Ta malá 6/12 fachčí :D 5 x KYZ 70 - 79, takže přeci jen náklad na 12,5 mm vrták /na nalisování KYZ/, a bude současně i nabíječka 1x a i desulfitace 1x, takže 2 x 12V. Takže opět díky konfiguraci bude EKKAR2

Uživatelský avatar
rctamiya
Příspěvky: 383
Registrován: 27 led 2010, 01:00
Bydliště: Opavsko

#434 Příspěvek od rctamiya »

Zdravim, chtel bych se zeptat, jestli je opravdu funkcni schema od EKKARA se dvouma diodama a zarovkou.
Chtel bych zprovoznit baterii, ktera byla pouzita v aute jeden rok a po 2x uplnem vybiti radiem(majitel zapomel vypnout radio) vymenena. S baterii uz pak neslo startovat ani po nabiti. Baterie pak lezela 2 roky vybita ve skladu...
Jedna se 12V baterii s kapacitou 60Ah. Trafo mohu pouzit z routeru, naprazdno dava 14,2V stridavych a 1Amper.
Mockrat dekuji za odpoved.

edit: D1 KY710, D2 noname 3A, zarovka 24V 5W sufit.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#435 Příspěvek od tomasjedno »

Za pokus to určitě stojí - nedávno jsem tím vzkřísil 60 Ah baterku, která ležela půl roku vybitá do mrtě.

Zamčeno

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“