váha vzduchu
Moderátor: Moderátoři
váha vzduchu
Zdravím přispívající . Měl bych dotaz na znalce těchto čidel . Je zde někdo , kdo si umí změřit funkčnost těchto čidel a zná průběhy komunikace těchto čidel s ŘJ v PRAXI ? I třeba dřevní test , ale s použitelným výsledkem . Vynecháme odpojení a připojení konektoru čidla , to většinou zvládám . Pokud znáte více firem , tím lépe . Určitě by tento problém , tedy jeho řešení , zajímal vícero lidí . Vidím kolem sebe spoustu výměnců , kteří tento ne levný díl mění a to jen na základě dohadů . Mně by vyhovoval popis čidel koncernu VW . Děkuji Teoretici a stahovači všeobecných popisů zdržte se používání klábosnice .
O diagnostice MAF senzoru je toho na netu až dost. Jsou fora kde ti vyčtou z logu jestli je ta váha dobrá nebo ne. Jestli máš na mysli zkušební stolici s regulovaným průtokem vzduchu a regulovanou teplotou s výstupem do PC nebo jen měřák tak by mě to taky zajímalo. Zlobila mě ale už je klid. Ale do budoucna....
Základ je rozsah výstupního napětí. Většinou je v rozsahu 0-5V. Osciloskopem si změřím napětí při volnoběhu. Hodnota se dá najít v datech k autu. Při přidání plynu pak samozřejmě musí růst téměř ke 4-5V. Druhý způsob je zobrazení naměřených parametrů v řídící jednotce motoru. Tam jeuvedena hodnota průtoku nasávaného vzduchu v jednotkách g/s nebo kg/h nebo mg/H a podobně. U podobných motorů jsou i hodnoty podobné. Konkrétně se dají porovnávat stejné obsahy případně motory se stejným obsahem na válec(při měřených hodnotách v mg/H). U systémů koncernu VW se dají dokonce porovnávat požadované a naměřené hodnoty při daných provozních podmínkách(provozní teplota, volnoběh/plné zatížení).
Před koupí nové váhy ještě případně vyzkouším snímač nahradit přípravkem http://www.jb-elektronik.cz/automobilov ... lic_napeti
Hodnotu pak nastavuji ručně. Poslední možnost je ještě vyčištění váhy vzduchu spec. přípravkem. Zanesená váho vzduchu ukazuje naměřenou hodnotu nižší než je skutečná (u systému MAF s vyhřívaným platinovým drátkem)...
Před koupí nové váhy ještě případně vyzkouším snímač nahradit přípravkem http://www.jb-elektronik.cz/automobilov ... lic_napeti
Hodnotu pak nastavuji ručně. Poslední možnost je ještě vyčištění váhy vzduchu spec. přípravkem. Zanesená váho vzduchu ukazuje naměřenou hodnotu nižší než je skutečná (u systému MAF s vyhřívaným platinovým drátkem)...
Pokud jde o popis, je na straně 54-57
www.autodigit.hu/letolt/Bosch%20szensorok.pdf
http://depositfiles.com/files/2127801
www.autodigit.hu/letolt/Bosch%20szensorok.pdf
http://depositfiles.com/files/2127801
To je úplná paráda . Taková kniha by byla dobrá i v češtině , ale v ruštině mi vůbec nevadí . Ještě džórdži , nedalo by se nahlédnout na tuto stránku pro feldu při kontrolách napětí na čidle ? Do jednotky se pochopitelně nepodívám , nemám na to stroj ani SW . Nyní je to na 90% , bylo by na 100 . I tak moc díky . Jo , tomuto říkám příspěvky k věci a ne , že na forech toho je , to je na dvě věci .
Přestože máme poměrně dobrý diagnostický přístroj (i originál VAG1552), tak poměrně často měřím osciloskopem případně čidla na zkoušku nahrazuji.
Výtažek z naměřených oscilogramů jsem umístil na web sem: http://www.jb-elektronik.cz/diagnostika ... rubehy.php
Pokud máš konkrétní dotaz, tak bych sem mohl něco dalšího hodit.
Výtažek z naměřených oscilogramů jsem umístil na web sem: http://www.jb-elektronik.cz/diagnostika ... rubehy.php
Pokud máš konkrétní dotaz, tak bych sem mohl něco dalšího hodit.
Když můžu,tak poradím. Taky nevím všechno. Bohužel mezi odborníky v servisech není moc zájem o to vědět základní principy. Sériová diagnostika válcuje zdravý selský rozum a opravárenství se degraduje na výměnkářství.
Mimochodem u felicie není MAF (váha vzduchu), ale MAP senzor (snímač tlaku v sání). Jeho charakteristika viz níže. Požadovaný tlak na volnoběh, teplý motor je cca -0,65 ÷ -0,75bar.
Mimochodem u felicie není MAF (váha vzduchu), ale MAP senzor (snímač tlaku v sání). Jeho charakteristika viz níže. Požadovaný tlak na volnoběh, teplý motor je cca -0,65 ÷ -0,75bar.
- Přílohy
-
- map_felicia.PNG
- Výstupní charakteristika MAP senzoru Š-Felicia 1,6.
- (1.49 KiB) Staženo 89 x
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Není to tak velký rozsah. Záleží na hodně okolností jaká bude skutečný tlak v sání(stav motoru-kompresní tlaky,těsnost sání, průchodnost výfuku..., zatížení motoru-tedy zatížení alternátorem, klimatizací,servo..., teplota motoru i vzdchu, nadmořská výška, atd.) Každopádně pokud je v uvedeném rozsahu u uvedeného motoru, tak je v pořádku.