Autorádio pro Octávia I r.v. 1998
Moderátor: Moderátoři
Autorádio pro Octávia I r.v. 1998
Blíží se vánoce a synovec zatoužil po novém rádiu. Jelikož nejsem majitelem auta a jít si prohlížet k němu palubní desku a zapojení rádia by bylo velice nápadné, rád bych poprosil zde na fóru některého z majitelů stejného vozu, co vše je třeba k výměně rádia. Konkrétně padla volba na tento typ: http://www.ahifi.cz/autoradio-pioneer-deh-1500ubg.html
Předem mockrát děkuji za každou pomoc a informaci.
Předem mockrát děkuji za každou pomoc a informaci.
Pokud má v autě starší originální rádio, je potřeba vědět jestli je "jednodinové" nebo "dvoudinové". Počet "dinů" je svislý rozměr panelu rádia, pomyslná jednotka 1DIN je právě výška běžných komerčních rádií = cca 5,7cm. Podle toho se musí v prodejně příslušenství a značkových dílů koupit vyšší nebo nižší náhradní plastový rámeček, určený pro instalaci "neorigo" rádia na místo původního "koncernového".
Dál podle přesného typu auta (nejdůležitější je k tomu ročník výroby) se musí koupit redukce mezi sdružený konektor (u škodovek se jmenuje Fakra) a klasický ISO konektor pro komerční autorádia a nesmí se zapomenout ani na redukci mezi anténní kabel a zdířku autorádia a na napájecí výhybku pro zesilovač v patce antény, který koncernové rádio umí samo přímo napájet po kabelu - prodejci autopříslušenství tomu říkají "fantómové napájení".
Při použití nekoncernového rádia lze pro napájení anténního zesilovače využít zapnutím rádia spínané napětí 12V na pinu č.5 v A-sekci ISO konektoru, které jinak má sloužit k aktivaci motoricky výsuvné antény nebo dalšího externího zesilovače - má označení "Remote", vodič s modrou barvou izolace.
Dál podle přesného typu auta (nejdůležitější je k tomu ročník výroby) se musí koupit redukce mezi sdružený konektor (u škodovek se jmenuje Fakra) a klasický ISO konektor pro komerční autorádia a nesmí se zapomenout ani na redukci mezi anténní kabel a zdířku autorádia a na napájecí výhybku pro zesilovač v patce antény, který koncernové rádio umí samo přímo napájet po kabelu - prodejci autopříslušenství tomu říkají "fantómové napájení".
Při použití nekoncernového rádia lze pro napájení anténního zesilovače využít zapnutím rádia spínané napětí 12V na pinu č.5 v A-sekci ISO konektoru, které jinak má sloužit k aktivaci motoricky výsuvné antény nebo dalšího externího zesilovače - má označení "Remote", vodič s modrou barvou izolace.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Zas.... vánoce. Člověk bez auta kupuje autorádio člověku který se procesu výběru nesmí zúčastnit.
Ano, CD vyšla z módy. Dnes už bych taky nekoupil přehrávač bez USB.
Na druhou stranu, autorádia bývají dost opožděná, dodnes jezdí spousta aut, která mají autorádio pouze na kazety. Taková se prodávala ještě v tomto tisíciletí. Na linkový vstup se čekalo léta, a taky ho nemají všechny.
Ano, CD vyšla z módy. Dnes už bych taky nekoupil přehrávač bez USB.
Na druhou stranu, autorádia bývají dost opožděná, dodnes jezdí spousta aut, která mají autorádio pouze na kazety. Taková se prodávala ještě v tomto tisíciletí. Na linkový vstup se čekalo léta, a taky ho nemají všechny.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Zjistil sem pár věcí ohledně rádia. Jen se mi nedaří nikde na netu sehnat redukci z použitého konektoru na ISO.
- Přílohy
-
- Fotografie0157.jpg
- (186.84 KiB) Staženo 77 x
-
- Fotografie0134.jpg
- (225.11 KiB) Staženo 71 x
Tohle je konektor z origo výbavy rádia, jak píše Kubo, někde "v hlubinách" palubní desky musí být buď redukce na ISO, nebo je tento svazek nějakým jiným způsobem pospojovaný s původní kabeláží auta.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!