Sranda pro autaznalé+ sháním motor Š120,125,130

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pajosek2
Příspěvky: 3992
Registrován: 24 úno 2007, 01:00
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od pajosek2 »

Ty Fáčkové motory nebyly vůbec špatné,já mám ještě starou verzi s karburátorem a rozdělovačem r.v. 1993 a jela parádně a chytala na drc za každého počasí. Jen tam mám takovou kuriozitku.Já osobně se o to auto starém 8 let a baterku jsem neměnil.Před tím ji měla cca 2 roky moje současná žena a ta taky neměnila baterii. Jenže Fáčko kupovala od prvního majitele,který jí tvrdil,že je v tom autě vše původní. A včil mudrujte.
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.

Jenda_KL
Příspěvky: 1173
Registrován: 10 zář 2008, 02:00
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Jenda_KL »

EKKAR píše: i šádynu se "stříkačkou" z fáčka ´94...
ano, ve 125ce ten motor jezdil opravdu výborně, dvakrát jsem upálil spojku ))

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#18 Příspěvek od EKKAR »

Pájo - na baterce musí být vypálením/vytavením žhavou matricí přímo doplastu nádoby vyznačeno datum výroby ve stejným formátu, jako se to dělá na pneumatikách = 4 číslice, první dvojice = týden v roce, druhá dvojice = poslední dvojčíslí letopočtu. Zkus to omrknout. Pak sem případně napiš to datum a značku té baterky...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#19 Příspěvek od passion »

EKKAR píše:Jo, sorry - ten MPI je normální Bosch Motronic. to BMM je úklep.
Felicie MPI majú vstrek od Siemensu (Simos2P), nie Bosch (aj keď technicky vzaté je to to isté ako viac bodový Motronic).

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#20 Příspěvek od BOBOBO »

No já jsem na 130ce s kloubovými hřídeli nalítal přes 200tisíc , většinou s vozejkem z Rakous . A opravdu byly přímo vyráběny kusy 130ky s motorem z fáčka . Zítra nahlédnu do knïhy , byla to snad 136ka . Já měl tedy originál 130LS , asi to bylo jediné auto v mém životě , které si na sebe mnohonásobně vydělalo . Stará 120ka mi snad leží v drevníku (dostal jsem ji , nezkoušel) a za odvoz je Tvoje .

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#21 Příspěvek od pepik9 »


Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#22 Příspěvek od BOBOBO »

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=305 Tak ta 136ka je 130kový motor se zvýšenou kompresí a vyvložkovanými sedly , ale ne z fáva . Je fakt , že jsem viděl motor z fáčka zabudovaný v kastli 120ky , ale nenapadlo mne , že jest to samodomo . Kdybych to tenkrát tušil , tak jsem se pokusil tu hlavu sehnat . Takhle jsem si dal za dlouhé prachy sedla vyvložkovat a manželka pak motor uvařila a ta ztenčená litina u sedla praskla . :cry: Následovala koupě nové 130kové hlavy a stálé seřizování ventilů . Po zápřahu s vozejkem z Innsbrucku domů následovalo okamžitě seřizování ventilů , neb LPG a pedál plech na plech učinily své . Pozor ! I dnes jsou těsnění pod hllavu špatná jako před 25ti lety . Je zajímavé , že na 105ku a 130ku jsou ta těsnění v pořádku . A to se do mne ještě prodejce auto hobby obul , že jim kazím jméno ... Jedna díra pro vodu je 5ka místo 10ky a jedna úplně chybí .

Uživatelský avatar
xmurgi
Příspěvky: 402
Registrován: 23 dub 2007, 02:00

#23 Příspěvek od xmurgi »

Z pohladu "tuningu 105 - 130" idealne riesenie motor S136 (8 kanalova hlava... ) motor ktory bol technicky zhodny s favoritom az na nejake vynimky. Vzhladom na pocet vyrobenych kusov, je to pomaly zberatelska rarita.
Potom su uz zastavby typu motory z Favorita, Felicie, Fabie - musia sa riesit okrem pripojenia prevodovky problemy s inym sklonom motora. Abslotutne kutilstvo su creva z 1,4 MPI (vlozky, piesty, kluka, ojnice) v 130 bloku, ked sa k tomu naladi karburator, idealne riesenie na oblbnutie STK. :lol:

Co sa tyka problemov s hlavami a tesneniami, tak tam bol problem u vykonejsich verzii od 120GLS vyssie, hlinikove hlavy 130 motorov boli este haklivejsie. 90% problemov sposoboval element medzi volantom, pedalmi a sedackou, ked si neuvedomil, ze auto ma 12l chladiacej kvapaliny, ktoru treba aj precerpavat, jazda do kopca na 4ke vnizsich otackach bola ista cesta k vyvareniu a poskodeniu aspon tesnenia pod hlavou. Paradoxne na to netrpeli 105 a 120 ktore tolko nevladali, do kopca sa muselo na 3ke vo vyssich otackach, v tomto rezime uz bol motor daleko lepsie chladeny.

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#24 Příspěvek od denis15 »

Hlavní problém bylo 95% vadných termostatů, které se na tento zázrak techniky vyráběly. Po jeho kousnutí to šlo velmi rychle a litinová palice nemá výkyvy teplot moc ráda....každý tam nalil studenou vodu co vozil....
Jednou jsem jel s takovým "bastlem" (favo motor a zbytek 120ka) a dokážu si představit s tím v kombinaci s 5 kvaltem jezdit-jelo to hezky.
Baterku jsem taky řešil na jaře-měla na sobě vypálený rok 99-značka BOSCH tuším silver-ještě by fungovala, ale v zimě už měla problémy-tedy, felda s ní vždy chytila, ale potřebuju se na auto mít možnost spolehnout a ne někde zůstat stát kvůli vlastní blbosti.

Uživatelský avatar
no_-_name
Příspěvky: 257
Registrován: 13 pro 2007, 01:00
Bydliště: Mladá Boleslav

#25 Příspěvek od no_-_name »

a já mám za to, že dneska už tam ten motor legálně nejde, že už to škodovka přestala podporovat tyhle výměny :roll:
~Nestavte se mi na odpor! - Georg Simon Ohm ~

Uživatelský avatar
xmurgi
Příspěvky: 402
Registrován: 23 dub 2007, 02:00

#26 Příspěvek od xmurgi »

to denis:

Pokial sofer nemal zapchate usi a zalepene oci, tak to videl na teplomeri a pocul buchotat kvapalinu v systeme, stacilo zastavit zmacknut spravnu hadicu a islo sa dalej, termostat ostal otvoreny az do vychladnutia motora. Holt neboli to take user friendly auta ako dnesne a ked bolo za volantom technicke kopyto tak si to motor odskakal v plnej parade.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#27 Příspěvek od BOBOBO »

Já furt nwm o čem mluvíte . Měl jsem 130ku a nalítal s ní přes 200 000 a ani jednou nevařil . Jezdil jsem co týden v LÉTĚ otočky s plným vozejkem Innsbruck a plyn jedině na podlaze . Jen jsem měl navíc vyvedený spínač přes termostat na chladiči , protože když ještě byly kontroly na hranicích mezi zeměmi západu , tak specielně na přechodu z Rakouska do Německa to byly dlouhé fronty a do kopce se popojíždělo . Z Německa zpět do Rakous v Kufsteinu to už bývalo lepší .

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#28 Příspěvek od denis15 »

Škodovka ty výměny netolerovala nikdy-ještě tak 105 místo 120 atd, ale favo motor místo 120 nee. Bylo to po známosti. Ve feldě dokonce nemůžeš legálně přehodit 40 a 50KW motor jeden za druhý. Výmaz čísla z techničáku ti na toto nepomůže.
To xmurgi:
teplota většinou vyletěla celkem rychle a já osobně na teploměr nekoukám každých 5 minut-dnešní auta jej dokonce ani nemají a mají jen kontrolku přehřátí. A ve 120ce slyšet bouchat kapalinu v okruhu si ve 100km/h snad děláš prdel.... Ve 100km/h ses díval, jestli vedle tebe nevzlétá Airbus jaký to byl se 4kvaltem hukot (samozřejmě lehce nadneseně).
Samozřejmě pokud termostat byl OK, chladící soustava neměla netěsnosti a 🤐 uživatel nepoužil nejlevnější olej z Kaufu, bezproblémů najela 240tis. km. A to dokonce znám jednoho, co na jednom motoru bez GO najel 240tis. km-od novoty na plné syntetice (ačkoli tam nepatří) a výměny do 15tis. km.
Běžná praxe v rodině byla jako u Avie-co 65tis. km GO, aby to nežralo olej jako tank...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#29 Příspěvek od EKKAR »

denis15 píše:Škodovka ty výměny netolerovala nikdy-ještě tak 105 místo 120 atd, ale favo motor místo 120 nee. Bylo to po známosti. Ve feldě dokonce nemůžeš legálně přehodit 40 a 50KW motor jeden za druhý. Výmaz čísla z techničáku ti na toto nepomůže.
...
Blbost. Škoda AZNP Mladá Boleslav povolovala náhrady motorů podle přesných tabulek, kde bylo určeno který motor se může do které verze karosérie zamontovat - ano, netolerovaly se montáže motorů 130 do "užovek", protože pro tyto motory byla požadována kastle s podvozkem "emko" a příslušnou instalací brzdového systému a náprav (parametry brzdových válců, posilovače brzd, brzdových třmenů a zadních bubnových brzd se mezi "užovkou" a "emkou" dost podstatně odlišovaly). Po vyřazení čísla motoru z evidence pak u karosérie modelového ročníku ´84 a pozdějšího není nikde vůbec možno odlišit, jaký v ní má být motor - ani výrobce to neurčuje. Podobná pravidla platí i pro modelovou řadu Favorit 135/136, kde obě verze motorů jsou plně záměnné mezi sebou i bez povolení výrobce. Použití agregátu řady 748 (favorit) do skeletu řady 741 ("stodváca") je omezeno na přestavby podle úpravy předepsané výrobcem - spočívalo to především v náhradě některých podvozkových dílů za modernější kvůli vyššímu výkonu motorů řady favorit.

Teprve u typu, jehož produkce byla plně realizována po převzetí AZNP koncernem VW = u felicie došlo k přeznačení motorů na 3písmenný kód a také k zákazu vzájemných výměn těchto motorů mezi sebou - A TO POUZE NA ÚZEMÍ BÝVALÉHO ČESKOSLOVENSKA, protože například v Německu (a i v dalších zemích €U) jsou podobné přestavby národními předpisy tolerovány a stanovisku výrobce není přiznáván tak velký význam jako v Kocourkovsku.
Většina předpisů v těchto NEčeských a NEslovenských státech týkajících se přestaveb motorových vozidel se drží principu, že pokud je do vozidla vestavován komponent již homologovaný v jiném motorovém vozidle bez ohledu na značku, typ a původní zemi výroby, lze při obecném neporušování dalších předpisů o bezpečnosti a nepoškozování majetku a práv dalších subjektů taková vozidla bez problémů připustit k provozu = udělit nesériovou homologaci. Já osobně takový přístup pokládám za naprosto logický. Požadována je pouze úhrada nikoliv astronomického správního poplatku za udělení nesériové homologace. Proto je možné se setkat i na českých a slovenských silnicích s vozidlem Š110R s vestavěným motorem Chevrolet V8 o zdvihovém objemu necelých 8 litrů s regulérními poznávacími značkami Velké Británie nebo s Fábií první generace s motorem VW 1,8 TFSI registrovanou "na německých číslech", přestože výrobce do karosérie fábie nikdy tento agregát nemontoval.

denis15 dále píše:...
Běžná praxe v rodině byla jako u Avie-co 65tis. km GO, aby to nežralo olej jako tank...
Ano, "šáde" žraly olej, ale jen ty, kterým se nikdo nevěnoval. Pokud se o ně majitel dokázal postarat, bez překročení hranice spotřeby oleje 0,1-0,2l/1000km (= do 5l během jednoho výměnného intervalu, který u těchto motorů byl 10 000km) se pohybovala drtivá většina těchto motorů i bez dalších speciálních úprav, které byly u pozdějších typů realizovány sériově.
Jinak konstruované stírací kroužky a gufera na stopky ventilů dostaly v AZNP až motory řady 748 = favorit, které proto naprosto v pohodě dosahovaly "spotřeby" oleje nižší než 0,2litru mezi výměnami = během 15 000km. Hlavním důvodem instalace přídavných těsnicích elementů byl nikoliv přímý požadavek snížit spotřebu oleje, ale nutnost snížit průnik oleje do spalovacích prostorů kvůli ochraně katalyzátoru o jehož instalaci bylo u favoritů uvažováno od počátku jejich vývoje. Dělat "GO" po ujetí pouhých 65 000km byla ale i u šáde holá zbytečnost, tyto motory zcela běžně najížděly mezi rozsáhlejšími opravami intervaly mezi 80 000 a 120 000km, výjimkou nebyl nájezd do GO vyšší než 150 000km.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#30 Příspěvek od denis15 »

OK, dovolila tedy zástavbu favo motoru, ale za dodržení některých podmínek ovšem normální to bez tohoto nebylo (proto jsem psal že většinou po známosti). Otom, že by nepovolila 120 misto 105 jsem nepsal.
To že s kvalitním olejem nebyl problém jsem taky psal-pokud se to ojebalo tak platilo to co jsem psal dole-myslím, že jsem v ničem zásadně nekecal.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“