Ztráta dokladu o nákupu, jak na reklamaci?

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Killroy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4147
Registrován: 08 pro 2007, 01:00
Bydliště: Plzeňsko

Ztráta dokladu o nákupu, jak na reklamaci?

#1 Příspěvek od Killroy »

Vím, že už to tady určitě bylo, nicméně nemůžu to najít a tak znova: známý ztratil doklad o nákupu a nyní po roce potřebuje zboží reklamovat. Doklad současně sloužil jako záruční list.

Konkrétně jde o nějaký notebook, zakoupený cca před rokem v OK elektro. Jak postupovat? Předpokládal bych, že jeho výrobní číslo tam budou mít někde v systému.
Na SZ a maily od uživatelů se žádným přínosem pro toto fórum zásadně neodpovídám a mažu je bez přečtení…

Uživatelský avatar
galjo
Příspěvky: 1352
Registrován: 15 črc 2005, 02:00
Bydliště: záp.slovensko

#2 Příspěvek od galjo »

Ked to skenujú pri predaji , tak to majú, ale často sa stáva , že to nemá kto naskenovať a tým je kontrola o predaji horšie na tom.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#3 Příspěvek od p32 »

To je tvůj známej na tom špatně. Já osobně bych věděl jen jednu radu - přesné datum nákupu a vyhrožovat potom finanční kontrolou. Pokud nemají zapsané sériové číslo, tak jde ne o omyl, ale záměrné opomenutí (podvod). Určitě chtěli toho víc než jen peníze, tak zjistit víc informací.
V každém případě pokud si je jist tím nákupem a dalšími atributy, tak může zajít na finanční úřad na kontrolní oddělení a tam mu jistě dobře poradí.
Jiná věc by byla výrobní číslo podle kterého se dá v autorizovaném servise zjistit datum výroby a pokud je to ještě v záruce, tak oprava v autorizovaném servise. To zjištění a nutná režie jako náhradu za kupní doklad mohou podložit nějakým poplatkem, přece jen je to práce navíc.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#4 Příspěvek od EKKAR »

Doklad o nákupu lze podle českých §§§ nahradit věrohodným svědectvím třetí osoby o skutečnosti, že k danému nákupu došlo v daný den u konkrétního prodejce. Je to i v legislativě €U. Není potřeba účtenka, prodejce se může cukat jak chce, kdyby to kamarád dal k soudu, soud bude požadovat výpis z evidence prodejů a pokud se tam ten prodaný NTB najde, prodejce všecko zacvaká včetně toho soudu - nebát se a pohrozit prodejci soudem v případě, že pravdivě svědecky doložený nákup neuzná. Soud totiž není odkázaný jen na důkazy, který by měl dodat prodejce (a který je může zatajit) - výrobce nebo dovozce podle S/N výrobku musí na dotaz soudu uvést, jaký obchodní firmě NTB prodal a pokud to bude žalovanej obchodník, bude to jasný jako choceňskej tunel...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#5 Příspěvek od Crifodo »

EKKAR píše:Je to i v legislativě €U.
Fuj, že se ti huba nekroutí, brát si za pomocníka legislativu ojrobordelu.
Podle §619 O.z. je třeba k reklamaci doklad o zakoupení v daný den na daném místě, tuto povinnost má zákazník, ne prodejce, takže soud může těžko proti liteře zákona tlačit prodejce k úkonu, kterým je povinna druhá strana.
Ale hlavně jde o samotnou reklamaci, když už zákazník trotl ztratí potvrzení o koupi, není taktické tlačit na prodejce pilou v další věci (posílat na něj finančák atd), protože pak třeba klidně vystaví náhradní doklad o koupi jako projev dobré vůle, ale současně má jisté páky, jak zákazníkovi zpochybnit oprávněnost reklamace. Třeba vyšší moc (přepětí, statika atd)., spolupracující servis podrží prodejce a zákazník se může jít vyfotit.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

Huba se mi nekroutí, v tomhle už se ojebávat nenechám - PRODEJNÍ DOKLAD LZE NAHRADIT SVĚDECTVÍM TŘETÍ OSOBY . BASTA. Stačí se zeptat na krajský expozituře ČOI.

O finančáku bych se nezmiňoval, prodejci bych nabídnul dvě varianty - buď uzná svědectví a k reklamaci se postaví čelem, protože stejně mu veškeré prokazatelné náklady na vyřízení reklamace proplatí výrobce/dovozce, nebo zákazník s tím svědectvím půjde k soudu a náklady na vyřízení reklamace milýmu prodejci narostou o úhradu soudních výloh - a ty už mu výrobce/dovozce asi moc chtít pokrejt nebude...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#7 Příspěvek od p32 »

Nevím jestli jsem to popsal správně, ale kontrolní orgány na FÚ musí vědět co a jak a mají právo kdykoliv udělat kontrolu v prodejně (mimo jiné ještě 24 dalších institucí) a to z jejich hlediska naprosto jednoduchou -kontrolu povinné denní uzávěrky z daného dne. Vedoucí prodejny o tom ví moc dobře, takže je to jen jemný náznak ten odkaz na kontrolu z FÚ, která tam určitě nebude poprvé.
Reklamace neuznaná z důvodu přepětí je nesmysl, to by musel servis prokázat. A pokud by mysleli, že od blesku či bouřky, tak na to už jsou soudní znalci.

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#8 Příspěvek od mi-ro »

To je teorie. Realita bude asi jiná, jsem zvědav jak dopadne, dej vědět. Držím palce.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#9 Příspěvek od BOBOBO »

Já tedy nwm co říká zákon , ale dnes koupíš spoustu věcí zabalených , nevyzkoušených , bez dopsání výrobních čísel s tím , že až to doma rozbalíš , tak když bude problém , tak přineseš , když nebude , tak je vše OK a dnes běžně , i když balení záruční list obsahuje , není tento k reklamacím ani brán , stačí opravdu jen prodejní doklad . Ale bez něho jsi podle mne na kolenou a tak ti nezbyde , než se o nich k prodejci připlazit .

Uživatelský avatar
Killroy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4147
Registrován: 08 pro 2007, 01:00
Bydliště: Plzeňsko

#10 Příspěvek od Killroy »

Pánové díky za podněty. Předám dál a ještě poreferuju. Vzhledem k tomu, že majitel je tak trochu truhlík, tak bojím, bojím, že to špatně dopadne.. :cry:


.
Na SZ a maily od uživatelů se žádným přínosem pro toto fórum zásadně neodpovídám a mažu je bez přečtení…

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#11 Příspěvek od p32 »

Pokud by nákup byl tak, jak popsal Bobobo, tak nevím, nevím. Bez dokladu jedině s prosíkem, když byl už někdo tak hloupý a nešel si po těch 10-14 dnech potvrdit ten záručák a nákupní doklad ztratil. A to ještě jen spoléhat na to, že si na něho dotyčný prodejce vzpomene, takže se vyplatí asi při nákupu dělat i šaškárny. :lol:
I tak napiš, jak to dopadlo a proč.

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#12 Příspěvek od termit256 »

FU ti zadny doklad neda, maji mlcenlivost. Pri kontrole musi FU nove uvest duvod kontroly a ztraceny dolkad mezi to urcite nepatri. Na "svedectvi" pozor, muzou se vytasit s kamerovym zaznamem a krive svedectvi je trestny cin. Seriove cisla nikde evidovat nemusi, dokonce ani jednotlive nakupni doklady, pokud vedou sklad korunou. Nejschudnejsi cesta je asi domluva podle serioveho cisla a data vyroby se servisem, ale tezko rict jak se k tomu postavi.

Uživatelský avatar
Lukar
Příspěvky: 411
Registrován: 18 čer 2009, 02:00
Bydliště: Karviná

#13 Příspěvek od Lukar »

Ještě pomůže, jestli tam platil kartou. Za poplatek dostane v bance výpis plateb a podle čísla platby jde dohledat zbytek.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#14 Příspěvek od BOBOBO »

Ale oni se s tebou fakt v tom obchoďáku nebaví . Třeba v EW v Hradci si něco vybereš , zaplatíš a dojdeš na výdejní místo , kde dostaneš zabalenou krabici a padej . Řeč běž jinam neplatí , když to co nyní chceš mají momentálně nejlevnější .... To co napsal lukar je k zamyšlení , ostatní jsou zbytečnosti .

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#15 Příspěvek od Crifodo »

K té zmínce o křivém svědectví. Jestli chce někdo léčit vstřícnost prodejce vůči vlastní zapomětlivosti a bordelu nějakým falešným svědkem, tak to je s prominutím kripl první kategorie. Mimochodem, ten problém pozice zákazník vs. prodejce / výrobce má jako většina problémů DVA úhly pohledu.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“