Nabíječka pro nepřetržité nabíjení Pb aku
Moderátor: Moderátoři
Na to se nedá přesně odpovědět. Záleží to na celé řadě okolností. Prostě tam bude o trošku víc než bez připojené nabíječky.
Prostě už to neřeš, je to mnohokráte vyzkoušené a ověřené více lidmi - funguje k plné spokojenosti.
Prostě už to neřeš, je to mnohokráte vyzkoušené a ověřené více lidmi - funguje k plné spokojenosti.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Ja mám prichystaný na zbastlenie trochu iný systém. Tu ide o nafťák, často sa štartuje a málo jazdí, k tomu imobilizér a rádio, takže treba trochu viac šťavy. Takže zdroj pre MMDS anténu 18V/300mA, v ňom je mostík a elyt. Doplním stablec 7812, proti kostre ho podopriem dvomi alebo tromi diódami, aby som to zdvihol na tých 13,8-14V a k aku. Alebo radšej LM317? Čo na to odborníci?
To je také možné řešení, jenom bych se bál přetížení toho tráfka, když baterka bude více vybitá, protože tam nemáš omezení proudu.
I v tomto případě by bohatě vyhověla žárovka (bez jakékoliv další stabilizace).
I v tomto případě by bohatě vyhověla žárovka (bez jakékoliv další stabilizace).
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Na stabilizácii trvám, i keby len ZD. Trafo preťaženie nevydrží, odíde tepesná poistka, to je fakt. Máme elegantné riešenie s prúdovým obmedzením 300mA? Napadá mi tranzistor s odporom sťahujúci ten stablec. Ale iste sú lepšie riešenia.
Možno L200
Zmena, L200 kupovať nebudem, to za to nestojí. Možno dám fakt žiarovku a LM317. Ešte pozriem archív, adaptérov mám viac.
Možno L200
Zmena, L200 kupovať nebudem, to za to nestojí. Možno dám fakt žiarovku a LM317. Ešte pozriem archív, adaptérov mám viac.
Naposledy upravil(a) Duvsan dne 07 pro 2012, 12:37, celkem upraveno 1 x.
Dělej jak myslíš, ale té autobaterii je při tomto velmi malém proudu úplně "šumák" jestli je tam zapojena je žárovka, nebo "sálovej počítač".
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Myslím, že pokud tam je rádio, centrál a jiné nesmysly, běžný odběr naprázdno auta bude alespoň 60mA, tedy zbývá nějakých 240mA na dobíjení. Ve velkých mrazech bych to viděl na udržovací stav . Osobně jsem minulou zimu pouštěl každou noc 1A do baterky a nevařila ani jednou. Bylo to v těch -10 a více. Připadal jsem si jak s elektromobilem. Teď mám baterku novou a klid .