Nabíječka gelové baterie 12V/6Ah
Moderátor: Moderátoři
Nabíječka gelové baterie 12V/6Ah
Ve skutru mám tady tu gelovou baterii, všude se píše že by se neměla nabíjet na autonabíječce a nemělo by se při nabíjení překročit 14,1-14,4V. Nemáte někdo víc informací, co tyhle gelovky nemají rádi, a nějakej link na nabíječku (spíš návod, rád si něco postavím než koupím). Díky
Třeba tohle http://www.uoguelph.ca/~antoon/circ/bcgla.htm
Jo tak podle tebe gelovka není olověný akumulátor?
To je mi novinka.
Je to olověný akumulátor, kterému touhle nabíječkou, použitou podle návodu, neublížíš. Věř Jasinovi.
Ostatně na akumulátory s tekutým elektrolytem je tahle nabíječka poněkud slabá, normální autobaterii dokáže nanejvýš udržovat, ale vybitou nabít nezvládne dřív, než tak za tři dny
To je mi novinka.
Je to olověný akumulátor, kterému touhle nabíječkou, použitou podle návodu, neublížíš. Věř Jasinovi.
Ostatně na akumulátory s tekutým elektrolytem je tahle nabíječka poněkud slabá, normální autobaterii dokáže nanejvýš udržovat, ale vybitou nabít nezvládne dřív, než tak za tři dny
Chemicky jsou totožné, mechanicky jsou gelovky asi tak o řád odolnější než kapalinovky, navíc jsou hermetický a nejsou závislý na poloze, ve který se používají - tedy alespoŇ výrobci to tvrdí. Elektricky jsou gelovky trochu choulostivější, právě kvůli té hermetizaci - neměla by se překročit nabíjecí mez cca 14,4V kvůli plynování a ze stejného důvodu nemají rády vyšší hodnoty nabíjecího i vybíjecího proudu. Co je pro uživatele asi největší rozdíl, běžně se neprodávají obě varianty v mechanicky a rozměrově záměnné variantě, na rozdíl od např. běžných burelových monočlánků, alkalických článků a NiCd/NiMH akumulátorů. Výjimkou jsou americké autobaterie DELPHI - jsou to gelovky, vlastně civilní klony baterií, které NASA provozovala v letech 1970-72 ve vozítkách Lunar Rover při výpravách APOLLO na Měsíc, pro tento program byly totiž gelové Pb baterie původně vyvinuty...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Nakonec klapla nabíječka od EZK se švábem UC3906, pokud by jste ji někdo stavěl a chtěl s ní nabíjet také autobaterie, zvažte vynechání výk. diody v kladný větvi mezi výkonovým tranzistorem a baterií, při velkých nabíjecích proudech hodně topí a ohřívá i přes vývody okolí na dps včetně součástek.Podle katalogu je to ochrana IO proti otočení polarity baterie.EKKAR píše:Chemicky jsou totožné, mechanicky jsou gelovky asi tak o řád odolnější než kapalinovky, navíc jsou hermetický a nejsou závislý na poloze, ve který se používají - tedy alespoŇ výrobci to tvrdí. Elektricky jsou gelovky trochu choulostivější, právě kvůli té hermetizaci - neměla by se překročit nabíjecí mez cca 14,4V kvůli plynování a ze stejného důvodu nemají rády vyšší hodnoty nabíjecího i vybíjecího proudu. Co je pro uživatele asi největší rozdíl, běžně se neprodávají obě varianty v mechanicky a rozměrově záměnné variantě, na rozdíl od např. běžných burelových monočlánků, alkalických článků a NiCd/NiMH akumulátorů. Výjimkou jsou americké autobaterie DELPHI - jsou to gelovky, vlastně civilní klony baterií, které NASA provozovala v letech 1970-72 ve vozítkách Lunar Rover při výpravách APOLLO na Měsíc, pro tento program byly totiž gelové Pb baterie původně vyvinuty...
Osobně bych vynechání diody nedoporučoval, raději použít takovou, která jde přidělat na chladič. Při zkratování či přepólovaní svorek je to jediná jakáž takáž ochrana IO..
Jinak zkušenosti se stavbou i samotnou nabíječkou s UC3906N jsem popsal v jiném vlákně:
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=22552
Jinak zkušenosti se stavbou i samotnou nabíječkou s UC3906N jsem popsal v jiném vlákně:
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=22552