Desulfatácia PB Akku
Moderátor: Moderátoři
Pri troche šikovnosti to auto ani nepozná. Pod svorku pólu akumca namotáš pár závitov tenkého drátu, koniec zapojíš na jednu svorku ampérmetra, druhú svorku A-metra na odpojovanú klemu. Keď to budeš mať, odpojíš klemu a okruh sa ti uzavrie cez ampérmeter a pritom sa okruh nepreruší. Inak palubnému počítaču by to malo byť jedno, len niektorým alarmom a rádiám výpadok napájania vadí.
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
- czatlantis
- Příspěvky: 1012
- Registrován: 10 čer 2009, 02:00
Atlantisi, akorát že pokud potřebuje změřit KLIDOVEJ ODBĚR auta, tak mu ten proudovej zdrojík zapojenej někam do zásuvky uvnitř auta neudělá moc dobrou službu, nemyslíš? Příště, než zas něco plácneš, přečti si o čem je vlákno aspoň na předchozí stránce...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- czatlantis
- Příspěvky: 1012
- Registrován: 10 čer 2009, 02:00
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Získal jsem pár olověných baterek do kamery 12V/2,3Ah, fungl nových, akorát z roku 92 Můžete uzavírat sázky, jestli se je povede oživit
Byly úplně mrtvé, jakoby přerušené, naprázdno napětí pár mV. Ukázalo se, že jsou úplně suché, zkusil jsem do jedné doplnit destilku, vešlo se 10 ml do každého článku, než začal baterkou téct proud. Nabíjím je tou desulfatační nabíječkou se žárovkou, proud pomalu roste, napětí na baterce taky. Ze začátku bylo nulové, teď už je přes 4,6 V.
Byly úplně mrtvé, jakoby přerušené, naprázdno napětí pár mV. Ukázalo se, že jsou úplně suché, zkusil jsem do jedné doplnit destilku, vešlo se 10 ml do každého článku, než začal baterkou téct proud. Nabíjím je tou desulfatační nabíječkou se žárovkou, proud pomalu roste, napětí na baterce taky. Ze začátku bylo nulové, teď už je přes 4,6 V.
...to nemusí byť tak úplne pravda, pretože Pb akumulátor je o. i. o chémii, čase a teplote.EKKAR píše:...Kdyby to bylo baterkou, byly by problémy s každým studeným startem, nejenom s tím prvním po odstavení přes noc nebo delším...
czatlantis píše:já bych ještě zapojil do cigaretovýho zapalovače(co je zapojen pořád, třeba ten v kufru jestli to tak i u toho auta funguje) počas přepojování nějakej proudově omezenej zdroj (aby při zkratu při přepojování u baterky neshořelo pojistku). A pak můžeš baterku i úplně odpojit
...ale on mu radí ako predísť resetu niektorých (napr. kódovaných) zariadení, alebo spotrebičov po dobu (aj veľmi krátku), kedy je akumulátor odpojený od palubnej siete (napr. kvôli príprave merania kľudového odberu).EKKAR píše:Atlantisi, akorát že pokud potřebuje změřit KLIDOVEJ ODBĚR auta, tak mu ten proudovej zdrojík zapojenej někam do zásuvky uvnitř auta neudělá moc dobrou službu, nemyslíš? Příště, než zas něco plácneš, přečti si o čem je vlákno aspoň na předchozí stránce...
Parafrázujem EKKARa pre EKKARa: Nabudúce ak niečo trepneš, prečítaj si... ...však vieš... ...a vlákno je aj tak pôvodne o desulfatácii Pb akumulátorov...
P. S.: na tento príspevok nemusíš reagovať ak sám nechceš...
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Ono kdybys četl hlavně ty sám, tak o způsobech změření kliďáku auta už jsem tady psal nejenom já, ale i hodně dalších - a dost dávno tomu. A nejenom v tomhle dredu - a taky ne jenom na tomhle fóru. Prostě přicházíš "s krížikom na cintorín vyše roka po funuse" a doslova mlátíš prázdnou slámu.FF píše:blablabla
P. S.: na tento príspevok nemusíš reagovať ak sám nechceš...
@Lukas-Peca - blahopřeju, pokud ty baterky vyschly, nebudou tolik zasulfátovaný jako by byly držený bez náboje s kapalným elektrolytem. Odhadem z nich dostaneš kapacitu zhruba 50%+něco z původní hodnoty a samovybíjení bude jako u normálního olova - to není ovlivněný ani tak tou sulfatací, jako nečistotama v elektrodách a teplotou elektrolytu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Z toho samovybíjení mám obavy kvůli tomu, že jsem použil nějakou destilku, co jsem našel doma, dost možná je to jen demi-voda, navíc už docela stará. V destilce se prý rozpouští CO2 ze vzduchu a taková voda se stává vodivou. Proto se má skladovat v uzavřených plných nádobách.
Nicméně baterka se přes noc vůbec nevybila. Při vybíjení proudem 2C do bodu, kdy začíná napětí rychle klesat, má kapacitu asi 0,5 Ah, ale to bylo teprve první vybíjení, další možná bude vypadat jinak. Při nabíjení začíná plynovat při 14,3 V. Prostě vypadá zdravě, přestože je 21 let stará.
Nicméně baterka se přes noc vůbec nevybila. Při vybíjení proudem 2C do bodu, kdy začíná napětí rychle klesat, má kapacitu asi 0,5 Ah, ale to bylo teprve první vybíjení, další možná bude vypadat jinak. Při nabíjení začíná plynovat při 14,3 V. Prostě vypadá zdravě, přestože je 21 let stará.
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
na tom obrazku ty diody, to staci rict v obchode tyto cisla a pismenka a oni mi je prodají?EKKAR píše:Ten desulfátor je docela síla - rozhodně tam chybí důležitá podmínka pro jeho fungování: musí se připojovat k baterii, která je trvale dobíjena zdrojem malého proudu jako udržovacím/konzervačním dobíječem, který navíc musí být zkratuvzdorný. Pokud se připojí k baterii bez konzervačního dobíječe, velice rychle ji svým pulsováním vybije a pokud se ta baterie zase hodně rychle nedobije, odešle ji milý "desulfátor" do pekel. Na obrázku je jednoduchý desulfatační dobíječ, který po připojení k akumulátoru na 24 hodin umí regenerovat zhruba 10% jeho kapacity. Kdo ho bude chtít nechat připojený dlouhodobě, musí jako trafo použít kus se sekundárním proudem asi 0,5A a použít kontrolkovou žárovku 24V/2W. VŠECHNY HODNOTY JSOU PRO AKUMULÁTOR 44-55Ah, běžně používaný v nejobvyklejších vozech. Pro akumulátory s větší kapacitou JE NENÍ POTŘEBA UPRAVOVAT - protože malé proudy olověnému akumulátoru neškodí, naopak mu prospívají.
http://www.ebastlirna.cz/modules/Forums ... r1_611.jpg
Ty co jsou na tom obrázku nekoupíš, cca 20 let už se nedělají. Když si ale koupíš P600D a 1N4007, tak docela snadno poznáš, kam která patří... Místo té P600D bych radši dal nějakou na 10A, to už se ale budeš muset poradit ohledně konkrétního typu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!