O Italech a tak (odděleno)

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
txx
Příspěvky: 255
Registrován: 31 bře 2008, 02:00
Bydliště: Brno

#16 Příspěvek od txx »

[quote="ok1hga"]poslední kloudný Fiati . . .
124
ano ale v Rusku je museli trochu vylepšit :D sibiřská zima je potvora
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Lada_2101.jpg

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#17 Příspěvek od EKKAR »

Proti originálu nevylepšili vůbec nic - naopak, snížili kompresní poměr, aby motor vůbec byl ochotnej tolerovat to, co Rusáci vydávají za benzín - a z obdobnýho důvodu i změnili otryskování karbce, aby to celý vůbec bylo ochotný startovat - a osadili tlumiče schopný vydržet savjétskije darógi ... Žigul je tak až na pár těchto detailů identickej s Fiatem 124 (pozdější verze s obdélníkovýma světlama pak s Fiatem 125).
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#18 Příspěvek od kbulda »

Na 125 Fiata tady mám nové listové pera, kdyby někdo potřeboval.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#19 Příspěvek od TAKJAN »

Nejlíp se startoval Spartak. Měl ještě mechanické spínání startéru (zatažením, ne elmagnet-mlaďoši neviděli). Nejprve lehce protočit bez zapalování, pak zapnout a na ťuk. Jináč měl kliku a ta dovedla kopnout:)-

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#20 Příspěvek od procesor »

Aj vypúšťací ventil na chladiacu kvapalinu-vodu. Ani neviem či v tom čase (1957) bolo čo nemrznúce naliať. Iba ak trafo-olej.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#21 Příspěvek od EKKAR »

Ale kdo to uměl s klikou, natočil ho i na tři placatý baterky. A stejně tak i starou Oktávku, Feldu a "tisícovku" alias "litra". Novější řady (Š100/110 a Š105/120/130) už ne bez úprav - nešlo to bez zásahu do zadního čela, kde nebyla už z výroby díra pro zastrčení kliky a bez výměny matky držící na klice hlavní řemenici, kde originálně už nebyl náběh pro kliku...

Ale nikdy snad nezapomenu na ty udivený xichty kolemjdoucích a čumilů v oknech, když jsem ještě v 90.letech před barákem po neúspěšným pokusu o natočení staré Octavie startérem vytáhnul z kufru kliku a odklopil přední tabulku SPZ... Čuměli jak nahá (_!_) z roští, když jsem zatáhnul ruční brzdu, nasadil kliku, s vypnutým zapalováním protočil motor několikrát dokola, natáhnul si jeden válec "pod kompresi", otevřeným okýnkem zapnul zapalování a pak před autem jen zlehka cuknul klikou... A během dalších vteřin už jsem házel kliku do kufru a odjížděl jako by se nechumelilo, zatímco oni čekali šachování se startovacíma kabelama nebo tlačným lanem... :D :D :D

A pozor - novější verze Octavie a Felicie už měly startér s elektromagnetem, startovaly se tak normálním otočením klíčku ve spínačce! Spartak už to nestihnul, jeho výroba skončila dřív - takže u Spartaků byly pod střední částí palubní desky 2 slonovinově zbarvený plastový táhla, jedno byl sytič, druhý tahací startér, u Felin a Octavií s elektromagnetem ale bylo táhlo už jenom 1 - sytič! Stejně tak se u nich do pozdějších sérií dalo koupit i řazení na podlaze - ne jen pod volantem, jako to bylo na začátku výroby!!!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
reese
Příspěvky: 116
Registrován: 06 led 2008, 01:00
Bydliště: Mostecko

#22 Příspěvek od reese »

Výchozí byl opravdu F124, ale na přání objednatele bylo v Turíně provedeno mnoho změn (posílení el. instalace, zvětšení "světlosti" kvůli terénu..) a jedna zásadní přepracování motoru z OHV na OHC.
reese

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#23 Příspěvek od rezis »

Startoval jsem klikou snad okolo roku 2000 moskviče 2138.
Super na něm byly žaluzie před chladičem ovládnaé z místa řidiče. Tedy spíše podle provedení to bylo proti kulkám letícím na chladič 8O
Jinak ten tahací nesmysl na startování měl i Polski Fiat 126 - maluch
Fiaťáci jsou agenti jak blázen. pořád něco vymýšlejí. Bohužel jsou natolik horkokrevní, že než něco dotáhnou do spolehlivosti tak mají jiný nápad. Třeba i slavné žiguly jsou původně Fiaty.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#24 Příspěvek od denis15 »

S těma Italama to je asi o štěstí :-). Známý měl Fiat Tempra 1,9TD. Starý pekáč ale v jakékoli zimě 2x nažhavit a šel na brnk. Známý tehda kouřil dlouhé Petry tak to nakopl, zapnul digi klimu na AUTO a šel pod stříšku u baráku. Jak dokouřil, auto topilo, nemusel škrábat okna a jel. Jak šlo z baráku, mělo přes 500kkm a motor byl to nejlepší, co tam bylo :-). Paradoxně neodjel 3x a to tehdy, když si nechal zapnutý vyhřívaný podprdelník v zapalovači ;-). V rodině je jedno Tipo-160kkm a celkem OK a Marea-ta cvrliká jako diesel ale taky jezdí :-). Osobně bych se Itala (Fiatu) nebál ale to jen díky tomu, že se drbu v elektrice, jinak ani prda :-). Lancia, Alfa-to musí být člověk srdcař a to auto milovat, jinak jako konzument by se zbláznil. Na tomto se shodli i na Italcars forech.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#25 Příspěvek od rezis »

Alfy jsou krásné. Jen jak říkáš. Jsou vtipy jako proč se řidiči Alf nezdraví...
protože se před jízdou už všichni ráno potkali v servise..
Ale asi v rámci toho jak se pořád v takových věcech hrabu bych do ní šel. Ten vzhled je prostě...
Jinak ještě bych rýpnul do oktávek. Tedy řekl bych koktávek (Octávia Tdi, ale to bych asi nerozdýchal)
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od ZdenekHQ »

S tím Spartakem jste měli asi štěstí - já si to pamatuju velmi matně, protože mě bylo pár let, ale otec tam na zimu vždycky dával jinej motor a říkal mě, že je z traktoru. Obecně ten Spartak přes zimu stál v garáži a jednou se dokonce stalo, že si z něho myši udělaly ubytovnu a sežraly, co se dalo.

Nakonec byl Spartak prodán, sotva odjel, a za těžkých socialistických 60kKč byla zakoupena stodvacítka.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#27 Příspěvek od Atlan »

EKKAR píše:Proti originálu nevylepšili vůbec nic - naopak, snížili kompresní poměr, aby motor vůbec byl ochotnej tolerovat to, co Rusáci vydávají za benzín - a z obdobnýho důvodu i změnili otryskování karbce, aby to celý vůbec bylo ochotný startovat - a osadili tlumiče schopný vydržet savjétskije darógi ... Žigul je tak až na pár těchto detailů identickej s Fiatem 124 (pozdější verze s obdélníkovýma světlama pak s Fiatem 125).
No neviem ale +/-800 zmien na aute je uz slusne cislo.... Okrem ineho celkom novy motor, na tu dobu pokrokovy, jednoduchy a odolny.(liatinovy blok, 5krat ulozena kluka, hlava zliatiny hlinika (nepraskala ako na skodovke) neskor unifikovana pre vsetky objemy (nie ako skoda co hlava to ina farbicka na nej), tvrdene sedla ventilov od zaciatku, plno prietokovy cistic oleja) Zosilnene plechy karoserie, alternator namiesto dynama, vykonejsi starter, vecia spojka, vecsie synchrony v prevodovke, silnejsie capy prednej napravy a riadiace tyce. O dost vykonesie vykurovanie.... pri -25, v nutri +25, pri nohach +30st.

Uz len fakt ze dokial sa vyrabal fiat 124, lada mala zakazany vyvoz auta na trhy, okrem ineho bola lepsia ako fiat124.
Naposledy upravil(a) Atlan dne 29 pro 2012, 14:34, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#28 Příspěvek od Hill »

Spartaka Š440/1958 s řízením vpravo jsem zakonzervoval, hodil na špalky a odhlásil 1983, o deset let později jsme ho z těch špalků sundali, dolili půllitr oleje a do nádrže pár litrů benzínu, chvíli točili klikou (dostal sedmiletou baterku, takže startérem ji rasovat ne-e), a rovnou s ním jeden veteránista odjel, protože fungovalo všechno.
Že by Spartak nějak chutnal myším, jsem si nevšiml.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od ZdenekHQ »

Ty myši žraly všechno, co našly. Zatímco u mě doma jsem za 20 let viděl tak dvě, z toho jedna byla usušená na troud, tak v původním domě se díky slepicím, králíkům, ve sklepě ještě netopýrům a pavoukům vesele množily. Jako kluk jsem je střílel vzduchovkou i mezi králíkama, slepice je konzumovaly zaživa, navíc slepice místo v kurníku spaly na třešni, prostě se jim tam víc líbilo.. :D
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#30 Příspěvek od TAKJAN »

Se spartakem jsem taky jezdil v zimě za holkou. A protože tenkrát se na fridex moc nehrálo, musel odjezdit ty 2 km tam a pak zpět bez vody. Nenechalo to na něm následky:-)

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“