Desulfatácia PB Akku

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#466 Příspěvek od Duvsan »

Nový (pol roka) Pioneer. Zmerať mám tak, že pri vypnutom aute odpojím aku a dám cez ampérmeter? Čo na to palubný počítač?

Uživatelský avatar
helios
Příspěvky: 2914
Registrován: 08 srp 2007, 02:00
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

#467 Příspěvek od helios »

Pri troche šikovnosti to auto ani nepozná. Pod svorku pólu akumca namotáš pár závitov tenkého drátu, koniec zapojíš na jednu svorku ampérmetra, druhú svorku A-metra na odpojovanú klemu. Keď to budeš mať, odpojíš klemu a okruh sa ti uzavrie cez ampérmeter a pritom sa okruh nepreruší. Inak palubnému počítaču by to malo byť jedno, len niektorým alarmom a rádiám výpadok napájania vadí.
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#468 Příspěvek od p32 »

V zásadě přemýšlej o tom, které zařízení by chtělo po novém připojení baterky naťukat nějaký ochranný kód a tento si raději připrav než začneš něco dělat s baterkou. Jinak postupuj tak, jak psal helios, ale jistota je jistota při náhodném úplném odpojení baterky.

Uživatelský avatar
czatlantis
Příspěvky: 1012
Registrován: 10 čer 2009, 02:00

#469 Příspěvek od czatlantis »

já bych ještě zapojil do cigaretovýho zapalovače(co je zapojen pořád, třeba ten v kufru jestli to tak i u toho auta funguje) počas přepojování nějakej proudově omezenej zdroj (aby při zkratu při přepojování u baterky neshořelo pojistku). A pak můžeš baterku i úplně odpojit

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#470 Příspěvek od EKKAR »

Atlantisi, akorát že pokud potřebuje změřit KLIDOVEJ ODBĚR auta, tak mu ten proudovej zdrojík zapojenej někam do zásuvky uvnitř auta neudělá moc dobrou službu, nemyslíš? Příště, než zas něco plácneš, přečti si o čem je vlákno aspoň na předchozí stránce...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
czatlantis
Příspěvky: 1012
Registrován: 10 čer 2009, 02:00

#471 Příspěvek od czatlantis »

myslel jsem zapojit zdroj, přezapojit baterku přes ampérmetr a pak ten zdroj odpojit. Aby při manipulaci s konektorama u baterky nedošlo ke krátkodobýmu odpojení. Neboj, četl jsem to co chce.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#472 Příspěvek od Duvsan »

Je to otcove auto a aku je blbo prístupný. Neviem, kedy meranie uskutočním. Potom písnem.

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#473 Příspěvek od Lukas-Peca »

Získal jsem pár olověných baterek do kamery 12V/2,3Ah, fungl nových, akorát z roku 92 :D Můžete uzavírat sázky, jestli se je povede oživit :wink:

Byly úplně mrtvé, jakoby přerušené, naprázdno napětí pár mV. Ukázalo se, že jsou úplně suché, zkusil jsem do jedné doplnit destilku, vešlo se 10 ml do každého článku, než začal baterkou téct proud. Nabíjím je tou desulfatační nabíječkou se žárovkou, proud pomalu roste, napětí na baterce taky. Ze začátku bylo nulové, teď už je přes 4,6 V.

Uživatelský avatar
FF
Příspěvky: 10
Registrován: 03 lis 2012, 01:00

#474 Příspěvek od FF »

EKKAR píše:...Kdyby to bylo baterkou, byly by problémy s každým studeným startem, nejenom s tím prvním po odstavení přes noc nebo delším...
...to nemusí byť tak úplne pravda, pretože Pb akumulátor je o. i. o chémii, čase a teplote.

czatlantis píše:já bych ještě zapojil do cigaretovýho zapalovače(co je zapojen pořád, třeba ten v kufru jestli to tak i u toho auta funguje) počas přepojování nějakej proudově omezenej zdroj (aby při zkratu při přepojování u baterky neshořelo pojistku). A pak můžeš baterku i úplně odpojit
EKKAR píše:Atlantisi, akorát že pokud potřebuje změřit KLIDOVEJ ODBĚR auta, tak mu ten proudovej zdrojík zapojenej někam do zásuvky uvnitř auta neudělá moc dobrou službu, nemyslíš? Příště, než zas něco plácneš, přečti si o čem je vlákno aspoň na předchozí stránce...
...ale on mu radí ako predísť resetu niektorých (napr. kódovaných) zariadení, alebo spotrebičov po dobu (aj veľmi krátku), kedy je akumulátor odpojený od palubnej siete (napr. kvôli príprave merania kľudového odberu).
Parafrázujem EKKARa pre EKKARa: Nabudúce ak niečo trepneš, prečítaj si... ...však vieš... ...a vlákno je aj tak pôvodne o desulfatácii Pb akumulátorov... :roll: :idea:

P. S.: na tento príspevok nemusíš reagovať ak sám nechceš...

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#475 Příspěvek od Lukas-Peca »

Baterka zázračně ožila 8O 8O
Ještě se uvidí, jakou bude mít kapacitu a samovybíjení, ale zatím vypadá dost dobře!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#476 Příspěvek od EKKAR »

FF píše:blablabla

P. S.: na tento príspevok nemusíš reagovať ak sám nechceš...
Ono kdybys četl hlavně ty sám, tak o způsobech změření kliďáku auta už jsem tady psal nejenom já, ale i hodně dalších - a dost dávno tomu. A nejenom v tomhle dredu - a taky ne jenom na tomhle fóru. Prostě přicházíš "s krížikom na cintorín vyše roka po funuse" a doslova mlátíš prázdnou slámu.


@Lukas-Peca - blahopřeju, pokud ty baterky vyschly, nebudou tolik zasulfátovaný jako by byly držený bez náboje s kapalným elektrolytem. Odhadem z nich dostaneš kapacitu zhruba 50%+něco z původní hodnoty a samovybíjení bude jako u normálního olova - to není ovlivněný ani tak tou sulfatací, jako nečistotama v elektrodách a teplotou elektrolytu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#477 Příspěvek od Lukas-Peca »

Z toho samovybíjení mám obavy kvůli tomu, že jsem použil nějakou destilku, co jsem našel doma, dost možná je to jen demi-voda, navíc už docela stará. V destilce se prý rozpouští CO2 ze vzduchu a taková voda se stává vodivou. Proto se má skladovat v uzavřených plných nádobách.

Nicméně baterka se přes noc vůbec nevybila. Při vybíjení proudem 2C do bodu, kdy začíná napětí rychle klesat, má kapacitu asi 0,5 Ah, ale to bylo teprve první vybíjení, další možná bude vypadat jinak. Při nabíjení začíná plynovat při 14,3 V. Prostě vypadá zdravě, přestože je 21 let stará.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#478 Příspěvek od tomasjedno »

Lukas-Peca píše:...Při vybíjení proudem 2C do bodu, kdy začíná napětí rychle klesat, má kapacitu asi 0,5 Ah, ale to bylo teprve první vybíjení...
To vůbec nic neříká - při vybíjení proudem 0,1C to bude něco mezi 1 a 3 Ah (podle toho, jakou má akumulátor Peukertovu konstantu).

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 214
Registrován: 02 říj 2010, 02:00

#479 Příspěvek od pawka »

EKKAR píše:Ten desulfátor je docela síla - rozhodně tam chybí důležitá podmínka pro jeho fungování: musí se připojovat k baterii, která je trvale dobíjena zdrojem malého proudu jako udržovacím/konzervačním dobíječem, který navíc musí být zkratuvzdorný. Pokud se připojí k baterii bez konzervačního dobíječe, velice rychle ji svým pulsováním vybije a pokud se ta baterie zase hodně rychle nedobije, odešle ji milý "desulfátor" do pekel. Na obrázku je jednoduchý desulfatační dobíječ, který po připojení k akumulátoru na 24 hodin umí regenerovat zhruba 10% jeho kapacity. Kdo ho bude chtít nechat připojený dlouhodobě, musí jako trafo použít kus se sekundárním proudem asi 0,5A a použít kontrolkovou žárovku 24V/2W. VŠECHNY HODNOTY JSOU PRO AKUMULÁTOR 44-55Ah, běžně používaný v nejobvyklejších vozech. Pro akumulátory s větší kapacitou JE NENÍ POTŘEBA UPRAVOVAT - protože malé proudy olověnému akumulátoru neškodí, naopak mu prospívají.
http://www.ebastlirna.cz/modules/Forums ... r1_611.jpg
na tom obrazku ty diody, to staci rict v obchode tyto cisla a pismenka a oni mi je prodají?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#480 Příspěvek od EKKAR »

Ty co jsou na tom obrázku nekoupíš, cca 20 let už se nedělají. Když si ale koupíš P600D a 1N4007, tak docela snadno poznáš, kam která patří... Místo té P600D bych radši dal nějakou na 10A, to už se ale budeš muset poradit ohledně konkrétního typu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Zamčeno

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“