HEX-CAN

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
adamx
Příspěvky: 48
Registrován: 25 říj 2005, 02:00

HEX-CAN

#1 Příspěvek od adamx »

Pls nemáte niekto schému na kábel HEX-CAN pre vozy VAG ?

Uživatelský avatar
Raptor181
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1194
Registrován: 01 led 2004, 01:00
Bydliště: West Slovakia

#2 Příspěvek od Raptor181 »

Myslis ze ti pomoze len schema?
A co napln do ATMELa? Aku verziu?
Èo neubrzdíš, to neukecáš..:pc:
:aplause::)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy

Uživatelský avatar
adamx
Příspěvky: 48
Registrován: 25 říj 2005, 02:00

#3 Příspěvek od adamx »

No dobre ,keď je to s atmelom tak by mi naozaj nepomohla ,lebo ho naprogramovať neviem . Kábel na k-line je jednoduchý ten mi ide ok,ale potrebujem aj HEX-CAN.

Uživatelský avatar
Raptor181
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1194
Registrován: 01 led 2004, 01:00
Bydliště: West Slovakia

#4 Příspěvek od Raptor181 »

Mam ten kabel a je tam urcite ATMEL alebo ATmega.

Naplni je kopu ale nie vsetky su spravne, a aj je tam este EEPROMka.
Èo neubrzdíš, to neukecáš..:pc:
:aplause::)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy

Uživatelský avatar
adamx
Příspěvky: 48
Registrován: 25 říj 2005, 02:00

#5 Příspěvek od adamx »

to Raptor181 : Nemáš nahodou aj na predaj jeden kábel ?

Uživatelský avatar
Raptor181
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1194
Registrován: 01 led 2004, 01:00
Bydliště: West Slovakia

#6 Příspěvek od Raptor181 »

Mam, blizsie info sukromne na mail alebo sz.
Èo neubrzdíš, to neukecáš..:pc:
:aplause::)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy

Uživatelský avatar
Filas
Příspěvky: 13
Registrován: 25 kvě 2008, 02:00

#7 Příspěvek od Filas »

A dala by se někde sehnat ta náplň pro Atmega 162?

Uživatelský avatar
_luky_
Příspěvky: 561
Registrován: 28 led 2009, 01:00
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

#8 Příspěvek od _luky_ »

Ahojte,
trochu řeším doplnění mého Daewoo Matiz o některé funkce - např. otáčkoměr. Je podle znalejších reálné načítat ze zásuvky diagnostiky nějakým PICem "zajímavé" údaje? (otáčky, spotřeba...)
Bohužel se mi nějak nedaří vygooglit některé informace, protože moc nevím, co hledat. Prosím o nakopnutí, případně radu, že do toho nemá cenu šťourat.
Jaký typ dignostiky je v mém vozidle? (Daewoo Matiz, r.v. asi 2005)
Popis komunikace, elektrické parametry, příp. podobný projekt pro inspiraci?

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od GeorgeB »

Mělo by tam být OBD. Takže otáčkoměr by šel udělat například uP + ELM327. Přípdně se pokusit sehnat schéma k celému autu a zjistit jestli do konektoru na palubce nevede náhodou signál otáček motoru(pro případ jiné výbavy). Pak by bylo jednodušší udělat otáčkoměr.

Uživatelský avatar
_luky_
Příspěvky: 561
Registrován: 28 led 2009, 01:00
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

#10 Příspěvek od _luky_ »

Právě jsem se dočetl, že by tam mohlo být i OBDII, ale neporařilo se mi to nějak pořádně ověřit.
Co jsem koukal, tak původní ALDL byly jsem převodníky TTL>RS232. Pokud bych použil uP, pak není třeba žádného převodníku. Pokud tedy ty nové čipy ELM nezařizují i nějakou vyšší formu komunikace po OBD.

EDIT:
viz: http://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=37&t=15304
kabel OBD II: http://www.flyerman.ic.cz/obd-2.htm
Takže jde o 12V TTL. To by šlo. Ještě musím pohledat nějaký popis komunikace a jde se na to :)
Naposledy upravil(a) _luky_ dne 15 úno 2011, 08:07, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od GeorgeB »

Právě s tím ELM327 probíhá komunikace jen přes UART. Jak by vypadala komunikace bez pževodníku ELM nevím.

Uživatelský avatar
_luky_
Příspěvky: 561
Registrován: 28 led 2009, 01:00
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

#12 Příspěvek od _luky_ »

Po troše hledání je zde pár info, kdyby někdo hledal totéž:
OBD II je ve všech současných autech. Přesné roky výroby lze hledat, ale za jednodušší považuji nalézt zásuvku u sebe v autě (obvykle do 3 stop od volantu a přístupná bez nářadí). Používají se 3 standardy. Bohužel to nejsou otevřené standardy, za normy se platí. Který protokol auto používá lze poznat podle použitých pinů v zásuvce. Samozřejmě podle standardu jdou obvykle jen základní věci, ostatní je podle výrobce a téměř nemožné zjistit. Prostě si to hlídají.
Nicméně minimálně otáčky, kilometry, teploty, spotřeba a případné chybové kódy by měly chodit podle normy.
viz
http://www.sterntech.com/obdii_protocols_iso.php
http://www.obdii.com/connector.html

Uživatelský avatar
Velous
Příspěvky: 99
Registrován: 12 bře 2010, 01:00

#13 Příspěvek od Velous »

_luky_ píše:Právě jsem se dočetl, že by tam mohlo být i OBDII, ale neporařilo se mi to nějak pořádně ověřit.
Co jsem koukal, tak původní ALDL byly jsem převodníky TTL>RS232. Pokud bych použil uP, pak není třeba žádného převodníku. Pokud tedy ty nové čipy ELM nezařizují i nějakou vyšší formu komunikace po OBD.

EDIT:
viz: http://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=37&t=15304
kabel OBD II: http://www.flyerman.ic.cz/obd-2.htm
Takže jde o 12V TTL. To by šlo. Ještě musím pohledat nějaký popis komunikace a jde se na to :)
To je vsechno pěkné,ale kde sehnat redukci ?Mám taky Daewoo Matiz a kabel OBD II KKL a v Matizovi je zásuvka na diagnostiku úplně jiná.Jinak odkazy na program jsou super,mám jen VAG.

Uživatelský avatar
_luky_
Příspěvky: 561
Registrován: 28 led 2009, 01:00
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

#14 Příspěvek od _luky_ »

Velous píše:To je vsechno pěkné,ale kde sehnat redukci ?Mám taky Daewoo Matiz a kabel OBD II KKL a v Matizovi je zásuvka na diagnostiku úplně jiná.
Já mám zásuvku naprosto standardní, podle dostupných pinů to bude ODBII. Najde se mezi koleny spolujezdce - zespodu na okraji palubky. Přikrytá černou plastovou krytkou s integrovaným pull-up rezistorem.

Včera jsem si na nepájivém poli zbastlil převodník na RS-232. Některý další den to půjdu vyzkoušet a pak se začnu snažit s uP.

Konektor zatím neřeším. Stačí tři kolíky. Co jsem viděl, tak stačí do DPS naletovat do správných míst kolíky a celé to zasunout do konektoru. Ceny za konektory jsou šílené, takže v případě úspěchu to vidím na nějaký vlastní konektor připojený na dráty - jsou dobře přístupné.

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od GeorgeB »

Konektor CARB16 jsem kupoval v TME http://www.tme.eu/cz/katalog/#idp%3D1%26search%3Dobd je včetně 16ti punů.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“