Fabia 2007, prosba o elek. schému
Moderátor: Moderátoři
Fabia 2007, prosba o elek. schému
Potrebujem el.schému k Fabii,alebo poradit.Občas a nepravidelne sa stáva že neide nakopnút.Štarter točí,ale motor nechitá.Vše sa zdá v OK,ale i v studenom a teplom stavu.Inokedy funguje na prvé ako to má byt.Má niekto skúsenost s tým?Díky vopred.
Je to Fabia 1,2
Je to Fabia 1,2
Frankie
V takovýmhle případě se nezačíná schématem, ale zhodnocení jednotlivých příznaků a diagnostikou el.motoru. Takže jako první by mě zajímalo v případě, že nechce chytit, tak jestli po zapnutí klíčku svítí kontrolka el.motou a jestli sepne paliv. čerpadlo (po otevření dveří řidiče nebo po zapnutí klíčku). Pak samozřejmě jestli komunikuje diagnostika s ř.j. motoru v době poruchy a co píše za závadu v paměti. Tohle všechno napoví kam se dál ubírat. Schéma je několikaset stránkový dokument a hledat chybu bez znalosti okruhu, kde je problém se nedá.
So schemou to az tak jednoduche nie je, k dispozicii je len v elektronickej dp ELSA. Ale v prvom rade by som s tym isiel na diagnostiku, ci tam nie je ulozena zavada. Problem moze byt s palivom, so zapalovanim, immo a x dalsich veci. Bez poriadnej a spravne pochopenej diagnostiky budes varit zo vzduchu.
Tu diagnostiku to chce, jinak motor aby šel nastartovat, potřebuje 3 podmínky, správnou směs, jiskru a kompresi. Pokud není jiskra, při startování smrdí z výfuku nespálené palivo, pokud z výfuku nesmrdí nic, nejde tam palivo (nebo tam nejde palivo, protože ŘJ pozná, že není jiskra a palivo nepustí). Pokud není správné složení směsi, z výfuku to smrdí, ale nechytá to, protože to nejde zapálit. U HTP (jestli je to HTP) se podpalují ventily (mimo jiné fatální problémy), takže změřit kompresi také není od věci. Svítí kontrolka chyby motoru?
Nejvíc pravdy tady dal do placu GeorgeB - chce to diagnostiku, pak bude víc povědomosti o tom, co se v celým autě děje. Možných příčin popsanýho chování je jen odhadem asi tak 10 (těch základních) - a kdyby se mělo postupně prohlížet krok za krokem všecko čeho by se to mohlo týkat, bude jednodušší celý auto rozebrat do šroubku a začít zas dávat dohromady.
Jen pro ilustraci, čím vším to může bejt:
- závada kdekoliv v palivový soustavě (nádrž, podávací čerpadlo, filtr paliva, vstřikovače, odvzdušňovací soustava nádrže s uhlíkovým filtrem)
- závada ne elektrice - jen základních oblastí je minimálně 5: oblast dobíjení, oblast napájení ŘJ, oblast snímačů/čidel funkce motoru, oblast zabezpečovací (imobilizér), oblast kontroly složení výfukových plynů, oblast zapalování a řízení bodu zážehu...
Mám pokračovat? Bez "napíchnutí" na diagnostiku se to prostě neobejde, nemluvě o tom, že absolutně nedáváš dostatečný množství základní informace - fábek 1,2 z roku 07 jsou minimálně 4 různý verze motorizací (trojhrnek atmosféra 1,2HTP 44 a 51kW nebo čtyřlampovka turbo 1,2TSI 63 a 77kW) - a to nepočítám druhotnou výbavu a to, že takovou závadu může způsobovat i ta výbava.
Jen pro ilustraci, čím vším to může bejt:
- závada kdekoliv v palivový soustavě (nádrž, podávací čerpadlo, filtr paliva, vstřikovače, odvzdušňovací soustava nádrže s uhlíkovým filtrem)
- závada ne elektrice - jen základních oblastí je minimálně 5: oblast dobíjení, oblast napájení ŘJ, oblast snímačů/čidel funkce motoru, oblast zabezpečovací (imobilizér), oblast kontroly složení výfukových plynů, oblast zapalování a řízení bodu zážehu...
Mám pokračovat? Bez "napíchnutí" na diagnostiku se to prostě neobejde, nemluvě o tom, že absolutně nedáváš dostatečný množství základní informace - fábek 1,2 z roku 07 jsou minimálně 4 různý verze motorizací (trojhrnek atmosféra 1,2HTP 44 a 51kW nebo čtyřlampovka turbo 1,2TSI 63 a 77kW) - a to nepočítám druhotnou výbavu a to, že takovou závadu může způsobovat i ta výbava.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- PCmaniac99
- Příspěvky: 749
- Registrován: 07 úno 2008, 01:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou