Desulfatácia PB Akku

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#496 Příspěvek od denis15 »

BMW x3 po uzamknutí jak jsem psal spadne skoro na nulu-myslím že pokud se zamkne centrálem, měla by spotřeba u všech spadnout na nulu-pokud teda nemá nějaké jiné fičury navíc, které ovšem zmiňovaný Sharan nemá.

Uživatelský avatar
Bastlfanda
Příspěvky: 301
Registrován: 11 črc 2012, 02:00
Bydliště: za Prahó

#497 Příspěvek od Bastlfanda »

myslim, že u aut s řj centrálu (komfort - min. koncern) je vždycky několik minut prodleva, než se komfortka přesvědčí, že je vše jak má bejt (zavřený dveře,...) a to nemluvim třeba o budíkách (ty by žrát moc neměly, ale min. první půlhodinu - dokud si pamatujou trip - to bude aspoň o fous víc než po tý půlhodině) ... btw. nejlepší je zkoušet odběr přímo na pojistkách, pokud se má člověk dobrat ke konkrétnímu spotřebiči ... a s tim rádiem (neorigo) je to často buď a nebo, tj. buď si bude pamatovat stanice/skladbu u který to naposled skončilo (a půjde zapnout, potažmo bude žrát víc i bez klíčku v zapalování) nebo při každym startu ladit, hledat, ...

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#498 Příspěvek od TAKJAN »

Je to tak i podle TIS a taky zkušeností. E46 musí do půl hodiny spadnout na max 8 mA. Jednotky se uspávají postupně..A další generace jsou podobně, jen mají nabaleno víc a víc elektroniky..

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#499 Příspěvek od EKKAR »

Koncern to má standartně nastavený na půlhodinu, těsně po zamknutí centrálem může být odběr klidně i 2A, ale po uspání se všech jednotek by měl klesnout někam k hranici 10mA. Vypíná se všecko možný, co může řidič zapomenout vypnout - interiérový světlo, tovární rádio, světlo v kufru...

Problém nastane, když některá jednotka nereaguje na signál o odstavení vozu (impuls z centrálu) a neuspí se sama, jenže při odpojení napájení ji shut-down obvod nuceně hibernuje - její klidovej odběr po odpojení baterky nezměříte, protože i při mžikovým přerušení = odpojení třeba kostřicího kabelu má v napájení vinou právě toho odběru takovej pokles napětí, že se nucene hibernuje a po novým spojení obvodu stejně naměříte kulový = už se neprobudí, protože čeká na povel z centrálu nebo od spínačky. Klidovej odběr je potřeba měřit tak, aby se vůbec nerozpojil proudovej obvod a to ani přepínačem rozsahů měřáku...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Bastlfanda
Příspěvky: 301
Registrován: 11 črc 2012, 02:00
Bydliště: za Prahó

#500 Příspěvek od Bastlfanda »

To jsem z toho jelen - dostaly se ke mně dvě 7,2Ah baterky (GP 1272 F2 - ve starejch UPS), který min. rok (spíš víc let) ležely ladem a novější měla kolem 6V a starší dokonce pod 3V ... nabil jsem je pomocí UPS přes noc a obě "se nechaly" a po nabití měly 12,9V a obě maj kapacitu imho pořád víc jak 3Ah. Vybíjel jsem je 1,75A/21W žárovkou a víc jak hodinu a půl to bylo přes 11V, po dvou hodinách to ale už šlo rychle pod 10V, i když žárovka ještě svítila dobře ... hned jsem je dal znova nabíjet starou nabíječkou "OPP Brno venkov Tišnov typ DUK 3B" - ta při pomalym dobíjení dává cca 1,2A, jen se musí hlídat ... mam v plánu to zkusit znova a protože se mi povedlo u APC Back-UPS 300 "škrtnout krytem" a následně odpálit (možná nejen) Q2, napadlo mě vzít z toho to malý fíčko a zkusit sestrojit tu Ekkarovo "oživovací nabíječku" z toho co dům dá , jen bych se rád ještě na pár věcí zeptal -
Je to trafo vhodný? (LS-A2546-PT, E154515, 430-4005A, class F/155°C) - naměřený Vout naměřený obyč. multimetrem je 17VAC
Můžu místo KY708/KY132 použít KY189/1N4007? (ta 189 by měla bejt rychlejší, což snad neva, ale aby nevadilo i to vyšší napětí, ale to by fíčko "pustit" nemělo, ne? Příp. jestli nebude víc hřát, ap. ...)
Pojistku 0,5A nebo tam můžou bejt i větší špičky? (myslim i pro silnější autobaterky)
Díky

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#501 Příspěvek od rnbw »

Tie baterie boli pred tym rokom dobre? Povedal by som, ze nie. Kapacitu to mozno ma, ale bude velky vnutorny odpor a tym padom v UPS nepouzitelne.
A pozri povrch celej baterie - ak je niektory clanok co len mierne nafuknuty, tak to rovno vyhod.

Uživatelský avatar
Bastlfanda
Příspěvky: 301
Registrován: 11 črc 2012, 02:00
Bydliště: za Prahó

#502 Příspěvek od Bastlfanda »

to přesně nevim, tipuju na obměnu ve firmě (kde dělá známej, co je nechal po "ukořistění" ležet ladem) po účetním odepsání/4letech (na jedný bat. jsem vyčetl asi i rok výroby 2004), ups v podstatě nepotřebuju (když už, tak s pořádnou baterkou a sinusem), využití baterek ještě zvažuju(každopádně na menší odběry než má ups, i když v úvaze je i ±12V pro menší nf zes nebo třeba nějaká výbojková svítilna či jinej krám/bastl, event. jako pokusnej zdroj 12V ...), vyhodit je mi je líto ... ani na jedný neni náznak nafouknutí a obě jsou zhruba ve stejnym stavu (po nabití se ustálej na těch +- 12,9V)

Uživatelský avatar
Bastlfanda
Příspěvky: 301
Registrován: 11 črc 2012, 02:00
Bydliště: za Prahó

#503 Příspěvek od Bastlfanda »

tak jsem si částečně dle Ekkara zbastlil tu nabíječku se zmiňovanym trafem z UPS (uřízl jsem si rovnou tu část dps, kde je to malý fíčko osazený) s použitím KY189, 1N4007 a protože jsem nenašel 5W žárovku, dal jsem tam 2W/24V, pojistku jsem nechal původní (T125mA250V), místo L2 jsem dal vypínač a nechal jsem tam (asi? :) ) filtrační kond (větší modrá "lentilka" ozn.S20 / K300 a 9936) a taky (odrušovací?) cívku L1 (tim pádem je jen jedna z pův.dvou a na nuláku - nevadí to ničemu?) a světe div se - ono to funguje! :D
Zatim jsem to zkoušel jen na malý (1,2Ah) hodně zasulfátovaný, ale furt "dožívající" "testbaterky" (zatim pro jistotu jen částečně vybitý - na těch cca 12V) a krmilo jí to proudem 0,35-0,4A (po odpojení sítě žárovka pohasla do oranžova a žrala 0,06A - připomíná mi to dost nápadně chování tý nabíječky "OPP Brno..." - nenabíjí ona taky takhle "pulzně"?), po deseti minutách mělo trafo tak 60°C, ale jinak vše ok, napětí optimální (naprázdno 17V"AC", u DC mi multimetr "cykluje" v desetinách V)dokonce mi přijde, že baterka začíná vařit až u těch 15V (u tý OPP je to zřetelný už od cca 14,5V), takže zatim fajn, jen si řikam, jestli to "odnese" jen ta 125mA pojistka, když se mi to náhodou povede zkratovat a jestli na to můžu bez obav připojit i vybitou třeba 100Ah baterku .... Před chvilkou jsem dovybil 7,2Ah baterku na 10,7V a po připojení na nabíječku do ní šlo 0,49A (jas žárovky "obvyklej" a na trafu se po pár minutách dá pořád udržet ruka, takže to bude asi ok) ... při vybíjení jsem se dopočítal cca 3,5Ah (bezmála 2hod. s 21W žárovkou a to jsem začínal s trošku samovybitou baterkou - měla 12,48V před připojením zátěže), tak jsem zvědavej, jestli se díky týhle nabíječce dostanu třeba k 5Ah ... bastlení zdar :wink:

Uživatelský avatar
czatlantis
Příspěvky: 1012
Registrován: 10 čer 2009, 02:00

#504 Příspěvek od czatlantis »

Chtěl bych se zeptat, jak ten proud měříte? Mám jen oobyčejnej multimetr bez trueRMS, takže nevím co to ukazuje, když je to jednocestně usměrněný? Má se to měřit na AC rozsah nebo na DC (kde z toho třeba vyleze nějaká průměrná hodnota?)
Vím že na škole jsme brali něco ohledně měření různých průběhů klasickým ručičkovým, kde se to dalo přepočítat, ale to už jednak moc nevím jak se dělalo a taky u toho digitálního nevím jestli se to dá použít...

Uživatelský avatar
Bastlfanda
Příspěvky: 301
Registrován: 11 črc 2012, 02:00
Bydliště: za Prahó

#505 Příspěvek od Bastlfanda »

to neni napětí, rozsah pro proud[A] je i u mýho obyč. multimetru (nějakej "Avidsen") od 200µ do 10A (zelený pole, začíná se logicky u nejvyšší hodnoty) a měří se s kabelama ve zdířkách 10ADC/COM (a moc bych takhle nezkoušel "měřit napětí"/zkratovat baterku :) ) a to tak, že v sérii (u nějakýho pólu rozpojení přemostíš sondama) ... nevim, jak moc je to přesný, ale řekl bych, že odchylka nebude moc velká ani u těch obyč. multimetrů (nevim, jak je to s frekvenční závislostí, ale ani to snad nebude moc kritický) ... stačí takhle? :D

Uživatelský avatar
czatlantis
Příspěvky: 1012
Registrován: 10 čer 2009, 02:00

#506 Příspěvek od czatlantis »

No já mám u multimetru rozsah jak pro střídavej tak stejnosměrnej proud...takže měřít jako stejnosměrnej teda jo?

Uživatelský avatar
Bastlfanda
Příspěvky: 301
Registrován: 11 črc 2012, 02:00
Bydliště: za Prahó

#507 Příspěvek od Bastlfanda »

trochu jsi mě znejistil, já se v elektrice teda teprv rozkoukávám, ale min. ten dodanej proud by už kvůli usměrnění diodama měl bejt stejnosměrnej (zkusil jsem to měřit na jednom i druhym pólu a ukazuje stejný hodnoty), nevim přesně jak je to s tim střídavym (třeba příkon tý nabíječky), ale i tam spotřebič proud "jen" odebírá, ne? (možná nejen v případě motorů to nemusí bejt tak úplně pravda, tam bude hrát asi velkou roli i "jalovej" proud, to by mohl doplnit někdo znalejší)

Uživatelský avatar
czatlantis
Příspěvky: 1012
Registrován: 10 čer 2009, 02:00

#508 Příspěvek od czatlantis »

Tak jasný, on je stejnosměrnej, jenže pulzující. A já nevím jak to ten měřák změří - jestli to nějak zprůměruje jak si bere vzorky v čase nebo co...Když se měří střídavej třeba u těch motorů tak tam je problém že nemůžeš jen tak vzít napětí*proud a považovat to za výkon, protože část z toho proudu se jakoby vrací, takže měřák ukáže 10A 10V, což by vypadalo na 100W jenže ve skutečnosti to bere jen 80W....ale to je něco jinýho

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#509 Příspěvek od Atlan »

Pristroj som rozobral a baterky po ozzdravnej kure skoncili v zberre... Pred kurou fungovali.......

Uživatelský avatar
Bastlfanda
Příspěvky: 301
Registrován: 11 črc 2012, 02:00
Bydliště: za Prahó

#510 Příspěvek od Bastlfanda »

mě to zdá se funguje dobře, ještě jsem teda neporovnával přesně vliv na kapacitu (neabsolvoval další vybití a nabití popř. nějakej zátěžák, ap.), ale u 7,2Ah baterky (horší ze dvou s rychlejším samovybíjením) to zjevně trochu pomohlo, protože teď obě držej naprázdno dost dlouho cca 12,8V (předtim by po několika dnech ta slabší byla na 12,5 nebo míň) a kupodivu něco podobnýho pozoruju i u 82Ah autobaterky, která už je sice pod poloviční kapacitou, zčásti díky slabšímu článku nejblíž k + , ale dokonce i hustota se u něj zlepšuje (přestože do všech jsem přidal pár ml destilky k vrchní rysce...) ... a určitě je to nejšetrnější nabíječka, co mam, protože napětí jde přes 14V až když je baterka téměř plně nabitá a přitom tam pořád cpe cca 0,3A (u vybitější kolem toho půlampéru) - přitom se baterka téměř nezahřívá, probublává podstatně pomaleji, než s obyč nabíječkou, ale intenzita nebude o moc menší, spíš se ty bubliny "víc nafukujou", protože při stlačení/lehkym úderu jich vybublá zas víc než v případě obyč nabíječky ... Jen u "zkušební" 1,2Ah baterky (hodně zasulfátovaný a suchý, oživený dolitím kyseliny, kapacita tak pětinová) napětí při nabíjení vcelku rychle přeleze i 15V a stav se zdá se nezlepšuje, což se ani nedivim (i tak nedávno dobře posloužila aspoň na částěčný nouzový dobití 10,8V li-pol packu) ...

Zamčeno

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“