PWM regulátor podávacího čerpadla

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
toledak
Příspěvky: 70
Registrován: 10 led 2013, 01:00

#16 Příspěvek od toledak »

procesor píše:Ha. Pri -25°C ti scípne nafťák, stačí natankovať u nejakého McDucka začiatkom zimy, ako sa mi stalo na Vianoce 2007 či 8.
Tak netankuj na divných pumpách a přidávej zimní aditivum (VIF) a budeš mít klid.Navíc nafta je lepší když je studená, víc jí projde přes vstřiky, protože je hustší.

Uživatelský avatar
fifiju
Příspěvky: 400
Registrován: 05 zář 2010, 02:00
Bydliště: u Kyjova

#17 Příspěvek od fifiju »

asi sem ve škole nedával dost pozor... můžeš mě to s těma hustotama a teplotama prosím nějak blíže objasnit?

Uživatelský avatar
toledak
Příspěvky: 70
Registrován: 10 led 2013, 01:00

#18 Příspěvek od toledak »

fifiju píše:asi sem ve škole nedával dost pozor... můžeš mě to s těma hustotama a teplotama prosím nějak blíže objasnit?
No teplota paliva má docela zásadní vliv na nastavení dávky vstřiku jednotkou, samozřejmě se jedná o motory řízené ECU.Zkrátka nafta má určitou roztažnost v závislosti na teplotě.Jiné množství se vstřikuje při teplotě 60°C a jiné při -15°C.Pro palivo je lepší nížších teplot, stejně jako pro nasávaný vzduch.Proto má většina turbo motorů chladič stlačeného vzduchu, je to jen pro zvýšení hustoty, čím menší teplota, tím větší hustota, ať už vzduchu, nebo nafty.

Uživatelský avatar
frantajetel11
Příspěvky: 1922
Registrován: 13 lis 2008, 01:00
Bydliště: Kladno

#19 Příspěvek od frantajetel11 »

A proč je teda u některejch ropáků přímo v naftovym filtru předehřev :?:

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#20 Příspěvek od procesor »

Pri určitej teplote nafta hustne tak, že niektoré jej zložky s dlhým molekulárnym reťazcom sa lepí na filter. A o teplotách paliva a vzduchu počas vstrekovania je aj tu. Dole odstavec je aj o zimnom štartovaní.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“